اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

حسب الامر فرمایش آقا احسان، تلاوت کامل مقطع جاودانه أدع إلی سبیل ربک (نحل-125) رو در این پست تقدیم می کنم، که یکی دیگر از شاهکارهای جاودانه و کم نظیر و طولانی مدت استاد در محافل امین سعید هست؛ و با توجه به این که در آستانه تحویل سال جدید قرار داریم، این تلاوت زیبا و به یادماندنی رو پیشاپیش به عنوان عیدی وبلاگ بپذیرید!!




استاد مصطفی اسماعیل / سوره نحل 1_25  و 30_32  و 65_69  و 77_83  و 89_91  و 120_آخر
قاهره، مسجد امین سعید / اواخر دهه پنجاه میلادی

نسخه اول، به مدت 113 دقیقه و حجم 12 مگابایت
http://s6.picofile.com/file/8244068250/MustafaIsmail_Nahl_AminSaeed_1.wma.html

نسخه دوم، به مدت 90 دقیقه و حجم 20 مگابایت
http://s6.picofile.com/file/8244069234/MustafaIsmail_Nahl_AminSaeed_2.mp3.html


* در نسخه اول برخی از قطعات  تکرار شده، اما در نسخه دوم هم که از رادیوقرآن پخش شده بعضی از مقاطع و فواصل بین فرازها رو حذف کردن.

* در اکثر محافلی که استاد سوره مبارکه نحل رو قرائت کردند، از ابتدای سوره تا آیه 32 رو میخونن و در ادامه به آیه 64 و 65 همین سوره منتقل شده و حداکثر تا آیات 90-80 تلاوت میکنن (چند نمونه از این تلاوتها در این صفحه هست)، اما استثنائا در این محفل تلاوت رو تا پایان سوره و آیه 128 ادامه دادند.

*در مورد محافل امین سعید سابقاً توضیح داده بودم که همه ساله در ایام مولد نبوی برگزار می شد(post466)، البته قبلاً فکر میکردم جناب امین سعید از شخصیت های سیاسی مصر هستند، اما طبق اخبار و اطلاعات جدید واصله(!) از رجال معروف اقتصادی بوده و در زمینه تجارت آهن فعالیت می کردند.


* سال اجرای این تلاوت اکثراً 1956 عنوان شده، اما تجربه نشون داده که خیلی نمیشه به تاریخی که برای تلاوتهای قدیمی استاد (به ویژه دهه چهل و پنجاه) ذکر میشه اعتماد کرد! به چند نمونه اش قبلاً در وبلاگ اشاره شد، که تلاوت اسراء 1972 رو به عنوان تلاوت دهه چهل منتشر کردن! و یا تحریم حاقه 1959 رو به سال 1949 تغییر دادن، یا قمر الرحمن 1960 رو 1952 نوشتن و...

بنابراین جهت اطمینان، از جامع التراث المصطفوی یعنی جناب استاد حسام السقاء که دقیق ترین و موثق ترین اطلاعات رو در مورد تلاوتهای شیخ مصطفی اسماعیل دارن، در مورد این تلاوت سؤال کردم؛ و با این که ایشون خیلی اهل جواب دادن به سوالات نیست، اما خوشبختانه این بار لطف کردن و اطلاعات جالبی در این رابطه در اختیار بنده گذاشتن:

اولاً این که گفتن مطمئنا این تلاوت از محافل امین سعید هست اما زمان دقیقش توسط مرحوم ابراهیم قاسم ثبت نشده، ولی به احتمال زیاد در اواخر دهه پنجاه میلادی یا سال 1960 بوده.

ثانیا استاد مصطفی اسماعیل در تمامی محافل امین سعید هم در دو نوبت تلاوت می کرده، و در این محفل بعد از سوره نحل، تلاوت دیگری از سوره احزاب و قصارالسور خوندن:

استاد مصطفی اسماعیل / احزاب حاقه نازعات شمس / 58 دقیقه / 53MB

http://www.4shared.com/mp3/MF5Ftp23/-______-____-_57___.html


ضمن این که از فرصت استفاده کردم و درباره محفل تاریخی قصص امین سعید1964 هم ازشون پرسیدم که بعد از سوره قصص، چه تلاوت دیگه ای انجام دادن؟ جواب ایشون این بود که تلاوت دوم اون محفل از سوره های فجر بلد شمس هست ولی هنوز زمان انتشارش نرسیده!! (لم یحین وقت نشرها) اما لطف کردن و یک مقطع کوتاه دو دقیقه ای از این تلاوت رو برام فرستادن که من اندر النوااااادر هست!

استاد مصطفی اسماعیل / مقطع نادر از سوره فجر24-19 / محفل امین سعید1964

http://s7.picofile.com/file/8244069676/Mustafa_Fajr_AminSaeed_1964.mp3.html

از کیفیت این مقطع مشخصه که ابرشاهکار سوره قصص هم با همین کیفیت فوق العاده در آرشیو مکتبة ابراهیم قاسم رحمه الله موجود هست، و باید منتظر باشیم تا ان شاء الله هر چه سریعتر زمان انتشارش فرا برسه.


* بدیهی هست که نسخه اصلی و باکیفیت عالی (و البته بدون اکو و ادیت و دستکاری) از تلاوت همین پست یعنی شاهکار نحل امین سعید هم در مکتبة پربار و بی نظیر ابراهیم قاسم وجود داره، اما از این تلاوت هم تا الان فقط فراز کوتاهی منتشر شده که شامل مقطع جاودانه "ادع الی سبیل ربک" هم میشه؛ بشنوید و با نسخه قبلی مقایسه کنید!

نسخه اصلی و دون صدی(من مکتبة المرحوم ابراهیم قاسم):

http://s7.picofile.com/file/8244069768/Mustafa_Nahl_125.mp3.html

نسخه مع صدی:

http://s6.picofile.com/file/8242863242/Mustafa_Nahl_125.mp3.html





* اگر توضیحاتی که درباره توثیق تلاوتها و نسخه های مختلفش می نویسم خسته کننده هست لطفا اطلاع بدهید! البته برای خودم که این نوع مطالب خیلی جالب هست و دوست دارم در پست ها هم بهشون اشاره کنم، اما اگه فکر می کنید نیازی به این توضیحات نیست و در واقع اضافی و بی اهمیت هستن حتما نظرتون رو بفرمایید تا زین پس از مطرح کردن این دست مطالب صرف نظر کنم!

نظرات (۱۱)

سپاس فراوان از شما. من ک با اشتیاق فراوان توضیحات شما را می خوانم و یقینا همه قرآنیان با من هم

نظر هستند.

ان شاء الله هر چ زودتر نسخ اصلی تلاوات محافل امین سعید منتشر گردند.

علی الحساب، نسخه 113 دقیقه ابرشاهکار نحل را دانلود کنیم یا نسخه دوم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
دانلود و استماع هر دو نسخه توصیه می شود!!! نسخه اول کامل تر هست، اما در نسخه رادیوقرآن صدای استادطبیعی تره، البته اکوی زیادی داره
سلام آقا مصطفی
سال نو رو خدمتتون تبریک می‌گم و براتون از خداوند سالی پر خیر و برکت و سراسر سلامت و سعادت طلب می‌کنم.
من که هر کاری کردم، فرصت نشد پست جدید بگذارم و گرفتاری‌های روزمره این اجازه رو نداد، ولی از مطالب شما بسیار استفاده کردم. توضیحات درباره توثیق تلاوت‌ها هم برای هر کس جالب نباشه، قطعاً برای من جالبه. دست شما درد نکنه
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله،
همچنین بر جنابعالی هم مبارک باشه و ان شاء الله سال پر خیر و برکتی داشته باشین.
سلام و درود بر آقا مصطفی عزیز
فرا رسیدن سال نو رو خدمت شما دوست عزیز تبریک عرض می کنم .
به عنوان حقیر ترین مخاطب وبلاگ باید بگم که شخصا از این دست اطلاعاتی که لطف کردید و منتشر کردید خیلی خیلی لذت میبرم.
امیدوارم سال پیش رو سالی سرشار از پیروزی و موفقیت برای شما و ان شاء الله سال ظهور حضرت مهدی علیه السلام و پایان غم واندوه مردمان جهان باشه .
خیلی خوبه الآن که همه شاد هستیم ، یکم یاد کنیم از خانواده هایی که کمی اون طرف تر ، عزیزانشون رو دارن یکی یکی از دست میدن و دیگه واژه ای به نام شادی براشون معنایی نداره .....

پاسخ:
علیکم السلام، همچنین به جنابعالی تبریک میگم، ان شاء الله سال پر خیر و برکتی داشته باشین
خداوند همه رفتگان و اموات اسلام رو قرین رحمت کنه و به بازماندگان هم صبر عنایت کنه ان شاء الله
سلام. سال جدید را تبریک عرض می نمایم.

س درخواست دارم و شما همیشه نسبت ب من لطف داشته اید،خدا خیرتان دهد.

درخواست اول: هر وقت موفق شدید با جناب استاد حسام السقا تماس برقرار کنید،از ایشان

بپرسید ک آیا تمام محافل امین سعید/احمد سعید در مکتبه جناب مرحوم ابراهیم قاسم موجود است؟؟؟؟

آیا دو مسجد هست یا یک مسجد؟؟؟؟

درخواست دوم: بعد از ابرشاهکار سوره آل عمران ( 33 تا 73 )مسجد امین سعید/احمد سعید؛تلاوت

نوبت دوم از چ سوره هایی بوده است و یا منتشر شده است یا هنوز در انتظار است؟؟؟؟؟

درخواست سوم: در تلاوت جاودانه سوره قصص،بعد از یک ساعت تلاوت، استاد مشغول تلاوت آیات

23 و 24 هستند. بعد از چند لحظه سکوت ب آیه 15 برمی گردند و صدای مستمعین بلند می شود

خطاب ب ایشان چند جمله می گویند و استاد دوباره ب آیات 24 و 25 رجوع می کنند.

جریان چ بوده است؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ:
علیکم السلام
چشم، ان شاء الله هر سه تا رو بررسی می کنم و اگه چیزی پیدا کردم بهتون خبر میدم.
با عرض سلام و تشکر از مطالب خوب وکامل شما 
نوروز برشما مبارک باد 
امیدوارم سالی خوب و قرآنی داشته باشید .
پاسخ:
علیکم السلام، بر شما دوست عزیز هم مبارک، کل عام و انتم بخیر!
سال 1394 را ب واقع باید سال استاد فقید،مرحوم عبدالباسط عبدالصمد بدانیم. از ابتدای سال 1394

تا تقریبا اواخر سال،شاهد انتشار نوادر تلاوت ایشان و یا نسخ اصلی تلاوات قبلا منتشر شده بودیم.

البته امیدوارم این رویه همچنان ادامه یابد و نوادر ایشان و سایر قراء بزرگ مصر نیز منتشر گردند.

ان شاء الله سال 1395،سال اکبرالقرا باشد.

آقا مصطفی، چ کسی یا کسانی درباره انتشار نوادر حضرت استاد تصمیم می گیرند؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام علیکم، نوادر استاد که در جاهای مختلفی ممکنه وجود داشته باشه! خیلی از تلاوتهای رسمیش که مثلاً در مسجدامام حسین(ع) خونده حتما در آرشیو صداوسیمای مصر هست، تلاوتهایی که در سوریه و لبنان و عراق و کویت خونده هم احتمالاً در آرشیو رادیوی این کشورها موجود هست، اما تلاوتهای محافل قاهره و اسکندریه و... رو افراد مختلفی دارن که مطمئنا کاملترین و با کیفیت ترین اینها در مجموعه مرحوم ابراهیم قاسم هست و الان هم در اختیار خواهرزاده اش حسام السقاء قرار داره، و البته نسخه کاملی ازش رو هم به خانواده استاد دادن که الان پیش نوه استاد یعنی علاء حسنی طاهر هست.
ضمناً اینطور که میگن جناب احمدمصطفی کامل هم مجموعه زیادی از نوادر استاد داره و حتی تو یکی از مصاحبه هاش خونده بودم که ظاهراً حدود 4000 ربع از محافل استاد رو خودش ضبط کرده یا از جاهای مختلف جمع کرده، اما خیلی ها هم میگن تلاوتهایی که ایشون داره صرفا همون نوارهایی هست که از مرحوم ابراهیم قاسم گرفته بود و خودش چیز جدیدی نداره!!!
و مسائل دیگه ای هم هست که اگه بخوام در مورد همه شون توضیح بدم مطلب به درازا میکشه...!
لحظاتی قبل تلاوت نوبت دوم محفل امین سعید/ ابرشاهکار نحل را استماع می کردم.

در اواخر تلاوت،هنگام قرائت سوره شمس،چند جمله ای بین جناب شیخ و مستمعین رد و بدل شد.

ای کاش ما هم مثل شما از لهجه مصری سردر می آوردیم.

مستمعین اصلا انتظار نداشتند ک ایشان تلاوت را انقدر زود ب اتمام برساند.
پاسخ:
من هم لهجه مصری رو زیاد متوجه نمیشم، چون خیلی با عربی فصیح فرق داره.
این مقطع رو هم شنیدم ولی فقط چند کلمه اش رو فهمیدم! ان شاء الله از دوستان درباره اش سوال می کنم تا دقیق تر برام توضیح بدن.
البته یه توصیه ای هم جسارتا به شما داشته باشم که خواهشا این قدر غرق در جمله های سمیعه نشین!! اصل تلاوت اهمیتش خیلی بیشتر هست!!!!!!!
سلام سال نو بر شما مبارک باشه و ان شاء الله سال پر خیر و برکتی داشته باشید... یه تلاوتی حدود یک ماه پیش منتشر شده بود قصص-علق ظاهرا جدید هم هست. منتها توثیقش توی اسم فایل نیست. یادم هم نمیاد! شما میدونی؟
پاسخ:
علیکم السلام، همچنین خدمت شما سال جدید رو تبریک میگم.
اون تلاوت جدید نبود، همون تلاوت معروف قصص علق قدر سوریه 1957 هست
سلام و تبریک سال نو و خسته نباشید..
من همیشه از توضیحات عالی شما استفاده میکنم..
خدا خیرت بده..
چون گفتی توضیحات زیاده یا نه، گفتم حتما این پیام رو بنویسم.. 
چون خیلی از تلاوتها رو خیلی از افراد دارن، ولی این توضیحات و تاریخ 
و محل اجرای تلاوتها، مستمعین رو بیشتر حال و هوای خاص اون مجالس آشنا میکنه..
از دی به بعد که مطلب قرار ندادید تو سایت، خیلی حالگیری بود..
انشاءالله همیشه همینطور عاشقانه تلاوت های اکبر القراء رو با توضیحات کامل قرار بدید..
تشکککررر فراوان..
پاسخ:
علیکم السلام، سال نو بر شما هم مبارک باشه، از نظر لطفتون هم ممنونم
سلام علیکم 
سال نو مبارک امیدوارم سال 1395 سال پر ازنعمت وپر از موفقیت برای شما وهمه کسانیکه این وبلاگ زیبای قرآنی رامی بینند باشد.
اول تشکر میکنم از مطالب زیبا ومفید شما مخصوصا این مطلب آخر که در مورد تلاوت سوره نحل استاد است
یک درخواست داشتم اینکه من چند نسخه از تلاوت قصص علق قدر که درسویه تلاوت شده دارم اما هیچ کدام کامل نیست لطف کنید فایل کامل این تلاوت را روی سایت بگزارید 
باید بگویم نسخه های که شماهم تا حال گذاشتید کامل نیست.
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله
همچنین عید شما هم مبارک باشه و ان شاء الله سال خوبی در پیش داشته باشین؛
دو نسخه از تلاوت قصص سوریه رو قبلاً گذاشته بودم:
http://mustafa-ismail.blog.ir/1392/11/12
http://mustafa-ismail.blog.ir/1392/12/28
این هم دو نسخه دیگه:
http://www.4shared.com/mp3/boveRrDuce/_____5__28____.html
https://archive.org/download/Mustafa_Ismaiil-aLL_uP_bY_mUSLEm/524-Qasas5-28_Alaq_Qadr_1957_Syria_uP_bY_mUSLEm.wma
سلام خدمت شما عزیز دل واقعا با وبلاگتون متحولم کردید و یه تشکر بسیار ویژه از توضیحات جذاب و باصفا که واقعا من رو به کشور مصر مهد تلاوت و مسجدایی که استاد تلاوت میکردن میبره باز هم بسیار تشکر میکنم.
پاسخ:
🌹🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی