اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

محمد :
عرض سلام. آقا من این تلاوت رو اگه نسخه کاملی دارد میخواستم. خیلی گشتم پیدا نکردم. خود این رو هم یادم نمیاد از کجا گیر اوردم. التماس دعا.




علیکم السلام، خودم هم مثل شما خیلی گشتم تا شکرخدا تونستم بالاخره فایل اصلیش رو پیدا کنم! یکی از تلاوتهای قدیمی (دوران جوانی!) و کمیاب استاد هست که فوق العاده زیبا و تاثیرگذار اجرا شده، اما متاسفانه کیفیت ضبطش نسبتاً پایین هست و به طور کامل هم در دسترس نیست، یعنی مشخص هست که استاد بعد از الحاقه سوره های دیگه ای هم خوندن ولی ظاهراً ضبط نشده. به هرحال تنها نسخه ای که تا بحال از این تلاوت منتشر شده همین فایل نیم ساعته هست که قرار میدم:


استاد مصطفی اسماعیل / قمر الرحمن الحاقه / میت غمر - سال 1952 میلادی / 33 دقیقه



* توضیح تکمیلی: تاریخ دقیق و صحیح اجرای این تلاوت، سال 1960 میلادی هست؛ و استاد در همین محفل، تلاوت زیبای دیگری از سوره های نازعات و قصارالسور هم قرائت کردند که متاسفانه این تلاوت هم بصورت کامل ضبط نشده:
نازعات، طارق، غاشیه، بلد، حاقه / میت غمر 1960 / به مدت 52 دقیقه

نسخه دیگری از این دو تلاوت، به مدت مجموعا 94 دقیقه


نظرات (۷)

سلام.خیلی تشکر بابت این تلاوت زیبا و جذاب.اما صد افسوس ک کامل نیست،ان شاء الله ک فایل کامل منتشر بشه.کمال نجمی در کتاب حیاة الشیخ مصطفی اسماعیل:شیخ عبدالعزیز حربی درباره جوانی استاد گفته بود"آنچنان اوج میگرفت ک همه مستمعین را شگفت زده میکرد و با تسلط کامل سخت ترین و پیچیده ترین نغمات را اجرا میکرد،آنچنان با تسلط فراوان ب اجرا می پرداخت ک مستمعین متوجه گذر زمان نشده و بالغ بر دو ساعت پای محفل تلاوت این جوان می نشستند."واقعا خسارت جبران ناپدیری ب دنیای تلاوت وارد شده ک تلاوات جوانی استاد(اواخر دهه 20 تا اواسط دهه 40)در دسترس نیست اما  تلاوت جوانی بعضی اساتید مثل شیخ عبدالباسط  زیاد پیدا میشود.البته شاید هم تلاوت های جوانی استاد(اوایل دهه 40) در دسترس باشه ک ان شاء الله منتشر بشود.
سلام احسنت یعنی بمعنی واقعی کلمه الله عزیزک فی عین (یا سلام)
پاسخ:
و علیکم السلام، شکراً لمرورکم العطر، الله یفتح علیک!
سلام.
ببخشید سوالی داشتم ممنون میشم اگه میدونید جواب بدید.
قرائتی از استاد منشاوی هست از سور مبارکه لقمان و سجده.البته اونی که در اقصر اجرا شده و بسیار بسیار زیباست.البته همه تلاوتهای استاد زیباست اما این یکی به نظرم یکی از تلاوتهای خاص استاده.خواستم ببینم شما میدونید مربوط به چه سالی هست؟و اینکه آیا نسخه با کیفیتی از این تلاوت موجوده؟چون این نسخه ای که دارم متاسفانه کیفیت زیاد خوبی نداره (مثل همه تلاوتهای استاد در اقصر که دارم).مثلا لقمان سجده مسجد جامع الحسین (ع) کیفیت فوق العاده ای داره.
با سپاس از شما.
پاسخ:
علیکم السلام، بله محفل لقمان السجدة الاقصر یکی از زیباترین تلاوتهای استاد هست، اما متاسفانه فقط همون یک نسخه بی کیفیت ازش منتشر شده و در مورد زمانش هم اطلاعی در دست نیست. البته طبیعی هست که تلاوتهای مسجد امام حسین علیه السلام که معمولاً از رادیو بصورت مستقیم پخش میشدند با کیفیت خوبی هم ضبط شده باشند، اما تلاوتهایی مثل همین محفل الاقصر عموما توسط مستمعین و بعضاً بصورت آماتوری ضبط میشدند که در نتیجه کیفیت خوبی ندارند
توی مکتبة نیست....


::وبلاگ مقاطع بی نظیر قرآنی::
پاسخ:
ممنون که وقت گذاشتین و بررسی کردین
واقعا حیف که همچین شاهکارهایی با کیفیت مطلوبی ضبط نشدند و البته خدا رو شکر که حداقل با همین کیفیتش هم ضبط شدند!
مثلا سوره مبارکه روم در اسیوط که اون هم از شاهکارهای ابدی استاد هست درسته کیفیت تقریبا خوبی داره اما اگه با کیفیت تلاوتهای کویت یا مسجد امام حسین (ع) ضبط شده بود نور علی نور بود.
التماس دعا.
پاسخ:
جانا سخن از زبان ما می گویی!!
با سلام   آیا تلاوت کامل استاد مصطفی اسماعیل(بقره  حاقه ....) اجرا شده در مسجد سلامه الراضی     1972 موجود میباشد؟
پاسخ:
علیکم السلام
متاسفانه خیر، تابحال فقط  20 دقیقه پایانی تلاوت منتشر شده که قبلاً در وبلاگ گذاشتم، و دقایق ابتدایی تلاوت موجود نیست:
http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/08/03-1
با درود فراوان ب روح معزز اکبرالقراء و تشکر ویژه از برادر عزیزم،آقا مصطفی.

افسوس و صد افسوس ک تلاوت نازعات و قصارالسور هم کامل ضبط نشده است.من هر دو تلاوت را با دقت استماع نمودم و متحیّر از اجرای فوق العاده محشر استاد.

ب امید انتشار نسخه کامل و کیفیت بالا از این دو ابر شاهکار گمنام.
پاسخ:
ان شاء الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی