اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت و شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، امام حسن مجتبی و حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام




از جمله سوره هایی که استاد مصطفی اسماعیل تلاوتهای بسیار زیبایی ازش دارن، سوره مبارکه تحریم هست. البته بسیاری از اساتید مصری این سوره رو به زیبایی تلاوت کرده و شاهکارهایی از خودشون بجا گذاشتند (مانند استاد حصان، محمد شبیب و عبدالمنعم طوخی و...) اما حقیقتاً و بدون تردید، کسی نتونسته مانند شیخ مصطفی حق مطلب رو در قرائت این سوره اداء کنه!


در بین تلاوتهای متعدد اکبرالقرا از این سوره، "تحریم حاقه مسجد اموی" از بقیه معروف تر هست (که قبلاً در وبلاگ گذاشتم - post352) اما خودم بیشتر از همه به تلاوت تحریم میت غمر علاقه داشتم و بارها شنیده بودم، تا این که دو سال قبل ابرشاهکار جدیدی از این سوره منتشر شد که تمام معادلات موجود رو به هم زد!! تلاوتی بسیار فاخر و باشکوه و سراسر ابدااااااع... :


تحریم حاقه نازعات فجر / اسکندریه / دهه شصت میلادی

http://mustafa-ismail.blog.ir/post/200


ضمن این که به دوستانی که تلاوت فوق رو هنوز نشنیدن، توصیه می کنم حتما در اسرع وقت دانلود و استماع کنند (به ویژه دقایق 20 الی 40 تلاوت که من اجمل ما قرأ الشیخ مصطفی فی حیاته علی الاطلاق هست) ؛ سه شاهکار دیگر استاد از این سوره رو هم انتخاب کردم که تقدیم می کنم:



1. تحریم حاقه نازعات / قاهره، مسجد ابوالعلاء / سال 1949 یا 1959 میلادی
این تلاوت از شاهکارهای جاودانه و تاریخی استاد مصطفی اسماعیل هست که در بین سمیعه استاد به تلاوت "کل لیلة الحاقة" معروف شده! (علتش رو در پست سمیعه3 توضیح دادم). در نسخه معروف این تلاوت که اکثر سایت ها گذاشتن، صدای استاد تغییر کرده و بسیار جوان شده(!) و توثیقش رو هم به سال 1949 میلادی نسبت میدن تا از قدیمی ترین تلاوتهای مجلسی استاد به شمار بیاد (جالبه که رادیوقرآن هم چندسال قبل همین نسخه ادیت ودستکاری شده رو به عنوان تلاوت جدید و برای اولین بار پخش کرد!) اما اخیرا نسخه جدیدی ازش منتشر شده که در واقع النسخة الاصلیة و با صدای طبیعی استاد هست و سال اجرای اون رو هم 1959 میلادی ذکر کردن که به احتمال قریب به یقین همین صحیح هست. چرا که با توجه به صدا و سبک تلاوت استاد واضح هست که نمیتونه مربوط به دهه چهل باشه (مثلاً میتونین این تلاوت رو با سوره تحریم قصر ملک فاروق که مطمئنا در دهه چهل بوده مقایسه کنین) ضمن این که اگر به همون قضیه "کل لیلة الحاقة" توجه کنیم بعید هست در سال 1949 که سالهای ابتدایی به شهرت رسیدن استاد بود چنین چیزی گفته باشن، چرا که مطمئنا در اون سال ها هنوز قرائتهای الحاقة شیخ مصطفی خیلی معروف نشده بود که سمیعه بخوان مدام چنین درخواستی از استاد داشته باشن!!
علی ای حال، در بین نسخه های مختلفی که از این تلاوت وجود داره، چهار نسخه متمایز رو انتخاب کردم که هر کدوم جذابیت خاص خودش رو داره:
نسخه 1 ، به مدت 48 دقیقه و حجم 11 مگابایت (نسخه رادیو قرآن)
نسخه 2 ، به مدت 65 دقیقه و حجم 15 مگابایت (نسخه دون صدی)
نسخه 3 ، به مدت 78 دقیقه و حجم 18 مگابایت (نسخه مع صدی)
نسخه 4 ، به مدت 71 دقیقه و حجم 65 مگابایت (نسخه عبداللطیف)


2. تحریم حاقه نازعات شمس / میت غمر / سال 1960 یا 1961 میلادی
نسخه 1 ، به مدت 59 دقیقه و حجم 13 مگابایت
نسخه 2 ، به مدت 59 دقیقه و حجم 54 مگابایت



3. تحریم حاقه الرحمن حمد نازعات شمس حمد / قاهره، منطقه بولاق (الترعة) / سال 1968 میلادی
در این تلاوت هم زمانی که استاد بعد از سوره الرحمن، سوره حمد رو آغاز می کنند (حدوداً دقیقه 70) افراد حاضر در مجلس با اصرار زیاد از ایشان درخواست می کنند که تلاوتش رو تموم نکنه! و شیخ مصطفی هم مطابق معمول قبول کرده سوره نازعات و شمس رو هم میخونن و در نهایت یک بار دیگه سوره حمد رو قرائت کرده تلاوت رو به پایان می رسونند.
نسخه 1 ، به مدت 69 دقیقه و حجم 15 مگابایت (نسخه دون صدی)
نسخه 2 ، به مدت 80 دقیقه و حجم 18 مگابایت (نسخه مع صدی)
نسخه 3 ، به مدت 80 دقیقه و حجم 74 مگابایت (نسخه عبداللطیف)




نظرات (۷)

۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۰ محمد حسین امینی
سلام آقا مصطفی
خدا خیرتون بده. مدت ها بود منتظر چنین پست هایی بودم.
التماس دعا
۲۰ آذر ۹۴ ، ۰۰:۵۴ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر عزیزم، چند وقت پیش براتون ایمیلی فرستادم، اما متاسفانه جواب بنده را ندادین،، بابت این تلاوت های استاد کمال سپاس گذارم،، شب شب رحمت هدیه به روح اموات شما حمد وسوره قرائت خوانده میشه ----
پاسخ:
علیکم السلام، آخرین ایمیلی که از جنابعالی رسید در تاریخ 8دسامبر(سه شنبه) بود که همون روز جواب دادم(درباره سالگرد شیخ مصطفی و تلویزیون مصر و کانال آپارات و.. نوشته بودین!)
اگه بعد از این تاریخ ایمیل جدیدی برام فرستادین هنوز به دستم نرسیده، و اگر هم جواب ایمیل قبلی به شما نرسیده بفرمایید تا دوباره ارسال کنم.
۲۰ آذر ۹۴ ، ۰۱:۰۵ داریوش حقانی
سلام 
آقا واقعا گل کاشتی ،دمت گرم
🌹🌹🌹
پاسخ:
🌹🌹🌹
سلام خوبی  برادر خداقوت خیلی مطالب و پست ها عالیه اجرکم عندالله یه سوال از اون مقطع مهاجر الی الله که از شیخ مصطفی گذاشتی توی اون دستگاه یعنی بیات با همون کیفیت مقطع مشابه داری برام بزارید؟
پاسخ:
علیکم السلام، قبلاً هم گفتم زیاد از دستگاه ها و این چیزا سر در نمیارم! اما فکر کنم این دو تا مقطع تاحدودی بهش شبیه باشن و احتمالا در همون دستگاه هستن:
http://s3.picofile.com/file/8227524284/mustafa_yosof_bayat.mp3.html
http://s1.picofile.com/file/8227524192/mustafa_nesa_bayat.mp3.html

سلام.حقیقتا هیچیک از قراء بزرگ و مطرح مصر،ب مانند اکبرالقراء حق مطلب را درباره تلاوت سوره مبارکه تحریم ادا نکرده اند.

البته بایستی عرض کنم ک ن فقط سور مبارکه تحریم و یا الحاقه،بلکه سور زیادی هست ک تلاوت های قاری اول مصر،از آن سور مبارکه،از تلاوات سایر قاریان مطرح مصری،فاخرتر و عالی تر هستند.

قل اعوذ برب الفلق  و من شر حاسد اذا حسد.


۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۳۷ داریوش حقانی
سلام
از استاد توی مسجد سلامه الراضی از سوره تحریم تلاوتی هست ؟
اگه هست میشه اونو هم بذارین ،ممنون میشم 
پاسخ:
علیکم السلام
البته که هست! بفرمایید:
http://www.4shared.com/music/xnogF1EA/_____-__-__8-8-1974.html
۰۲ دی ۹۴ ، ۰۱:۵۵ داریوش حقانی
تقریبا تمام تلاوتایی ک استاد تو مسجد سلامه الراضی داشتن جز بهترین و پرشور ترین تلاوتای استاد هستن ،
خیلی خیلی ممنونم
🌹🌹🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی