اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

در سالروز شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، تصویر ویژه و منحصر به فردی رو به شما تقدیم می کنم از دستخط استاد مرحوم سید محمد نقشبندی که درباره زیارت امام رضا (ع) نوشته اند.



مرحوم سید نقشبندی، در رمضان 1973 میلادی همراه با استاد عوضین المغربی به ایران آمده بودند، که حدود یک ماه در ایران اقامت داشته و در محافل قرآنی مختلفی به اجرای برنامه پرداختند.

تصویری که مشاهده می کنید، مربوط به تقویم و دفترچه خاطرات استاد نقشبندی هست، که در آن توضیحات مربوط به ایامی که در ایران به سر می بردند رو ثبت کرده اند، و از جمله به سفر مشهد و زیارت امام رضا علیه السلام (در روز چهارشنبه 21 اکتوبر 1973، مصادف با 29 مهر 1352 شمسی) اشاره می کنند.

این عکس تاریخی رو جناب احمد النقشبندی (فرزند استاد نقشبندی) به صورت اختصاصی به بنده اهداء کردند که نهایت تشکر و قدردانی رو از ایشون دارم، و در واقع برای اولین بار هست که در فضای مجازی منتشر میشه!


جهت دریافت عکس با کیفیت بالا، روی تصویر کلیک کنید



الاثنین  29-10-1973 : إیران

الثلاثاء  30-10-1973 : عدنا ثانیه الى اذاعه طهران سجلت ثلاثه اشرطه اثنین من سوره الاسراء و واحد آخر الزمر - استلمنا تذاکر الطائرة إلی مشهد

الاربعاء 31-10-1973 : مشهد - زرنا مولانا سیدنا علی الرضا - مدینه جمیله ومبارکه

الخمیس 1-11-1973 : مشهد - قضیناه بمدینه مشهد الایرانیه و سهرنا بالمساء بالمسجد

الجمعه   2-11-1973 : طهران - الیوم اصبحنا و اخذنا الطائره إلی طهران وجدنا الشیخ محمد مروت و إخوانه بانتظارنا

السبت   3-11-1973 : سافرت مساء الیوم الى القاهره بحمد الله رب العالمین



* استاد نقشبندی، در یکی از محافلی که در ایران داشتند، مناجات منظوم منسوب به امیرمؤمنان علی علیه السلام رو به زیبایی قرائت کردند که تا بحال بصورت ناقص در دسترس بود (و قبلاً در وبلاگ گذاشته بودم - post429 ) اما خوشبختانه مدتی قبل، فایل کامل تری از این محفل منتشر شد که قرائت تمامی ابیات مناجات رو شامل میشه، این ابتهال زیبا رو می توانید از لینک زیر دانلود بفرمایید:

http://s1.picofile.com/file/8227706634/Naqshbandi_MonajatManzum_.mp3.html

(متاسفانه تابحال تعداد اندکی از تسجیلات استاد نقشبندی در ایران منتشر شده و در دسترس هست، و بسیاری از اونها در حال خاک خوردنه و خدا میدونه چه وقت قراره از احتکار خارج بشن؟! )


* کلیپ جالبی از خاطرات مرحوم استاد مولایی از سفر سید نقشبندی به ایران و زیارت امام رضا(ع) رو در این صفحه ببینید:

http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/12/05-3

http://www.aparat.com/v/ZzPvy


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۱

نظرات (۳)

۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۷ صوت داوود
بسیـــــــــــــــار عالی آقا مصطفی. در شام غریبان علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثناء) فیض اکمل رو بردیم.
خداوند امام هشتم رو در شب اول قبر، شفیع همه‌مون قرار بده، ان شاء الله.
پاسخ:
آمین یا رب العالمین
۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۹ سیدرضامحمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم آقامصطفی ممنون از اطلاعات زیبای شما-استاد نقشبندی که 1ماه در ایران بودن، چه ابتهال، چه تلاوت انجام دادن،، چرا فیلم تصویری از ایشان نیست،، اگه صداسیما ی خودمون هم باشه چرا پخش نمیکنن دلیلش چی میتونه باشه؟ 
پاسخ:
سلام، صداوسیمای ما که فیلم خیلی از تلاوتهای دهه هفتاد و هشتاد قراء مصری رو هم پخش نمیکنه و نمیشه جایی پیداشون کرد! چه برسه به فیلم استادنقشبندی که دهه پنجاه بوده!
البته اگه همون صوتی هم از سید نقشبندی پخش کنن ما قانع هستیم! ولی فعلاً که بجز 5-4 تا تلاوت و ابتهال تکراری چیز جدیدی نمیذارن.  همیشه آرزو می کنم ای کاش صداوسیمای ما هم یه "عبدالعزیز عمران" داشت!!
بسیار عالی
از مطالبتان خیلی استفاده میبریم
جزاک الله خیرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی