اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

در سالروز ولادت باسعادت حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین و سیدالساجدین علیه السلام، تلاوتی ویژه از استاد مصطفی اسماعیل تقدیم می کنم که در محفلی به مناسبت ولادت این امام بزرگوار قرائت شده!






لطفا به ادامه مطلب بروید:

۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۵۷
پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ

عکس و تلاوت نادر از استاد محمد صدیق منشاوی در کشور لیبی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مخاطبان محترم وبلاگ خواسته بودن دو عکس از استاد منشاوی که جدیداً در سایت مزامیر گذاشتن (و البته فقط اعضای سایت امکان مشاهده اش رو دارن) رو در وبلاگ قرار بدم.

البته عکس اول که قدیمی هست و چندسال قبل منتشر شده بود که حتی به عنوان یکی از مدارک مهم مورد استناد در زمینه ی اثبات تشیع استاد منشاوی محسوب می شد(!!!) ؛ عکس دوم رو هم چند روز قبل و به محض انتشار(!) در کانال تلگرام گذاشته بودم و فکر می کنم خیلی از دوستان این تصویر رو دیدن.


1- الشیخ ‏محمد صدیق المنشاوى‬ یصلى خلف الرئیس العراقى صورة کاملة




2- فضیلة الشیخ محمد صدیق المنشاوى والشیخ محمود عبد الحکم، وأغلب الظن انها من لیبیا



* اما شب گذشته و برای اولین بار، تلاوت نادر دیگری از تسجیلات استادمنشاوی در کشور لیبی منتشر شد (که مطابق معمول، نوار این تلاوت رو هم جناب توفیق الحریب از آرشیو رادیوی لیبی استخراج کردند! جزاه الله خیراً جزیلاً) تلاوتی زیبا و استودیویی از سوره مبارکه جمعه که خوشبختانه کیفیت ضبط آن هم بسیار عالی و فوق العاده هست:


محمد صدیق منشاوی / سوره جمعه / رادیوی لیبی / به مدت 17 دقیقه و حجم 16MB

http://mediafire.com/?668x7nwpqc5lwbj



۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۰
پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ

سمیعه شیخ مصطفی اسماعیل-6

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از معروفترین سمیعه ها و از علاقه مندان به تلاوتهای استاد مصطفی اسماعیل که این افتخار رو داشته تلاوت استاد رو از نزدیک استماع کنه، ملک فاروق پادشاه کشور مصر هست!!


استاد مصطفی اسماعیل، ابوالعینین شعیشع و ملک فاروق - 1948



ماجراهایی که سبب شد استاد در بدو ورود به قاهره به عنوان قاری رسمی قصر ملکی انتخاب بشن رو حتما شنیدین و نیازی به توضیح مجدد نیست، اما استاد از سال های 1944 تا اوایل دهه پنجاه میلادی که ملک فاروق در رأس قدرت قرار داشت، همه ساله در ماه مبارک رمضان در محافل قرآنی ویژه لیالی رمضانیه در قصرهای ملکی (قصر عابدین قاهره و قصر رأس التین اسکندریه و..) تلاوت می کردند که بطور مستقیم از رادیو پخش می شد، و خوشبختانه برخی از این تلاوت های زیبا ضبط شده و اکنون در دسترس هست. و البته باید قدردان مرحوم "حسن حلمی" از دوستان نزدیک استادمصطفی اسماعیل باشیم که حدوداً در سال های 1945 تا 1952 اقدام به ضبط این تلاوت ها میکردن که در واقع قدیمی ترین تسجیلات موجود از استاد به شمار می روند، جزاه الله خیرا...

اما مقطعی که انتخاب کردم مربوط به تلاوت سوره کهف قصار قصرملکی هست، استاد آیات انتهایی سوره کهف را قرائت کرده و سپس صدق الله می گویند، اما جناب ملک فاروق از استاد درخواست می کنه تلاوتش رو ادامه بده و استاد هم قبول کرده و چند بار "حاضر" میگن که بوضوح شنیده میشه (حاضر=چشم،اطاعت میشه!) و مجددا تلاوت رو شروع کرده و سوره های شمس و ضحی رو هم قرائت میکنند.

الملک فاروق یطلب من الشیخ مصطفی اسماعیل الاستمرار فی التلاوة


۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۵
سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴ ب.ظ

رضینا یا بنی الزهراء

بسم الله الرحمن الرحیم

مـن الـثـالث تبدی الأعیاد، بسم حسین أول میلاد / یـوم الـرابـع لـلـعـباس، و الخامس یوم السجاد

ایام میلاد باسعادت سروَر و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام ، و حضرت ابوالفضل(ع) و سیدالساجدین امام سجاد(ع) رو تبریک و تهنیت عرض میکنم.


 
از جمله اشعار زیبایی که در مدح اهل بیت علیهم اسلام سروده شده، قصیده زیبا و بلند "رضینا یا بنی الزهراء.." (سروده عالم وعارف معاصر مصری شیخ صالح الجعفری) هست که هرچند مدت زمان زیادی هم از سرودنش نمیگذره(!) اما استقبال خیلی زیادی ازش شده و بسیاری از منشدین و مبتهلین و موشحین اون رو قرائت کرده اند.

اخیراً اجرای جدیدی از این قصیده رو شنیدم که گروه اخوة ابوشعر از کشور سوریه خوندن، گروهی که قبلاً یکی از اجراهای زیباشون در کنار ضریح مسجد امام حسین علیه السلام رو در وبلاگ گذاشته بودم(post480)، که در همون مجلس و در ابتدای محفل ابیاتی از این قصیده رضینا رو میخونن که بسیار زیبا هست. البته نوع اجرا و حرکات این گروه که بنوعی میشه گفت سیستم نوین و امروزی شده حلقه های ذکر و سماع صوفیه هست شاید خیلی مناسب نباشه و چندان مورد تایید نیست!! اما فکر کنم مکان اجرا که مسجد امام حسین(ع) هست و همچنین ابیات زیبایی که در مدح و رثای اهل بیت علیهم السلام می باشد باعث شده که حال و هوا و معنویت خاصی ایجاد بشه و اجرایی بسیار زیبا و دلنشین و تاثیرگذار از آب در بیاد که توصیه می کنم حتماً ببینید و بشنوید، اتمنی ان تنال اعجابکم!!


ضریح مسجد امام حسین علیه السلام

 

رضینا یا بنی الزهراء / السادة الاخوة ابو شعر (فرقة ابو ایوب الانصاری)

قاهره، مسجد امام حسین علیه السلام - سال 2011 میلادی


فایل صوتی
http://s7.picofile.com/file/8250772168/Abusher_Razina.mp3.html


فایل تصویری
http://www.aparat.com/v/Ay1T4


الاخوة ابوشعر فی حضرة سیدنا الحسین رضی الله عنه وارضاه
www.youtube.com/watch?v=HfM0JrradGQ

رضینا یا بنی الزهراء رضینا ، بحب فیکموا یرضى نبینا
کفاکم یا بنی الزهراء فخراً ، إذا ما قیل جدکم الرسول
أبوکم فارس الهیجا علیٌ  ، وأمکم المطهرة البتول
فهل بالمستطاع مدیح قوم ، وخادم جدهم هو جبرائیل
لآل البیت عز لا یزول ، و قدر لا تحیط به العقول
وحب المصطفى فی الدین رکن ، وجاحده أعظم الجاحدینا
یقول البعض من حسن شربنا ، ونحن من حسین قد روینا

...

 
* البته گروه ابوشعر، در این تواشیح ترکیبی از قصیده "رضینا" و قصیده زیبای "لأل البیت" رو میخونن، که این قصیده دوم نیز بسیار معروف هست و برخی از مبتهلین هم در کشور ما ابیاتی از اون رو قرائت کردند؛ از جمله استاد ابوزید (موذن معروف) در سفری که در سالهای قبل از انقلاب به ایران داشتند:
 
استاد حسین ابوزید / لآل البیت و دعای معروف ختم قرآن / ایران - 1353


همچنین شیخ عارف العسلی از مبتهلین و منشدین معروف سوری (پدر معتصم بالله العسلی) این ابیات رو به زیبایی قرائت کرده که از رادیوقرآن هم زیاد پخش میشه:
 
استاد عارف العسلی / لآل البیت و حب الحسین / تهران - سالن اجلاس / 1377

 
* چند هفته قبل هم ابتهالی از قاری بین المللی استاد حاج قاسم مقدمی در گروه های تلگرامی منتشر شد که ابیاتی از قصیده رضینا رو قرائت کردن و بسیار زیبا و ملکوتی هست:
رضینا یا بنى الزهرا رضینا، بحب فیکموا یرضى نبینا
رضینا بالنبی لنا إماماً، وأنتم آلهُ وبکم رضینا
وبالسبط الحسین کذا أخوهُ، وحیدرُ ثم زین العابدینا
وزینب من لها فضل سمیٌ، حوت فضلاً یرى للمنصفینا
وأُمک بضعةُ المختار طهَ، محببةٌ إلى الهادی نبینا
إذا اشتقنا إلى خیر البرایا، أتیناکم مشاةً راکبینَا
وشاهدنا لدیکم کل خیرٍ، وشاهدنا ألوفاً زائرینَا
صلاة الله یتبعها سلامٌ، علی المختارِ ثم الطاهرینا

http://algaafary.com/temps/?p=139

 
* و در پایان تصویر زیبایی ببینید از شاعر این قصیده، جناب شیخ صالح الجعفری که از عرفای معروف و معاصر کشور مصر و از علمای الازهر بوده (1979-1910) ضمناً ایشون از سادات بوده که نسبش به امام جعفر صادق علیه السلام میرسه و به همین دلیل به الجعفری معروف هستند، ضمن این که محل دفن ایشون هم که در مسجدی به نام خودش و در نزدیکی مسجد امام حسین علیه السلام واقع هست، اکنون تبدیل به زیارتگاه مریدان و علاقه مندانش شده! (قبلا تلاوتی تصویری از استاد عبدالباسط که در مسجد صالح الجعفری قرائت کردند در وبلاگ گذاشته بودم: سوره توبه و یونس)
 


 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۴۴
دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ

ویژه سالگرد استاد محمد رفعت

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت شصت و ششمین سالگرد درگذشت استاد مرحوم شیخ محمد رفعت (متوفى یوم 9-5-1950 م) مطالبی کوتاه در مورد ایشون آماده کردم:




* اولاً یک اذان نادر و تازه منتشرشده از استاد که در مراسم نماز جمعه اجرا شده، و نکته جالب این که همراه با صدای مبلّغ هست، یعنی شخص دیگری در کنار شیخ رفعت فرازهای اذان رو تکرار می کنه، احتمالا برای این که صدای اذان به همه حاضرین در مسجد برسه!


تسجیل نادر لأذان الجمعه لفضیلة القارئ محمد رفعت ومن ورائه المبلغ
(من مکتبة الحاج حسین فرج رحمه الله)

http://s7.picofile.com/file/8250650950/Refat_Azan.mp3.html


* قبلاً در مورد این که درهای گنجینه یکی از سمیعه های معروف شیخ رفعت به نام صفوت عکاشه باز شده توضیح داده بودم و این که قرار هست به زودی نوادری از استاد منتشر کنن(post152) ، در این چند ماهه تلاوتهای زیادی از این مکتبة خارج شده(!) اما تاجایی که بررسی کردم اکثر این تلاوت ها سابق بر این در اینترنت منتشر شده بودند و جدید نیستند؛ هرچند نسخه های تازه منتشر شده بعضاً کیفیت بالاتری از نسخه های سابق دارند، سه تلاوت از این مجموعه رو قرار میدم:


1- سوره الرحمن / به مدت 24 دقیقه

http://s6.picofile.com/file/8250651226/Refat_AlRahman.mp3.html


2- سوره اعراف 35-32 / به مدت 4 دقیقه

http://s6.picofile.com/file/8250650900/Refat_A_araf32_35.mp3.html


3- سوره آل عمران 51-33 / به مدت 44 دقیقه


*یک سند ویژه و بسیار قدیمی و منحصر به فرد هم ببینید، از متن قرارداد استاد محمد رفعت و مسئولین رادیو جهت ضبط تلاوت برای اذاعة البریطانیة یا همون رادیوی BBC انگلیس؛  که طبق مفاد این قرارداد استاد تلاوتی از سوره مریم رو برای این شبکه تلاوت می کردند که اجرت اولیه اش 50 جنیة(واحد پول مصری) بود و به ازای هربار پخش تلاوت از رادیو نیز 5 جنیه دیگر دریافت می کردند!! (البته بندهای جالب دیگه ای هم در این قرارداد به چشم میخوره، که توضیحش به درازا میکشه...)



تلاوت استاد رفعت در رادیو BBC را از این صفحه دانلود بفرمایید:

http://mustafa-ismail.blog.ir/post/138


۳ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۴۰
پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ب.ظ

دو تلاوت زیبا از سوره مبارکه احزاب

بسم الله الرحمن الرحیم

چند وقت قبل کلیپ زیبایی از یکی از تلاوتهای اکبرالقرا در سایت آپارات می دیدم که استاد آیاتی از سوره مبارکه احزاب رو به زیبایی و باشکوه خاصی تلاوت می کرد و شور و حال عجیبی هم در جمعیت مستمعین ایجاد کرده بود!

http://www.aparat.com/v/aqYj6

دنبال تلاوت کامل این فراز زیبا گشتم که البته پیدا کردنش کار سختی نبود! چون از صدای سمیعه تلاوت کاملاً مشخص بود که باید از محافل استاد در شهر اسکندریه باشه و همین طور هم بود. باتوجه به این که آیات قرائت شده در شأن و منزلت رسول خدا صلی الله و علیه و آله وسلم هست (ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله...) مناسب دیدم که در این ایام مبارک و فرخنده عید مبعث، این تلاوت زیبا رو در وبلاگ بذارم؛ و البته همراهش شاهکار دیگری از سوره احزاب (مربوط به دوران جوانی استاد!) رو هم انتخاب کردم که این دو تلاوت زیبا و دلنشین رو به محضر شما عزیزان تقدیم می کنم -به ویژه به برادر بزرگوارم آقای سخنور که از افغانستان پیگیر مطالب وبلاگ هستند و خواسته بودند شاهکارهای جدیدی از استاد قرار بدم- ان شاء الله که بشنوید و فیض اکمل ببرید!




عکس زیبایی از جوانی استاد مصطفی اسماعیل



1.احزاب طارق علق / طنطا، مسجد سید البدوی / منسوب به سال 1949 یا 1952

نسخه اول، به مدت 30 دقیقه و حجم 7 مگابایت

نسخه دوم، به مدت 33 دقیقه و حجم 31 مگابایت



2. سوره احزاب 48-38 و حاقه 24-1 / اسکندریه / سال 1970 میلادی

نسخه اول، به مدت 47 دقیقه و حجم 43 مگابایت

نسخه دوم، به مدت 50 دقیقه و حجم 11 مگابایت


۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۳۷

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت عید مبعث، یک عیدی ویژه و جالب درنظر گرفتم که امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره و بپسندید!




فیلم کوتاه و قدیمی از استاد مصطفی اسماعیل که ابتهال "طلع البدر علینا" رو قرائت می کنند.


لطفا به ادامه مطلب بروید:

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۴
پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ب.ظ

یا عید طه - استاد سید نقشبندی (محفل اسراء و معراج)

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن بیست و هفتم رجب، سالروز مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام (ص) به مقام رسالت رو تبریک عرض می کنم. شب مبعث هم که پشت سر گذاشتیم از جمله شب‌های ویژه و بسیار مبارکی هست که روایات متعددی در فضیلت اون نقل شده، اما مستحضر هستید که برخی از برادران اهل سنت این شب رو به عنوان "لیلة الاسرا و المعراج" می شناسند، و معتقدند ماجرای معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در این شب اتفاق افتاده (قبلاً به تفصیل در این باره توضیح داده بودم : post335)

اما نمیشه از محافل اسراء و معراج صحبت کرد و اسمی از اسطورة المدیح النبوی استاد مرحوم سیدنقشبندی به میان نیاورد! استاد نقشبندی در بسیاری از محافل مذهبی که به مناسبت هایی مانند "محفل اسراء و معراج"،"محفل مولد نبوی"، "محفل شب نیمه شعبان" و... برگزار می شد به اجرای ابتهالات و قرائت قصاید و مدایح دینی مختلف می پرداختند که بعضاً تا چند ساعت هم به طول می انجامید، مناسب هست که یکی از این اجراهای زیبا و دلنشین رو بشنویم و حظ معنوی ببریم:
یکی دیگر از محافل تاریخی و ماندگار استاد که در کشور سوریه و در مسجد جامع اموی شهر حلب انجام شده؛ و باز هم مرحوم نقشبندی با اجرای بی نظیر و فاخر و باشکوه خود، یک شب به یادماندنی رو برای حاضرین در محفل رقم می زنند؛ و الله یا أحبتنا هذا الحفل من الحفلات التاریخیة التی لیس لها نظیر , حفل کامل ومتکامل فیه قمة الإصداح من فمٍ عَطِرٍ مدّاح , فیه من الأنوار أبهاها و التجلیات منتهاها...

مطابق معمول، محفل با قرائت متن تعطیره شریفه (مولد المناوی: الحمدلله الذی انار الوجود...) شروع میشه، و در ادامه استاد دو قصیده زیبا در مدح پیامبر گرامی اسلام میخونن: قصیده یا عید طه و ابیاتی از قصیده معروف نهج البردة که متن هر دو رو در ادامه گذاشتم. و در انتهای مجلس هم گریزی به ماجراهای روز و قضیه اشغال فلسطین میزنن و ابیاتی در این زمینه قرائت میکنند. جالب این که در اواسط محفل، برادر استاد یعنی جناب ابراهیم النقشبندی نیز چند دقیقه ای به اجرای برنامه می پردازند که در نوع خودش جالب هست و البته بخوبی اختلاف سطح دو برادر رو به نمایش میگذاره!!!!



استاد سید نقشبندی همراه با برادرانش شیخ ابراهیم و حاج فاروق النقشبندی



السید النقشبندی / یا عید طه /  الإسراء والمعراج / حلب / دهه شصت میلادی

فایل صوتی - به مدت 87 دقیقه و حجم 20 مگابایت

کلیپ تصویری زیبا از این محفل:


تعطیره شریفه (متاسفانه از ابتدا ضبط نشده)
... وأعلی مقامه فوق کل مقام ، وفضله علی الأنبیاء والمرسلین ذوی المراتب العلیة ، فکان للأولین مبدءا وللآخرین ختام ، وشرف أمته علی الأمم السابقة القبلیة فنالت به درجت القرب والسعادة والاحترام ، وأنزل تشریفها فی محکم الآیات القرآنیة ، کنتم خیر أمة أخرجت للناس تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنکر وتؤمنون بالله فما أعذب هذا الکلام . أحمده أن جعلنا من هذه الأمة المخصوصة بهذه المزیة ، الفائزة بالوصول إلی دار السلام ، وأشکره علی هذه العطیة ، وأستعین به وأستهدیه علی الدوام ، وأتوب إلیة من الأوزار والزلل والخطیة ، وأستغفره من الذنوب والآثام ، وأطلب الفوز بقربه والرجاء والأمنیة ، وأسأله العفو والعافیة وحسن الختام

قصیده اول - یا عید طه

یا عید طه زدت حر بیان فسکبت فی ذکراک کل جنانی
أکبرت قدرک عن قواف قیدت ورفعت ذکرک عن لهى واغانی

فلانت بحر ذاخر لم یکتشف ما فیه من در ومن مرجان
وجدت به سفن الحیاة مرافئً أمنت بها ماکان من طغیان

الکون کان عمایة وضلالة والجهل یحکم فی بنی الانسان
حتى طلعت على الوجود منارة تهدی على التقوى الى الایمان

عجبا لکل عجیبة من امره لا ینقضی بتقادم الازمان
طفل رضیع هز ارکان الورى فی مهده وهو الیتیم العانی

فی لیلة المیلاد أشرق نوره وانجاب لیل الشرک والاوثان
وتساقطت شرفات کسرى وانتهى ماکان من زول على الایوان

وتزلزل الکفر البغیض واولعت دنیا الضلال ودولة البهتان
صاحت اباطیل الجهالة کلها لما بدا الاشراق من عدنان

انقى من الزهر الجمیل بهاؤه وشذاه أعطر من شذى الریحان
وأرق من مر النسیم إذا دعى لله فی سر وفی اعلان

فاذا استطال الکفر کان صلابة للحق فوق شجاعة الشجعان
واذا الجبابرصاغرون لهدیه واذا الاکابر مرهف الاذان

واذاالنبی هو الأثیر لدیهم واعز من اهل ومن ولدان
تفدیه ارواح تراه نورها فهو الحبیب الطاهر النوران

جاء النبی بکل قول معجز ولتلک ایته مدى الازمان
بقیت على الاجیال نبعا خالدا یروی الحیاة بحکمة القران

المعجزات جمیعها فنیت ولم یخلد لها فی الناس من برهان
الا کلام الله دام مخلدا مافیه من نور ومن فرقان

السابقون الاولون به بنوا مجدا فریدا ثابت الارکان
لم یمتلک یوما حماهم طامع کلا ولاخضعوا لای هوان

انی لالمح یقظة ومواکبا وکتائبا تقضی على الطغیان
والمسلون الیوم صح مرادهم أن یستردوا عزة الاوطان

فاحمل لواءک یاشباب فانما تعلی البلاد سواعد الشبان
وانزع حقوق الشرق من متطفل قد عاث فی الاوطان کالدبان

یارب بارک لنا فی وحدة جمعت منا القلوب على بر وتحنان
واجمع على حب الحنیف قلوبنا حتى یسیر الرکب فی اطمئنان

وصل ماشئت یارب وکیف تشا على صفیک فخر الکون ذی الشان
والال والصحب قاطبة والتابعین لهم دوما باحسان


قصیده دوم - با اجرای اخوی استاد!

یانسیم الصبا بلغ سلامى علی المصطفى خیر الأنام...


قصیده سوم - ابیاتی از نهج البردة (سروده أحمد شوقی)

خططت     للدین     والدنیا     علومهما   ***   یا  قارئ  اللوح   بل   یا   لامس   القلم
أحطت     بینهما     بالسر      وانکشفت   ***   لک   الخزائن   من   علم   ومن    حکم
سل  عصبة  الشرک  حول  الغار  سائمة   ***   لولا    مطاردة    المختار     لم     تسم   
هل  أبصروا  الأثر  الوضاء   أم   سمعوا   ***   همس   التسابیح   والقرآن    من    أمم   
وهل    تمثل    نسج    العنکبوت     لهم   ***   کالغاب    والحائمات    الزغب    کالرخم   
فأدبروا     ووجوه     الأرض     تلعنهم   ***   کباطل    من    جلال    الحق     منهزم
لولا   ید   الله    بالجارین    ما    سلما   ***   وعینه   حول   رکن   الدین    لم    یقم
تواریا      بجناح       الله       واستترا   ***   ومن   یضم    جناح    الله    لا    یضم
البدر  دونک   فی   حسن   وفی   شرف   ***   والبحر   دونک   فی   خیر   وفی    کرم
ذکرت    بالیتم    فی    القرآن    تکرمة   ***   وقیمة   اللؤلؤ    المکنون    فی    الیتم
الله     قسم     بین     الناس     رزقهم   ***   وأنت   خیرت   فی    الأرزاق    والقسم
إن قلت فی الأمر «لا» أو قلت فیه «نعم»   ***   فخیرة  الله  فی  «لا»  منک   أو   «نعم»
أخوک   عیسى   دعا   میتا    فقام    له   ***   وأنت    أحییت    أجیالا     من     الزمم
والجهل   موت   فإن    أوتیت    معجزة   ***   فابعث من  الجهل  أو  فابعث  من  الرجم
یا  رب  صل   وسلم   ما   أردت   على   ***   نزیل    عرشک    خیر    الرسل    کلهم
محی    اللیالی    صلاة    لا     یقطعها   ***   إلا    بدمع    من    الإشفاق     منسجم
مسبحا    لک    جنح    اللیل     محتملا   ***   ضرا  من  السهد  أو  ضرا   من   الورم
رضیة    نفسه    لا     تشتکی     سأما   ***   وما  مع  الحب  إن  أخلصت   من   سأم

...


* قبلاً دو اجرای معروف دیگر استاد در محافل اسراء و معراج رو در وبلاگ گذاشته بودم:

1-یا ایها المختار - مسجد سلامة الراضی  1962 (این محفل پیش از این بصورت ناقص و 74 دقیقه ای در دسترس بود؛ که خوشبختانه چند شب قبل نسخه جدیدی ازش منتشر شد که به مدت 133 دقیقه(!) و همراه با تلاوتهای استاد در ابتدا و انتهای مراسم هست، این نسخه جدید رو در همان پست سابق قرار دادم)

2-نبینا أنقذ الدنیا بشرعته - حلب 1958


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۱۰

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض تسلیت، مداحی جانسوز در شهادت امام موسی کاظم علیه السلام با نوای حاج باسم کربلائی:




ملا باسم الکربلائی / هذا الغریب امنین / کویت، مسجد الموسوی / سال 1427 ه.ق


فایل صوتی

http://www.shiavoice.com/play-hzxne


کلیپ تصویری - با زیرنویس فارسی

http://www.aparat.com/v/D2NZP


کلیپ تصویری - کیفیت HD

http://www.youtube.com/watch?v=uldaBkr9w3Y



هذا الغریب امنین .. وین أهله راحوا وین
مات بسجن مظلوم .. وبیا ذنب مسموم

این شخص غریب از چه سرزمینی است؟ اهل و خانواده اش کجا رفته اند؟
مظلومانه در زندان شهید شد ... به کدامین گناه مسموم شده است؟


عادة المیت یا شیعة لمّن یسکّن ونینه .. تحضر أولاده وأخوته عن یساره وعن یمینه
هذا الی یوسده ویجبله وهذا اللی یغمضله عینه .. احنا ما شاهدنا میّت بالحدید مقیّدینه
من شدة التقیید .. ینزف دما من القید ... باقی الأثر للیوم .. وبیا ذنب مسموم

ای شیعیان، همواره وقتی که شخصی وفات کند
فرزندان و برادران و خواهرانش اطراف او جمع می شوند
یکی رویش را پوشانده و رو به قبله می کند، دیگری چشمانش را می بندد
ما تا به حال ندیدیم مرده ای را با غل و زنجیر ببندند
از شدت فشار غل و زنجیر ... خون از محل قیدها جاری است
آثار این ظلم تا امروز باقیست ... به کدامین گناه مسموم شده است؟


موسى بن جعفر تمیّز کاظم الغیظ بصفاته .. ولا سجون الطاغی ساعة بدّلت سیرة حیاته
دمعته ولهجة دعاءه وبقبل خاشع صفاته .. للفرج یحسب لیالی وبالفرج یدری مماته
طامورة الأشرار .. ظلمتها لیل نهار ... من الشمس محروم .. وبیا ذنب مسموم

در میان صفات نیکوی موسی بن جعفر، فرو بردن خشمش متمایز است
و زندانهای این ستمگر، ساعتی در روش زندگی اش تغییر ایجاد نکرد
با اشک و دعا و نیایش، و نمازهای خاشعانه اش
برای آزادی شب و روز می شمارد و میداند آزادی اش در مرگ او می باشد
در سیاهچال اشرار، شب و روزش سیاه و تاریک بود
از دیدن خورشید محروم بود ... به کدامین گناه مسموم شده است؟


مرّت أعوام على سجنه للفرج معقوده ظنه .. شیعته المنتظرة تنشد یاهو اللی یخبرنا عنه
ساعة اللی سمعة إجاها طارش یبشرها عنه .. لموعد الجمعة یقلها بشوفة الوالی انتهنّا
یا شیعة والمیعاد .. قلهم جسر بغداد ... نستقبل المظلوم .. وبیا ذنب مسموم

سال ها از زندانی بودنش گذشت، درحالی که به آزادی امیدوار بود
شیعیانش منتظر بوده و می پرسیدند از چه کسی باید سراغ او را بگیریم؟
سرانجام خبر رسانی برای آنها این بشارت را آورد
و به آنها گفت روز جمعه با دیدار سرورمان شادمان می شویم
خبر رسان گفت: ای شیعه موعد ما بر روی پل بغداد است
به استقبال مظلوم می رویم ... به کدامین گناه مسموم شده است؟


طلعت الشیعة تشوفه موسى بن جعفر أملها .. من بعد غیبة طویلة بالسلامة یرجع إلها
وعاینوا لاحت جنازة أربعة اتولوا حملها .. سمعوا بناعی المنیة ینعى ودموعه یهلها
صاحوا یا ناعی اش صار .. و اش عندک من أخبار ... تنعی بحزن وتحوم .. وبیا ذنب مسموم

شیعیان با آرزوی دیدن امامشان موسی بن جعفر بیرون آمدند
که بعد از سال ها غیبت، به سلامت بسوی آنها باز گردد
اما جنازه ای را دیدند که چهار نفر آن را حمل می کردند
و صدای نوحه خوان را در حالی که اشک می ریخت شنیدند
فریاد زدند ای نوحه خوان چه شده؟ و چه خبرهایی داری؟
خبر مرگ آورده ای و محزون بر خود می پیچی،به کدامین گناه مسموم شد؟


عالجسر نادى المنادی هذا إمام الرافضیة .. الطیّب ابن الطیّب أصله من صلب حامی الحمیة
من رحم بضعة محمد فاطمة الزهراء الزکیة .. کانت أطباعه السماحة والحلم عنده سجیّة
لیش بسجن هارون .. قضّى العمر مسجون ... بلوعة وکبد مالوم .. وبیا ذنب مسموم

منادی بر روی پل بانگ زد که این امام رافضی هاست
پاک سرشت پاکزادی که اصلش از نسل علی بن ابی طالب است
و از نسل پاره تن محمد، فاطمه پاک سرشت است
سرشت و خلق و خوی او، گذشت و کرم و بردباری بود
چرا در زندان هارون ... عمرش را به اسارت گذراند؟
با رنج بسیار و جگری داغ دیده ... به کدامین گناه مسموم شده است؟


ساعة اللی شخّص طبیبه سم غدر وبکبده صابه .. یا خلق أردن أناشد إخوة ما عنده وقرابه
یاللی تسأل هذا أصله بالمدینة أهل النجابة .. خیرة الله على البریّة نزّل علیهم کتابه
من أطهر الأصلاب .. من أشرف الأنساب ... تقوى وفخر وعلوم .. وبیا ذنب مسموم

ساعتی که طبیب اثر سم در بدن را تشخیص داد
گفت: ای خلایق می خواهم بدانم که آیا برادران و اقوامی ندارد؟
ای سائل، اهل و خاندان این بزرگوار، در مدینه خاندان نجابت اند
بهترین مخلوقات خداوند، که کتابش را بر آنها نازل کرد
از پاکترین و شریفترین نسلهاست
تقوا و افتخار و دانش صفات اوست ... به کدامین گناه مسموم شده است؟


لشاعر أهل البیت ع : السید سعید الصافی الرمیثی
الرادود : ملا باسم کربلایی
مترجم: استاد ماجد / شبکه امام حسین
http://www.she3a-alhsen.com/showthread.php?t=32443

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۴۲
سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ

مجموعه تلاوتهای استومجلسی استاد منشاوی

سید رضا: سلام، تلاوت سوره عبس تکویر مطففین استاد محمد صدیق منشاوی که مجلسی هم هست رو میخوام.من دارم ولی متأسفانه کیفیت پایین داره ممنون



علیکم السلام، خدمت شما عرض کنم که این تلاوتی که اشاره کردین یک تلاوت باصطلاح استومجلسی یا بقول عربها "جمهور مزوّر" هست! یعنی اصل تلاوت بصورت استودیویی بوده که بعداً صدای جمعیت رو بهش اضافه کردن تا مجلسی بشه، مسئله ای که در مورد خیلی از تلاوتهای قراء مصری (بیشتر از همه تلاوتهای شیخ مصطفی و منشاوی) اتفاق افتاده. قبلاً چند نمونه از این تلاوتها رو در وبلاگ گذاشته بودم اما امروز مجموعه کاملی از تلاوتهای استومجلسی استاد منشاوی رو آماده کردم و قرار میدم (و ان شاء الله سعی می کنم مجموعه استومجلسی های مصطفی اسماعیل رو هم آماده کنم و بذارم تا دیگه پرونده این بحث مختومه بشه!!)

البته از حق نگذریم بعضی از این نسخه های مجلسی شده جذابیت زیادی دارن!! مخصوصاً تلاوت یوسف 48-30 رو بصورت ویژه توصیه می کنم حتما بشنوید که فوق العاده زیبا و ملکوتی هست.



1. بقره 210-189

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


2. توبه 129-111

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


3. هود 26-6

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


4. یوسف 48-30

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده (من أروع و أجمل و أعذب تلاوات الشیخ!)


5. مریم 44-1

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده

6. طه 54-1

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده (تسجیل نادر جدا من مسجد الامام الحسین بدایة الستینات!!)


7. شعرا 109-52

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده (مسجد الإمام الحسین،القاهرة 1965 !!!)


8. عبس.تکویر.انفطار.مطففین

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


9. مطففین.انشقاق.بروج

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده

* از این تلاوت نسخه سومی هم وجود داره! به این صورت که از نسخه استومجلسی مجددا صدای جمعیت و تشویق های مصنوعی رو حذف کردند و بخاطر کیفیت بالای صدا و اکوی زیبایی که داره جذابیت مضاعفی پیدا کرده:

http://s6.picofile.com/file/8248902684/menshavi_motaffefin_ensheqaq_boruj.mp3.html

10. ضحی.شرح.تین.علق.تکاثر.حمد.بقره

نسخه اصلی و استودیویی

نسخه مجلسی شده



*تلاوتها حدودا نیم ساعته و با حجم تقریبی 6MB هستن

*در برخی منابع دیدم که نسخه مجلسی شده از تلاوت استودیویی معروف سوره نور و همچنین سوره اسراء استاد هم تولید شده!! اما تاجایی که بررسی کردم نتونستم این دو تا تلاوت رو پیدا کنم. اگه کسی در اختیار داره لطفا برای ما هم بفرسته


۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۸