اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸ ق.ظ

انا اعطیناک الکوثر


اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها

و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿1﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ﴿2﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ﴿3﴾


دانلود دو تلاوت از سوره مبارکه کوثر با صدای استاد مصطفی اسماعیل:

1.سوره کوثر-1966

2.سوره کوثر-1970


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۵۸
جمعه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۲، ۰۸:۳۵ ق.ظ

شاهکاری از اکبرالقراء : یوسف شمس اخلاص

بسم الله الرحمن الرحیم
استاد مصطفی اسماعیل سال 1957 سفری به کشور سوریه داشتند و تعدادی از مشهورترین و زیباترین تلاوت های خود را در این کشور انجام دادند؛ تلاوت هایی مانند بقره طارق شرح, حجرات قاف شرح توحید و... که مطمئنا آن ها را شنیده اید.

تلاوت "یوسف شمس اخلاص" هم از جمله تلاوت های زیبایی است که استاد در این سفر انجام داده اند ولی کمتر شنیده شده است. نسخه اصلی این تلاوت بسیار کمیاب است و تقریبا همه سایت ها, نسخه ی اصلاح شده آن را قرار داده اند که در آن صدای استاد تغییر کرده و از حالت طبیعی خارج شده است (بعضی ها فکر می کنند این تلاوت مربوط به نوجوانی های استاد هست!!!)

در این پست هر دو نسخه تلاوت را به همراه مقطعی زیبا و شنیدنی از آن تقدیم می کنم:


یوسف-شمس-اخلاص/نسخه اصلی تلاوت

یوسف-شمس-اخلاص/نسخه تغییر یافته

قطعه ای بسیار زیبا از این تلاوت




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۳۵
سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۸:۱۶ ب.ظ

سوره تکویر استاد مصطفی اسماعیل

امین: قرائت سوره ی تکویر استاد مصطفی اسماعیل رو میخوام. اونی که با روایت های مختلف میخونه. اگه امکانش هست رو وبلاگتون بزارید.




تا جایی که بنده اطلاع دارم استاد تلاوت مجلسی از سوره تکویر نداشتن.حتی ماجرای جالبی هم در این رابطه نقل شده که از استاد درخواست تلاوت این سوره رو کردن, ایشان در جواب گفتن: سوره تکویر را از شیخ عبدالباسط بخواهید تلاوت کنند, از من سوره حاقه را بخواهید!!!

به هر حال, تنها تلاوت سوره تکویر که از استاد در دسترس هست, تلاوتی استودیویی هست که در مجموعه  تحقیق درسی شان وجود دارد. این تلاوت را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:

http://www.mediafire.com/?39oioc7v6ban342

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۱۶
دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۲۰ ب.ظ

مصاحبه تصویری استاد مصطفی اسماعیل

بسم الله الرحمن الرحیم

مصاحبه قدیمی تلویزیون مصر با استاد مصطفی اسماعیل

این مصاحبه در اواخر عمر استاد (دهه هفتاد میلادی) انجام شده و در حقیقت استاد مهمان برنامه "اتوجراف" بودند. اتو جراف برنامه پرطرفداری در کشور مصر بود که اختصاص داشت به گفت و گو و مصاحبه با شخصیت های مهم سیاسی و فرهنگی این کشور. مجری این برنامه آقای طارق حبیب از مجریان مطرح مصری بود که برای اولین بار شخصیت های معروفی مانند طه حسین (نویسنده) , نجیب محفوظ (نویسنده و برنده جایزه ادبی نوبل) , محمد عبدالوهاب (موسیقیدان) , ملکه ناریمان (همسر ملک فاروق پادشاه مصر) و عبدالحلیم حافظ (خواننده) را به برنامه اش آورده و با آن ها گفت و گو کرده بود.

طارق حبیب در خاطراتش در مورد برنامه ای که با استاد مصطفی اسماعیل داشت می نویسد:
انا سجلت مع الشیخ حلقه من برنامجى الاذاعى المشهور اتوجراف وعندما استضفت الشیخ وجدته انسانا طیب القلب وطیب النفس متواضع...
من یکی از مشهورترین برنامه های اتوجراف را با شیخ مصطفی اسماعیل ضبط کردم و هنگامی که مهمان شیخ بودم او را انسانی خوش قلب و مهربان و متواضع یافتم..

استاد در این برنامه نیم ساعته صحبت های جالبی درباره زندگی و خاطرات قرآنی خود دارند و هم چنین دو تلاوت کوتاه از سوره های طارق و شرح انجام می دهند.


دانلود از آپارات:

بخش اول

بخش دوم

 

دانلود از مدیافایر:

بخش اول

بخش دوم

 

ترجمه مصاحبه در این صفحه:

http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/01/22








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۲۰
پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ

هدیه نوروزی وبلاگ ؛ شاهکار استاد از سوره حاقه

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تبریک سال نو

هدیه نوروزی من, یک تلاوت زیبا و بی نظیر و کمتر شنیده شده از اکبرالقرا شیخ مصطفی اسماعیل هست؛ شامل آیات 1 الی 24 سوره حاقه.همان طور که میدانید استاد بارها و بارها در تلاوت های مختلف سوره حاقه را خوانده اند و شاید نزدیک به صد تلاوت مختلف از این سوره با صدای استاد موجود باشد که احتمالا بعضی از آنها را شنیده اید.ولی تلاوتی که در این پست به شما تقدیم می کنم تلاوتی کاملا متفاوت و فوق العاده زیبا و ملکوتی است که متاسفانه این شاهکار استاد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

امیدوارم بشنوید و لذت ببرید:

سوره مبارکه حاقه - 15 دقیقه - تلاوت شده در سال1967میلادی



* تلاوت کامل این مقطع را از این صفحه دانلود بفرمایید:

http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/05/23


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۰۱