اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ

مجموعه تلاوتهای استومجلسی استاد منشاوی

سید رضا: سلام، تلاوت سوره عبس تکویر مطففین استاد محمد صدیق منشاوی که مجلسی هم هست رو میخوام.من دارم ولی متأسفانه کیفیت پایین داره ممنون



علیکم السلام، خدمت شما عرض کنم که این تلاوتی که اشاره کردین یک تلاوت باصطلاح استومجلسی یا بقول عربها "جمهور مزوّر" هست! یعنی اصل تلاوت بصورت استودیویی بوده که بعداً صدای جمعیت رو بهش اضافه کردن تا مجلسی بشه، مسئله ای که در مورد خیلی از تلاوتهای قراء مصری (بیشتر از همه تلاوتهای شیخ مصطفی و منشاوی) اتفاق افتاده. قبلاً چند نمونه از این تلاوتها رو در وبلاگ گذاشته بودم اما امروز مجموعه کاملی از تلاوتهای استومجلسی استاد منشاوی رو آماده کردم و قرار میدم (و ان شاء الله سعی می کنم مجموعه استومجلسی های مصطفی اسماعیل رو هم آماده کنم و بذارم تا دیگه پرونده این بحث مختومه بشه!!)

البته از حق نگذریم بعضی از این نسخه های مجلسی شده جذابیت زیادی دارن!! مخصوصاً تلاوت یوسف 48-30 رو بصورت ویژه توصیه می کنم حتما بشنوید که فوق العاده زیبا و ملکوتی هست.



1. بقره 210-189

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


2. توبه 129-111

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


3. هود 26-6

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


4. یوسف 48-30

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده (من أروع و أجمل و أعذب تلاوات الشیخ!)


5. مریم 44-1

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده

6. طه 54-1

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده (تسجیل نادر جدا من مسجد الامام الحسین بدایة الستینات!!)


7. شعرا 109-52

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده (مسجد الإمام الحسین،القاهرة 1965 !!!)


8. عبس.تکویر.انفطار.مطففین

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده


9. مطففین.انشقاق.بروج

- نسخه اصلی و استودیویی

- نسخه مجلسی شده

* از این تلاوت نسخه سومی هم وجود داره! به این صورت که از نسخه استومجلسی مجددا صدای جمعیت و تشویق های مصنوعی رو حذف کردند و بخاطر کیفیت بالای صدا و اکوی زیبایی که داره جذابیت مضاعفی پیدا کرده:

http://s6.picofile.com/file/8248902684/menshavi_motaffefin_ensheqaq_boruj.mp3.html

10. ضحی.شرح.تین.علق.تکاثر.حمد.بقره

نسخه اصلی و استودیویی

نسخه مجلسی شده



*تلاوتها حدودا نیم ساعته و با حجم تقریبی 6MB هستن

*در برخی منابع دیدم که نسخه مجلسی شده از تلاوت استودیویی معروف سوره نور و همچنین سوره اسراء استاد هم تولید شده!! اما تاجایی که بررسی کردم نتونستم این دو تا تلاوت رو پیدا کنم. اگه کسی در اختیار داره لطفا برای ما هم بفرسته


نظرات (۴)

۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۰۴ سید رضا محمدی
سلام داداش مصطفی ممنون از این که این تلاوت های زیبا را گذاشتین ، خواستم بگم استاد منشاوی در چه تاریخی وارد رادیو مصر شدن واولین تلاوت ظبط شده ایشان کدامند ؟ ممنون 
پاسخ:
سلام، سال 1953 وارد رادیو شد، و این طور که در یکی از نامه هاش نوشته "أول سورة قرأتها فی الإذاعة سورة لقمان"
سلام. سپاس از شما
پاسخ:
🌹🌹🌹
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۶ مرتضی محمدی وند
سلام. تلاوت های استودیویی منشاوی که به صورت مجلسی در آمده است را قبول دارم ولی همین تلاوت ها را منشاوی به صورت های مجلسی نیز عینا خوانده است و یک جمعیت بزرگ او را تشویق می کنند! من در سوره های بقره یوسف مریم و بسیاری دیگر هر دو حالت را دیده ام.
پاسخ:
علیکم السلام
بله، کسی که منکر وجود تلاوتهای مجلسی استاد منشاوی نشده! مثلاً همین سوره یوسف که مثال زدین رو استاد در محافل مختلفی خونده، در سوریه و مسجدالاقصی و مسجد امام حسین(ع) و.. که همه به صورت مجلسی هستن. اما در کنار این، چند تلاوت استودیویی هم از همین سوره داره که یکی از اینها رو تغییردادن و مجلسی کردن، که من هم فقط همون تلاوت رو در این پست گذاشتم.

سلام مثل اینکه حالت خوب نیستا برادر!

یک کمی فکر کن!

تلاوت استودیویی را مجلسی کردن؟

حالت خوبه؟ یکی کمی فکر کن بعد بنویس اصلا تا حالا به این چیزی که نوشتی فکر کردی؟

تلاوت مجلسی را صداهای اضافیش را میگیرن و مثل استودیویی میکنن

نه اینکه تلاوت استودیویی را بردارن مجلسی کنن!!

خدا عقلت بده .

اگ نمیترسی این نظررو بذار که ضایع بشی!

پاسخ:
علیکم السلام. لطفا توضیحات رو با دقت بخونید و تلاوتهایی که گذاشتم رو هم به دقت استماع کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی