اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ

سمیعه شیخ مصطفی اسماعیل-6

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از معروفترین سمیعه ها و از علاقه مندان به تلاوتهای استاد مصطفی اسماعیل که این افتخار رو داشته تلاوت استاد رو از نزدیک استماع کنه، ملک فاروق پادشاه کشور مصر هست!!


استاد مصطفی اسماعیل، ابوالعینین شعیشع و ملک فاروق - 1948



ماجراهایی که سبب شد استاد در بدو ورود به قاهره به عنوان قاری رسمی قصر ملکی انتخاب بشن رو حتما شنیدین و نیازی به توضیح مجدد نیست، اما استاد از سال های 1944 تا اوایل دهه پنجاه میلادی که ملک فاروق در رأس قدرت قرار داشت، همه ساله در ماه مبارک رمضان در محافل قرآنی ویژه لیالی رمضانیه در قصرهای ملکی (قصر عابدین قاهره و قصر رأس التین اسکندریه و..) تلاوت می کردند که بطور مستقیم از رادیو پخش می شد، و خوشبختانه برخی از این تلاوت های زیبا ضبط شده و اکنون در دسترس هست. و البته باید قدردان مرحوم "حسن حلمی" از دوستان نزدیک استادمصطفی اسماعیل باشیم که حدوداً در سال های 1945 تا 1952 اقدام به ضبط این تلاوت ها میکردن که در واقع قدیمی ترین تسجیلات موجود از استاد به شمار می روند، جزاه الله خیرا...

اما مقطعی که انتخاب کردم مربوط به تلاوت سوره کهف قصار قصرملکی هست، استاد آیات انتهایی سوره کهف را قرائت کرده و سپس صدق الله می گویند، اما جناب ملک فاروق از استاد درخواست می کنه تلاوتش رو ادامه بده و استاد هم قبول کرده و چند بار "حاضر" میگن که بوضوح شنیده میشه (حاضر=چشم،اطاعت میشه!) و مجددا تلاوت رو شروع کرده و سوره های شمس و ضحی رو هم قرائت میکنند.

الملک فاروق یطلب من الشیخ مصطفی اسماعیل الاستمرار فی التلاوة


نظرات (۲)

خوشا ب سعادت جناب ملک فاروق. یا لیتنا کنا معه.

خداوند،جناب حسن حلمی را در جنات عدن ماوا دهد.

با خواندن این پست ب این فکر کردم ک بعید نیست تلاوت های دیگری از

اکبرالقرا در قصر ملکی،در آرشیو خاندان جناب حلمی موجود باشد.

ان شا الله زودتر منتشر شود.

شکرا یا اخی
پاسخ:
شکراً لمرورکم أخی🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی