اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

رضا: با عرض سلام، آیا از استاد غلوش هم مصاحبه وجود دارد؟ در صورت امکان تلاوتی از سوره طارق استاد غلوش به همراه یک مصاحبه از ایشان را به اشتراک بگذارید.




علیکم السلام. تنها مصاحبه ای که از استاد غلوش پیدا کردم، گفتگویی هست که ایرانی ها با استاد انجام دادند! و سالهای قبل در برنامه "سفر به دیار نیل" از شبکه قرآن پخش شده بود.

این برنامه حدود ده سال قبل تهیه شده، که در آن زمان جمعی از قرآنیان کشور به سرپرستی آقای صدرزاده (مدیر سابق رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما) به مصر رفتند و با برخی از قاریان معروف مانند استاد شعیشع، غلوش، عبدالمنعم طوخی، نعینع و... و همچنین خانواده استاد مصطفی اسماعیل و عبدالباسط دیدار کرده و مصاحبه و گزارش های جالبی تهیه کردند، که بعداً تحت عنوان مستند سفر به دیار نیل پخش شد.

متاسفانه در سال های اخیر، دیگر این مجموعه از شبکه قران پخش نشده و نسخه باکیفیت و کاملی هم ازش در اینترنت پیدا نکردم، اما برخی از این قسمت ها با کیفیت متوسط در دسترس هست که تقدیم می کنم (جالب هست که اکثر این برنامه ها رو برخی از برادران مصری و عربستانی و... که برنامه های شبکه قرآن رو پیگیری می کنند ضبط و منتشر کردند!) :


مصاحبه با استاد غلوش - بخش اول

مصاحبه با استاد غلوش - بخش دوم

مصاحبه با استاد ابوالعینین شعیشع

مصاحبه با استاد عبدالمنعم طوخی

مصاحبه با فرزند استاد مصطفی اسماعیل

مصاحبه با فرزند استاد عبدالباسط (مقطع کوتاه)


* تشکر می کنم از آقا اشکان عزیز که لطف کردند و قسمت مربوط به استاد عبدالباسط رو بصورت کامل قرار دادند، که در واقع برای اولین بار هست در اینترنت منتشر میشه:

http://www.aparat.com/v/LCEaw

http://www.aparat.com/v/iPElL

http://www.aparat.com/v/B6nMJ


در مورد تلاوت سوره طارق، تلاوتی تصویری از استادغلوش در ایران و همچنین تلاوتی صوتی در مصر که این سوره رو قرائت کردند انتخاب کردم:


راغب مصطفی غلوش / بروج، طارق، نصر / اصفهان / سال 1379

http://www.aparat.com/v/MSaZU


راغب مصطفی غلوش / نبأ، طارق، علق / مصر

http://archive.org/download/Ragheb-Mustafa-Ghalwash/431.mp3


و این هم یک تلاوت نادر از استاد غلوش، شامل سوره های قصص و طارق که چندماه قبل برای اولین بار در اینترنت منتشر شده:


راغب مصطفی غلوش / قصص، طارق / طنطا، مسجد احمدی / سال 1993 میلادی

http://s3.picofile.com/file/8227763250/Qalvash_Qasas_Taregh_Tanta_1993.mp3.html



نظرات (۱۳)

۲۴ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۵ صوت داوود
تاریخ تلاوت استاد غلوش در اصفهان، با تاریخ واقعی 11 سال اختلاف داره و این تلاوت در سال 1379 اجرا شده. کلاً از سبک تلاوت و حتی «بسم الله» گفتنش هم می‌شه فهمید که تلاوت مربوط به سال 68 نیست و از صلابت و قدرتِ صدای ایشون در اون سال‌ها هم اثری نمی‌بینیم.
البته گذشته از همۀ اینها بنده سال 70 تمام تلاوت‌های غلوش و بسیونی در سال 68 رو جمع‌آوری کردم و چنین تلاوتی در اونها وجود نداشت. غلوش در سال‌های 68 - 74 - 79 و 81 به ایران سفر کرده و این تلاوت مربوط به سفر سومش هست!
پاسخ:
بله، حق باشماست. صدا و سبک تلاوت استاد اصلاً به سال68 نمیخوره و به شاهکارهایی که در اون سال خوندن شباهت نداره! اما چون برادر بزرگواری که این تلاوت رو تو آپارات گذاشته تاریخش رو 1368 نوشته بود من هم همون سال رو نوشتم اما با توضیح دقیق شما اصلاحش کردم.
سلام.کتاب حیاة الشیخ مصطفی اسماعیل تحت ظل القرآن رو یکی از کسانی ک ب سفر مصر رفته بودند برای آقای صدرزاده سوغات آوردند.

من قبلا فیلم مصاحبه با جناب عاطف را دیدم. ایشان در فرازی از سخنانشان فرمودند،پدرم از جیب خودش ب قاریان تازه کار و قاریانی ک صداهای چندان دلنشین و قابل توجهی نداشتند و مردم زیاد تحویلشان نمی گرفتند،کمک های فراوان می کرد.پدرم ن فقط فرزندان خودش را سروسامان داد بلکه برای برای حل مشکلات سایر افراد فامیل و حتی غریبه ها بسیار تلاش می کرد.

خداوند ایشان را بیامرزد و با آل رسول صلی الله علیه محشور فرماید
پاسخ:
سلام، تشکر از توضیحات شما
بحث جالب دیگه ای هم که جناب عاطف داره، انتقاد از صداوسیمای مصر هست، و میگه اکثر نوارهایی که من دارم از سوریه اومده که از مردم و دولت و صداوسیمای سوریه تشکر میکنم! اما استاد تلاوتهای 3-2 ساعته زیادی در مساجد مصر داشت که صداوسیمای مصر اقدامی برای ضبط اون ها نمی کرد و اصلاً از کارهاشون راضی نیستم...
احسنتم . مطالبتون در مورد شیخ مصطفی بسیار جامع هس . ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم، ممنون از نظرتون
سلام. صدا وسیمای مصر نسبت ب کدام یک از قراء لطف داشته ک بخواهد نسبت ب حضرت استاد داشته باشد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

تقاضا دارم همگی همواره  سر نماز برای شادی ارواح آقایان،حاج ابراهیم،حاج حسین و .... دعا و طلب مغفرت واسعه نماییم.
پاسخ:
الله یرحمهم جمیعا
با عرض ادب و احترامات فراوان. جناب عاطف با سخنانشان پرده از دروغ های حضرات صدا و سیما برداشتند.

حضرات ب بهانه کمبود ظرفیت نوارهای ضبط،استاد را در تنگنا قرار داده و می گفتند باید و باید،30 دقیقه بخوانی تا بتوانیم تلاوت هایت را ضبط کنیم.

اما مرحوم محمد عاطف با این اظهاراتشان،تشت رسوایی آنان را از بام بر زمین افکند و نشان داد ک حضرات هیچ مشکلی از لحاظ کمبود ظرفیت نوار داشته اند زیرا اگر غیر این بود،مرحوم عاطف هرگز این سخنان را بر زبان جاری نمی ساخت.

اگر در دنیای الکترونیک و ظرفیت نوارهای ضبط صدا و تصویر، جستجویی انجام دهیم، یقینا  ب صحت گفته های مرحوم عاطف خواهیم رسید( من خودم در این زمینه از گوگل خواهم پرسید).


از گوگل پرسیدم، فرمود: در اواخر دهه 50،نوار کاست های با ظرفیت ضبط 120 دقیقه و بیشتر،موجود بوده است.( اگر شما هم اطلاعات تکمیل تر دارید لطفا ب اشتراک بگذارید).

اکنون سوال این است، چرا آقایان صدا و سیما با اینکه مشکلی برای ضبط تلاوت های  طولانی اکبرالقراء نداشتند،با این وجود،ایشان را وادار کردند تا فقط و فقط 30 یا نهایتا 40 دقیقه بخوانند.

نکته جالب اینجاست ک بعضی از نوارهای 30 دقیقه ای استاد را خودشان،طولانی تر و یا کوتاه تر می کنند.

یک نفر لطفا اقدامات این حضرات رو برای من تفسیر کند.
پاسخ:
وقتی فیلم های دو-سه ساعته از دهه سی و چهل میلادی در مصر وجود داره، طبیعتا امکان ضبط تلاوتهای طولانی هم بوده!! اما ظاهراً مشکل این بود که صدا وسیما فقط زمان های کوتاه نیم ساعته رو به پخش تلاوت قرآن اختصاص داده بود. در نتیجه حتی نوارها رو کم و زیاد می کردن تا با تایمی که برای پخش در نظر گرفته بودن منطبق باشه!!
انصافا نه تنها سبک تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل ، بلکه بخش عظیمی از سبک زندگی او نیز می تواند الگویی والا برای قاریان قرآن کریم باشد .
باعرض سلام و تشکر از حضرتعالی
ای کاش این پیگیری و توجه شما در بین احاد جامعه ی ما وجود داشت.
خداوند به شما عزت بدهد.
پاسخ:
علیکم السلام. تشکر از نظر لطف جنابعالی
احسنت بارک الله فیک
۰۲ دی ۹۴ ، ۰۰:۴۵ صوت داوود
سلام
پیرو اون مطلب قبلی، باید عرض کنم بعد از دیدن فیلم مصاحبۀ استاد غلوش و یادآوری آقاماجد، فهمیدم که ایشون یه سفر هم در سال 76 به همراه اساتید شعیشع و سید سعید به ایران داشتند که بنده از قلم انداخته بودم. به این ترتیب، استاد غلوش 5 بار به کشورمون سفر کردند.
پاسخ:
علیکم السلام، ممنون از جنابعالی و آقاماجد
من که تابحال فکر میکردم فقط دوبار یعنی سال 68 و 79 به ایران اومده!
با سلام
خدمت دوست عزیزم عرض کنم که چند سال پیش قبل از اینکه گیرنده های دیجیتال بیان، شبکه قران تلاوتهای تصویری خوب و زیادی پخش می کرد. من هم دستگاه کپچر داشتم که بعضیهاشونو ضبط می کردم. از جمله همین مستندهای سفر به دیار نیل. خیلی از این تلاوتها و برنامه های شبکه قران هم که در اپارات هست رو من کپچر کردم. اگه عمری باقی باشه سعی میکنم نسخه های با کیفیتش رو در کانالم بارگذاری کنم.
ممنون از وبلاگ پر بارت.

پاسخ:
بسیار عالی، درود بر شما. بله در اون سالها تلاوتهایی پخش میکردن که متاسفانه دیگه خبری ازشون نیست! بیصبرانه منتظریم تا این تلاوتهای قدیمی و نایاب رو برامون بذارین. مثلا همین مستند سفر به دیار نیل، قسمت استادعبدالباسط رو نتونستم کامل پیدا کنم و فقط همین مقطع یکی دو دقیقه ای ازش هست، ممنون میشم اگه کاملش رو بذارین، اجرکم عندالله
یه سوال، شما فیلم این دو تا تلاوت رو در آرشیوتون دارین؟؟
استاد محمد اللیثی - سوره حشر و قصار در مسجد جامع نارمک
سیدمتولی عبدالعال - نبا نازعات حمد وبقره در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

سلام
میرم یه نگاه به آرشیو عبدالباسط میندازم. فکر کنم داشته باشم. حتی پسرش آلبوم عکساشو نشون میده که تو یکی از عکسهاش داره تار میزنه!
اما از استاد لیثی و متولی متاسفانه چیز زیادی ندارم.
پاسخ:
سلام
ممنون. ان شاء الله که داشته باشین و برامون بذارین
با عرض سلام 
لطفا بفرمایید آخرین تلاوت  های  موجود از مرحوم استاد راغب مصطفی غلوش کدام اند. درصورت امکان به اشنراک بگذارید.
پاسخ:
علیکم السلام
http://www.farsnews.com/13941117000769

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی