اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

رضا: باعرض سلام لطفا بفرمایید قدیمی ترین تلاوت موجود از استاد عبدالباسط کدام است؟ در صورت امکان به اشتراک بگذارید.



علیکم السلام و رحمة الله، هرچند که بهتر بود پاسخ دادن این سوال رو به دوستانی که در زمینه تلاوتهای استاد عبدالباسط تخصص دارن واگذار میکردم، اما با توجه به این که در ایام سالگرد درگذشت استاد قرار داریم  ( 30 نوامبر 1988 - 9 آذر 1367 ) و مدتها هم هست که مطلبی درباره مرحوم عبدالباسط در وبلاگ نذاشتم، با کسب اجازه از این دوستان چندتا از تلاوتهای قدیمی استاد رو انتخاب کردم و تقدیم می کنم.


لطفا به ادامه مطلب بروید:

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۱
سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۹ ب.ظ

سمیعه شیخ مصطفی اسماعیل-3

بسم الله الرحمن الرحیم

معروف هست که استاد مصطفی اسماعیل احترام زیادی برای مستمعین خودشون قائل بودند و همیشه به درخواست اون ها در زمینه قرائت سوره های مختلف توجه می کردند، یا در موارد زیادی با وجود این که قصد اتمام تلاوت رو داشتن به خاطر اصرار زیاد افراد حاضر در مجلس، تلاوت خودشون رو دقایق بیشتری ادامه می دادند. (به چند نمونه از اینها در پست های سمیعه1 و سمیعه2 اشاره کرده بودم، و تلاوتی هم جدیدا در وبلاگ گذاشتم که استاد تصمیم داشتند سوره قمر رو قرائت کنند اما به درخواست مردم سوره حجرات ق رو خوندند: post455)

اما جالبه بدونید که همیشه هم این طور نبوده که استاد فوراً تسلیم درخواستهای سمیعه بشن(!) و بعضاً عکس العمل جالبی از خودشون نشون میدادند!!

مقطعی که برای این پست در نظر گرفتم، قضیه جالبی هست که در تلاوت معروف تحریم حاقه ابوالعلاء اتفاق افتاده؛ که استاد در اواخر تلاوت سوره تحریم، مطابق معمول با درخواست های مکرر مردم مبنی بر خوندن سوره حاقه مواجه میشن، اما این بار در جواب درخواست ها جمله جالبی رو بیان می کنند:


کل لیلة الحاقة؟! کل لیلة الحاقة دی صعبة أوی؟!

هر شب  حاقه؟! خیلی سخته که هر شب سوره حاقه رو بخونم!!


لحن ادای این جمله هم خیلی جالب هست که در واقع دارن میگن آخه این چه وضعشه که در هر مجلس مجبورم میکنین الحاقه بخونم؟! هر چند که در ادامه با اصرار های زیاد مردم و قسم دادن هاشون، بازهم تسلیم شده و در این محفل تاریخی هم سوره حاقه رو به زیبایی هر چه تمام تر تلاوت می کنند و شاهکاری جاودانه از خودشون به جا می گذارند.






۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۹