اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

رضا: باعرض سلام لطفا بفرمایید قدیمی ترین تلاوت موجود از استاد عبدالباسط کدام است؟ در صورت امکان به اشتراک بگذارید.



علیکم السلام و رحمة الله، هرچند که بهتر بود پاسخ دادن این سوال رو به دوستانی که در زمینه تلاوتهای استاد عبدالباسط تخصص دارن واگذار میکردم، اما با توجه به این که در ایام سالگرد درگذشت استاد قرار داریم ( 30 نوامبر 1988 - 9 آذر 1367 ) و مدتها هم هست که مطلبی درباره مرحوم عبدالباسط در وبلاگ نذاشتم، با کسب اجازه از این دوستان چندتا از تلاوتهای قدیمی استاد رو انتخاب کردم و تقدیم می کنم.

مستحضر هستید که آغاز راه به شهرت رسیدن استاد عبدالباسط، تلاوت بسیار زیبایی بود که در سال 1950 در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها تلاوت کردند، تلاوتی از سوره احزاب که قرار بود فقط 10 دقیقه باشه اما به علت استقبال زیاد و اصرارهای مردم حدود یک ساعت و نیم طول کشید! (متاسفانه این تلاوت هنوز  در دسترس عموم نیست، اما به احتمال خیلی زیاد ضبط شده و موجود هست، گفته شده که این تلاوت رو شیخ علی الضباغ -شیخ المقارئ المصریة و از اعضای هیئت انتخاب قراء در رادیوی مصر- که در مجلس حضور داشتند ضبط کردند و نوارش رو بعدها به خود استاد دادند و الان هم فقط در اختیار پسر ایشون یعنی یاسر عبدالباسط هست!)




علی أی حال، تا قبل از سال 1950 استاد عبدالباسط چندان شناخته شده نبود و احتمالش کم هست که تلاوتهاش ضبط شده باشه، اما بعد از این تلاوت بود که به شهرت رسیده و قاری رسمی رادیو شدند و طبیعتاً از این سال به بعد تلاوتهای زیادی از ایشون ضبط می شده و موجود هست. از جمله اولین تلاوتهایی که استاد عبدالباسط در همین سال های ابتدایی دهه پنجاه میلادی قرائت کردند، چند تلاوت استودیویی کوتاه اما بسیار زیبا و دلنشین هست که توسط شرکت صوت الاسلام و بر روی صفحات گرامافون ضبط شدند. خوشبختانه مدتی هست که این تلاوتها در اینترنت منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته؛ اما در ماه مبارک رمضان امسال، یکی از اصحاب نوادر(!) به نام عبدالرحمن شعلان از کشور عربستان، نسخه اصلی شش تلاوت از این مجموعه اسطوانات صوت الاسلام رو برای اولین بار  با کیفیت بسیار بالایی منتشر کرد. این تلاوت ها بدون هیچ گونه افکت و ویرایش صوتی هستند و میشه صدای اصلی و حقیقی استاد در سنین جوانی رو شنید، سماعاً طیباً :


دانلود تلاوت ها با کیفیت عالی (320kbps) :


1- سوره نساء 12-7

http://www.mediafire.com/download/nghhxnkt6y7johl


2- سوره مائده 120-111

http://www.mediafire.com/download/p35c83d5w18y9te


3- سوره توبه 117-111

http://www.mediafire.com/download/9u8i9go9c99xo7g

http://www.aparat.com/v/YzHD7

4- حجرات 18-15 و ق 11-1

http://www.mediafire.com/download/exl28ks6os37h1v


5- قمر 55-49 و الرحمن 27-1

http://www.mediafire.com/download/xbm9k8o71sncveh

http://www.aparat.com/v/qWNhC

6- نصر، اخلاص، فلق، ناس، حمد، بقره



دانلود هر شش تلاوت بصورت یکجا و با کیفیت متوسط (32kbps):

http://s6.picofile.com/file/8226297318/Baset_SoutEleslam.rar.html


این هم تلاوت دیگری از دوران جوانی استاد عبدالباسط که سال 1951 میلادی در استودیوی رادیو عربستان قرائت شده و یکی دیگر از قدیمی ترین تلاوتهای ضبط شده استاد به شمار میاد:

سوره مریم 36-1 / به مدت 18 دقیقه

http://www.aparat.com/v/jz9bT

http://www.aparat.com/v/u60WB

http://s5.picofile.com/file/8137493034/Abdulbaset_Maryam_Saudi_1951_1.mp3.html



نظرات (۲)

خوب بود، ممنون
۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۲۱ صوت داوود
سلام آقا مصطفی
از قضا من چند وقت پیش می‌خواستم ازتون بپرسم که چرا از استاد عبدالباسط هیچ پستی نمی‌گذارید؟!

محض اطلاع شما و دوستان، نسخه‌ای که آقای شعلان از تلاوت سوره نساء منتشر کرده، متأسفانه دستکاری شده‌ست و یکی دو مقطع کم داره. بنده این رو به نسخه شعلان اضافه کردم و در پست زیر قرار دادم. دوستانی که مایلند نسخۀ کامل تلاوت‌ها رو داشته باشند، می‌تونند اون رو از لینک زیر دانلود کنند:
http://sotedavood.blog.ir/post/26
پاسخ:
سلام، الحمدلله وبلاگ های استاد عبدالباسط بسیار فعال هستن و مطلب نگفته ای رو برای ما باقی نمیذارن! این مطلب رو هم چون دوستان خواسته بودن گذاشتم، هرچند که به نوعی کپی از همون پست شما بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی