اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

همیشه انتخاب بهترین تلاوت اساتید کار بسیار سختی هست، مخصوصاً اگر قرار باشد که بین تلاوتهای قاریانی مثل مصطفی و منشاوی و عبدالباسط -که شاهکارهای متعددی از خودشون به یادگار گذاشتن- این کار رو انجام بدیم! با این حال اگه قرار باشه فقط یک مورد رو بعنوان بهترین تلاوت استاد محمدصدیق منشاوی انتخاب کنم، مطمئنا اون تلاوت چیزی نیست بجز ابرشاهکار نحل81-51. تلاوت جاودانه و ماندگاری که سرشار از زیبایی و معنویت و روحانیت هست و هیچ وقت از شنیدنش سیر نخواهیم شد!



این تلاوت رو قبلاً در وبلاگ گذاشته بودم و البته مطمئنم اکثر علاقه مندان به تلاوت قرآن اون رو شنیدن و باهاش آشنا هستند. اما مدتی قبل، یک نسخه جدید و با کیفیت بسیار عالی از این تلاوت منتشر شده که تقریباً بدون اکو و با صدای اصلی استاد وهمچنین همراه با توضیحات مجری محفل هست. هرچند که خودم نسخه قدیمی و مع صدی این تلاوت رو که از رادیوقرآن پخش میشه بیشتر دوست دارم، اما شنیدن این نسخه جدید هم خالی از لطف نیست. ضمن این که همراه با انتشار این نسخه، توثیق دقیقش هم اعلام شده که نشون میده استاد این تلاوت رو در ماه مبارک رمضان تلاوت کردند:


استاد محمدصدیق منشاوی / سوره نحل 81-51 / مدت 58 دقیقه

لیبی، شهر طرابلس، قصر الخلد  / 13رمضان - 1967.12.14

http://s6.picofile.com/file/8220983934/Menshavi_Nahl_Libya_1967.wma.html


نسخه قدیمی و معروف، به مدت 48 دقیقه
http://archive.org/download/Mohammad_Seddik_Al-Minchaoui/0877-51-81.mp3


* خطای سهوی استادمنشاوی در قرائت "فإلیه تجأرون" و تذکر یکی از مستمعین رو در این نسخه میتونید با وضوح بیشتری بشنوید! (توضیح بیشر در این صفحه)
http://s6.picofile.com/file/8221166676/mensahvi_nahl_faelayh.mp3.html


* این نسخه جدید رو آقای توفیق الحریب از کشور لیبی منتشر کرده، برادر بزرگواری که قبلاً هم درباره اش توضیح داده بودم که با رادیوی لیبی در ارتباط هست و تا بحال چندین تلاوت نادر وجدید وباکیفیت از استاد منشاوی منتشر کرده (post88 ، post44) و در واقع حق بزرگی بر گردن علاقه مندان به تلاوتهای مرحوم منشاوی داره. مستحضر هستید که استاد منشاوی چندین سال (به گفته برادرشان محمود منشاوی در شش سال متوالی) در ماه مبارک رمضان به دعوت ملک ادریس السنوسی پادشاه لیبی به این کشور مسافرت کرده و در مجالس مختلف به ویژه در مسجد قصرالخلد (کاخ مخصوص ملک السنوسی) تلاوت می کردند، و بسیاری از شاهکاری جاودانه خودشون رو در همین محافل انجام دادند ( نحل - شعراء - غافر - حج و...) متاسفانه بنا به گفته جناب توفیق، بسیاری از نوارها و تسجیلات مربوط به اون دوره از بین رفته، و اکثر فیلم هایی هم که از دوره ملک السنوسی باقی مونده بود در دوره معمرقذافی به مکان نامعلومی منتقل شدند! اما ایشون و همکارانشون در حال بررسی آرشیو بجا مانده هستند و ان شاء الله هر تلاوت جدید و نادری که از اساتید قرآن پیدا کنند رو در اختیار علاقه مندان قرار خواهند داد. جزاهم الله خیرا


قصرالخلد، واقع در طرابلس پایتخت کشور لیبی، محل اجرای تلاوت ماندگار استاد منشاوی


نظرات (۱۲)

احسنت، جزاک الله خیرا
واقعاً یکی از شکاهکارهای کم نظیر استاد منشاوی هست این تلاوت.
۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۸:۰۳ مهدی کامیاب
با سلام و عرض تشکر فراوان . اجرکم عندالله. بی صبرانه منتظر تلاوت های ناب استاد هستیم
پاسخ:
علیکم السلام، همین هفته مجددا جناب توفیق تلاوت جدید و نادر دیگری از استاد منشاوی در لیبی منتشر کرده، که در یک محفل و همراه با استاد حصری تلاوت می کنند:
http://www.4shared.com/mp3/k9Am-fKhba/___________26___27_1967.html
ان شاء الله اگه فرصت کنم در یک پست جداگانه همه نوادری که ایشون برای اولین بار منتشر کرده رو قرار میدم.
۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۹ امین هادوی
سلام
به عقیده من که خیلی تلاوت ها بهتر از این هستن
مثلا مومنون لیبی (که خیلی دلنشینه و مخصوصا از آِیه 84 به بعد بسیار محزونه و در مقام رست و بیات و نهاوند میشه اوج هنر استاد رو دید. در مرتبه اول که قل من بیده ملکوت ... رو با بیات شوری میخونن و همچنین 2 مرتبه ای که قل من رب السماوات السبع ... رو با بیات نوا میخونن واقعا احساس گریه و حزن به انسان دست میده. لااقل من که اشکم در اومد!)
یا مثلا روم اسیوط (صدای قوی و قدرتمند و مقامات بسیار بسیار زیبا. کلا تلاوت های روم شاهکار به تمام معنا هستند)
یا مثلا انفطار قصارالسور الاقصر
یا مثلا لقمان سجده مسجد امام حسین (آخرین تلاوت)
یا مثلا توبه لیبی
یا مثلا اسراء سوریه و لیبی
یا مثلا حشر قصارالسور های مختلف
یا مثلا ...
والله من که هر چی زور زدم چیز خیلی شگفت انگیزی در این تلاوت کشف نکردم
میشه بگید دقیقا به چه دلیل بهترینه؟ به هر حال شما از من بیشتر تلاوت گوش دادین
واقعا دریغا که این صدا زود خاموش شد ...
وبلاگم که تعطیل شد ...
خسته نباشین واقعا خیلی زحمت می کشین
اگه شما نباشین این تلاوت های جدید رو من که اصلا نمیتونم پیدا کنم
پاسخ:
سلام، در این که استاد منشاوی شاهکارهای متعددی دارن که هیچ بحثی نیست، مخصوصاً روم اسیوط و حشر های استاد که فوق العاده ان. اما من به این تلاوت استاد خیلی بیشتر علاقه دارم، و البته دلیل خاص و فنی هم براش ندارم و هیچ اصراری هم نیست که شما با این نظر موافق باشین!

هوامیرالقراء وعملاق القراء حقا

سلام.
الحق که تمام تلاوتهای استاد منشاوی شاهکاره.با روح و روان آدم بازی میکنه این اعجوبه دنیای تلاوت.
من از بچگی با صدای منشاوی بزرگ شدم ولی متاسفانه دوره چند ساله ای تحت تاثیر بعضی مسائل به موسیقی متال گرایش پیدا کرده بودم.همون زمان داخل لپتاپم هنوز تلاوتهای منشاوی بود.تلاوتهای استاد باعث شد کم کم عادت گوش دادن موسیقی متال از سرم بپره!
صدا و صوت منشاوی واقعا عجیبیه.آدمو شدیدا منقلب میکنه.
از همه اینها بگذریم درخواستی از شما داشتم. سالها پیش نواری از استاد داشتم که آیه حتی اذا فتحت یاجوج و ماجوج و هم... رو در مقام نهاوند میخوند و البته تو هیچکدوم از قرائتهای استاد همچین نهاوندی نشنیدم!یعنی با تمام نهاوندهای استاد فرق داشت.هر چی دنبالش گشتم پیدا نکردم.میخواستم اگه شما میتونید کمکم کنید.
در آخر هم باید به خاطر اهمیتی که به نظرات ما میدید از شما تشکر کنم.
خدا قوت.
پاسخ:
علیکم السلام. احتمالاً تلاوت انبیاء مصحف مجود استاد، مدنظرشما هست:
http://www.mediafire.com/?497o34jdzu0zhse
http://server11.mp3quran.net/minsh_mjwd/021
سلام.
نه متاسفانه این هم نبود.خیلی عجیبه هر چی گشتم پیداش نکردم.استاد نهاوند عجیبی میخوند.تو هیچ تلاوت دیگه ای همچین نهاوندی نشنیدم!
پاسخ:
علیکم السلام
پس به احتمال قریب به یقین دنبال این تلاوت هستین!
انبیاء 112-83 و حج 5-1
http://www.mediafire.com/?cc2xzkh5v6rbg70

سلام.
جزاک الله خیرا.
احسنت دقیقا همین تلاوت استاد بود که دنبالش بودم.
با عرض سلام و خداقوت خدمت شما برادر گرامی.
گویا فایل موجود در لینک زیر آسیب دیده است. اگر ممکنه مرحمت کنید بار دیگر بارگذاری نمایید.
متشکرم.
http://s6.picofile.com/file/8220983934/Menshavi_Nahl_Libya_1967.wma.html
پاسخ:
سلام. فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه! اما از لینک زیر هم میتونید تلاوت رو دانلود بفرمایید:
http://www.4shared.com/music/soiw-Q9xce/_______13___14__1967_______.html
سلام علیکم
تلاوت فوق العاده ای بود.
به وبلاگ قرآنی ما سری بزنید.
در پناه قرآن
پاسخ:
علیکم السلام، حتما
موفق باشید ان شاء الله
با عرض سلام و خدا قوت. آیا از تلاوت سوره ابراهیم 23-52 استاد منشاوی که در لیبی اجرا شده نسخه با کیفیت تری وجود دارد؟
پاسخ:
علیکم السلام
خیر، از تلاوتهایی هست که خودم خیلی بهش علاقه دارم، اما هنوز نسخه باکیفیت اصلی و به اصطلاح خام ازش منتشر نشده. کامل ترین نسخه ای که از این تلاوت موجود هست رو براتون میذارم:
http://www.4shared.com/mp3/Er7mCg4Dba/-_online.html
متشکرم.
پاسخ:
🌹🌹
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۱۵ سید علی موسوی
سلام.  در مورد قرائت تحقیق استدیویی منشاوی چند روز قبل سوالی کرده بودم ولی ثبت نشده ، اگر به جوابی رسیدید ممنون میشم لطف کنید. 
پاسخ:
علیکم السلام
چرا برادر، نظرتون ثبت شده و الان هم جواب دادم:
http://mustafa-ismail.blog.ir/post/490

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی