اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ

شاهکار ماندگار اکبرالقراء : حجرات ق شرح توحید


بسم الله الرحمن الرحیم

حجرات ق مصطفی!! با وجود تلاوت های متعدد و فراوانی که استاد مصطفی اسماعیل از این دو سوره دارند، اما همه علاقه مندان به قرائت قرآن با شنیدن این عبارت فقط به یاد یک تلاوت می افتند : حجرات ق شرح توحید. تلاوت فاخر و باشکوه و ماندگاری که از مشهورترین و معروف ترین اجراهای استاد به شمار میاد و کمتر کسی هست که این تلاوت جاودانه و خاطره انگیز رو نشنیده باشه، و بعضی ها هم معتقدند بهترین تلاوت عمر استاد هست.

خوشبختانه نوار این تلاوت با کیفیت بسیار خوبی ضبط شده و در دسترس هست (که قبلاً هم در وبلاگ قرار گرفت) اما اخیرا نسخه جدیدی ازش منتشر شده که هرچند کیفیت متوسطی داره اما همراه با صدای مجری مراسم هست که در ادامه خدمت شما عزیزان تقدیم میکنم و در کنار اون، مطالبی در زمینه تحلیل و مقام شناسی تلاوت و همچنین چند اجرای تقلیدی از این تلاوت با صدای قاریان نوجوان ایرانی انتخاب کردم که امیدوارم مورد توجه و استفاده قرار بگیره.






استاد مصطفی اسماعیل / حجرات 18-13 ، ق 45-1 ، شرح ، توحید

سوریه، لاذقیه، مسجد شیخ المغربی / سال 1957 میلادی


نسخه 1 - به مدت 46 دقیقه و حجم 21 مگابایت (کیفیت متوسط - همراه با صدای مجری مراسم)

نسخة نادرة و لأول مرة

http://s3.picofile.com/file/8213101826/MustafaIsmail_Hujrat_Qaf_Inshirah_Ikhlas_Syria_1957_1.mp3.html


نسخه 2 - به مدت 49 دقیقه و حجم 17 مگابایت (کیفیت خوب)

http://s6.picofile.com/file/8213100834/MustafaIsmail_Hujrat_Qaf_Inshirah_Ikhlas_Syria_1957_2.mp3.html



* نسخه دیگری هم از این تلاوت به مدت حدوداً یک ساعت وجود داره که در انتهای اون و بعد از سوره توحید، سوره های "فلق و ناس و حمد" هم خونده شده و بعضا فکر میکنن این فایل کامل و اصلی تلاوت هست! در حالی که سوره های فلق و ناس و حمد مربوط به یکی دیگر از محافل استاد بوده (ابراهیم قصارالسور-سوریه1957) و ارتباطی با این تلاوت نداره!!
http://archive.org/download/Mustafa_Ismaiil_uP_bY_mUSLEm/0425-57_up_by_muslem.mp3

* معمولا عنوان میشه که استاد مصطفی اسماعیل این تلاوت ماندگار رو در مسجد اموی دمشق تلاوت کردن در حالی که این طور نیست (ظاهراً از قدیم مرسوم بوده که نوار هر تلاوتی که از سوریه به ایران می رسیده رو میگفتن در مسجداموی تلاوت شده، و در نتیجه به بسیاری از تلاوتهای استاد عبدالباسط و مصطفی اسماعیل و منشاوی به اشتباه این نسبت داده شده!! درحالی که این اساتید در مساجد دیگر دمشق و همچنین سایر شهرهای سوریه به ویژه حلب یا حماه و حمص و ... هم تلاوت داشتن)

این تلاوت تاریخی و ماندگار در مسجد جامع شیخ المغربی واقع در بندر لاذقیه انجام شده، و در نسخه اول و تازه منتشر شده که در بالا گذاشتم هم مجری مراسم به این مکان اشاره کرده و اعلام می کنند : من اللاذقیة نتحدث الیکم الآن لننقل الیکم من جامع الشیخ المغربی تلاوة مبارکة من القرآن الکریم یرتلها المقرئ العربی الکبیر الشیخ مصطفی اسماعیل و یتلوا علینا فیها ما تیسر من آیه الذکر الحکیم


    

تصاویری از جامع المغربی، از مساجد قدیمی و زیبای شهر لاذقیه و محل اجرای تلاوت جاودانه استاد مصطفی اسماعیل



* تحلیل و بررسی تلاوت از نظر فنی و لحنی:

 1- تحلیل و مقام شناسی به صورت فراز به فراز و بسیار دقیق (وبلاگ تلاوت های ماندگار) : بخش اول - بخش دوم

 2- تحلیل تلاوت در برنامه سراج (شبکه قرآن)، به کارشناسی آقای یاری گل : بخش اول - بخش دوم

 3- تحلیل تلاوت در برنامه نغمه های ماندگار (رادیو قرآن)، به کارشناسی آقای شاه میوه : بخش اول - بخش دوم

 4- نوار قدیمی مقام شناسی این تلاوت توسط جامعه قاریان مشهد : فایل اول - فایل دوم



* سه قرائت تقلیدی زیبا از این تلاوت، با صدای قاریان نوجوان ایرانی:

1. تلاوت تصویری قاری نوجوان سید محمدجواد علمی / ق و کوثر / بغداد. شهرک صدر / شعبان 1393

http://www.aparat.com/v/2Tdz5

2. تلاوت صوتی قاری نوجوان علی امامی / ق و تکویر / ایلام / رمضان 1390 (quranilam.blogfa.com)

http://s6.picofile.com/file/8213102718/AliEmami_Qaf_Takvir_1390.mp3.html

3. تلاوت صوتی قاری نوجوان سید طه حسینی / حجرات ق حاقه / 1392  (gharian.ir)

http://s3.picofile.com/file/8213103250/SeyedTahaHoseini_Hujurat_Qaf_Haqqah_1392.mp3.html



نظرات (۵)

۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۰۸ قاریان اصفهان
با عرض سلام ودست مریزاد.
طیب الله خیلی عالی است.
ماشاءالله.
سلام.اولین تلاوت ک از مقری کبیر مصر،حضرت استاد مصطفی اسماعیل رحمة الله علیه،استماع نمودم و شدیدا من رو تحت تأثیر قرار داد و از استماع صدای سایر قرا بویژه مرحوم عبدالباسط رحمة الله علیه،کاملا منصرف کرد و باعث شد تا ب دنبال سایر تلاوات ایشان باشم،همین تلاوت هست.در بین 50 تلاوت فعلا در دسترس از این دو سوره (حجرات ق)،این تلاوت، محشر ترین آنان هست.یقینا در بین تمام تلاوات استاد ک در دسترس ما هست این تلاوت جزء تلاوات سوپر طلایی ب حساب میاد اما یقینا نبوغ فوق العاده ایشان در تلاوت منحصر ب این تلاوات نیست و تلاوات ابر سوپر طلایی ب کرّات در کارنامه قرآنی خویش دارند ک متأسفانه یا ضبط نشدند؛ یا مفقود گشتند و یا در دست  صاحبان خسیس افتادند.
امید ک این افرادی ک نوادر ایشان را از پدران و اقوامشان گرفته اند، از خساست دست برداشته و نوادر را منتشر کنند، ان شاء الله.
سلام.عید بر شما و خانواده مکرمه شما مبارک باشد.جناب قنبری(مدیر صوت داوود) و داداش حسن(مدیر صوت داوودی) ب مناسبت شب عید قربان،پست هایی از استاد عبدالباسط گذاشته اند.آقا مصطفی برای شب عید قربان و یا فردا ؛برنامه خاصی ندارند؟
پاسخ:
علیکم السلام، همچنین بر شما هم مبارک باشه
مطلب خاص و جدیدی از شیخ مصطفی که مربوط به عیدقربان باشه سراغ ندارم، یک کلیپ تصویری بود که سال قبل گذاشتم. و یک تلاوت هم از سوره حج هست که در روز عیدقربان خوندن و خیلی وقته که در اینترنت منتشر شده و در سایت های مختلفی هست و احتمالاً خودتون هم شنیدین. اما اگه لازم هست امربفرمایید تا بذارم.
سلام.حدود یک هفته پیش رفته بودم پیرایشگاه.پیرایشگر از اقوام دور دور ما هست.با هم از هر دری صحبت میکردیم،در بین حرفاش گفت تفسیر قرآن و تلاوت قرآن رو از رادیو قرآن و رادیو معارف همیشه دنبال میکنه... من هم از فرصت استفاده کردم و همین تلاوت رو براش بلوتوث کردم.امروز عصر ک از شرکت برگشتم رفتم پیشش تا نظرش رو بپرسم.بهم گفت:من مث خودت کارشناس تلاوت قرآن نیستم اما همین حد بگم ک رو دست استاد مصطفی اسماعیل،استادی ابدا نیست.تلاوت هیچیک از قراء مصری یا ایرانی ابدا همطراز و هم قد با تلاوت استاد مصطفی نیست.بهش گفتم :تأثیر این تلاوت انقدری هست ک تمایل ب شنیدن سایر تلاوات استاد؛داشته باشی؟گفت:هر چی از آثار استاد داری نمنمک برام بفرست.برامم مدت زمان نیم ساعت یا دو ساعت فرقی نمیکنه.هم تلاوت نیم ساعت استاد رو گوش میکنم  و هم تلاوت دو ساعت.
کلی تعریف و تمجید از صدا و شیوه تلاوت حضرت استاد کرد ک از نوشتن اونها صرف نظر میکنم.یقین صد در صد داشتم ک یک نفر ب جمع طرفداران استاد اضافه خواهد شد.
پاسخ:
احسنت، طیب الله انفاسکم
سلام
من هرکاری میکنم تلاوت با کیفیت رو نمیتونم دانلود کنم لینکو باز میکنه ولی جایی نداره که دانلود بزنی.
پاسخ:
علیکم السلام. لینکش از پیکوفایل هست که خیلی راحت دانلود میشه! در پایین صفحه یه کادر مستطیل شکل و قرمز رنگ هست که روش نوشته "دریافت لینک دانلود". روی این قسمت کلیک کنید تا لینک مستقیم دانلود رو بهتون بده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی