اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز - بیست و پنجم بهمن ماه - مصادف است با سی و نهمین سالگرد درگذشت برترین مبتهل تاریخ، سلطان المادحین استاد شیخ سید النقشبندی رحمه الله (1976/02/14)

 

 

به همین مناسبت، مقطعی از یکی از ابتهال های فوق العاده زیبا و بی نظیر این استاد مرحوم رو به شما بزرگواران تقدیم می کنم که چند هفته قبل و برای اولین بار در منتدیات استادنقشبندی منتشر شده، و به جرأت میتونم بگم از زیباترین و ملکوتی ترین و متفاوت ترین ابتهال هایی هست که تا به حال از استاد شنیدم و توصیه می کنم حتما استماع کنید که ستستمع إلى ما لم تسمعه من قبل!!

الشیخ سید النقشبندی یصدح فی أروع حفل سماوی وأداء أسطوری خیالی, الشیخ إلى عنان السماء طائر و بالمصطفى الهاشمی هائم , و بصوته الملائکی سائر , و على کل الأنحاء دائر , یا له من حفل أسطوری ثائر...

 

استاد نقشبندی - یا آل طه

http://s5.picofile.com/file/8167947050/naqshbandi_YaAlaTaha.mp3.html

 

فایل کامل تری از این محفل زیبا و به یاد ماندنی - حفل یا واصف الاقصی - 26 دقیقه

http://s5.picofile.com/file/8173343626/naqshbandi_Ya_Vasef_alAqsa.mp3.html

 

 

إن الذی أسْراکَ فی غسق الدجی ولهُ علیکَ تفضّلٌ وحِبَاءُ

قد صَیّرَ الخمسینَ خمساً بعدما غَمَرَ الکریمَ من الکریمِ سخاءُ

یامن له صدق المقال ومن به حسن الختام ومن هو النعماء

صلى علیک الله ماهبت صبا وصبا إلیک الخیرة الکرماء

 

یا آل طه

یا آل طه قال لی قائلٌ رأیتکَ تَهوَى آلَ طهَ ودائماً ترتجیهم

کان حقاً علیک أن تقضیَ العمرَ مادحاً فیهم وفی من یلیهم

قلت ماذا أقولْ والکونُ ُطرَّاً یستمدُ النَوَالَ من أیدیهمْ

أنا لا أستطیعُ مَدْحَاً لقومٍ کان جبریلُ خادماً لأبیهم

حبهم مذهبی وروح فؤادی وغرامی بصحبهم وذویهم

 

*در مورد زمان و مکان اجرای این ابتهال اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما با توجه به اشعاری که استاد قرائت می کنند، ظاهراً مربوط به یکی دیگر از محافل اسراء و معراج هست. و هم چنین با توجه به این که در بین قرائت اشعار بنظر میاد که حضرت سیده زینب سلام الله علیها رو مخاطب قرار میدن (دقیقه 3:23 - یا سیدتی یا زینب...) احتمالاً در قاهره و مسجد حضرت زینب اجرا شده؛

*قصیده زیبای "یا آل طه" رو استاد در ایران هم قرائت کردند (download) که احتمالاً خیلی از شما شنیدین، چون از معدود ابتهال های سید نقشبندی هست که بعضاً از رادیوقرآن پخش میشه، اما این که چرا بقیه اجراهای استاد در ایران رو پخش نمی کنن و تا کی قرار هست نوار اونها در آرشیو خاک بخوره مشخص نیست. مرحوم نقشبندی حدود یک ماه در ایران حضور داشتند (رمضان1352) و طبیعتا در محافل متعددی به اجرای ابتهالات و تلاوت قرآن پرداختند، جالبه بدونید که خود مرحوم نقشبندی در خاطراتشون نوشتند که در مشهد و حرم امام رضا علیه السلام هم اجرای برنامه داشتند، ولی مجموع تلاوتها و ابتهال هایی که تا الان از ایشون منتشر شده و از رادیوقرآن و احیانا قرآن سیما پخش میشه به تعداد انگشتان دست هم نمیرسه!! اما در عوض از امثال عفاسی و عزاوی و عسلی و سایر منشدین معلوم الحال تا دلتون بخواد تواشیح پخش می کنن...

*در مورد وفات استاد نقشبندی یک ماجرای جالب و شنیدنی نقل شده که خوب هست اشاره کنم. اون هم این که مرحوم نقشبندی درست یکی دو روز قبل از وفات وصیت نامه ای نوشته و در مورد محل دفن خودشون و ... سفارش میکنن!!

ماجرا از این قرار هست که استاد نقشبندی دو روز قبل از وفات (یعنی روز پنج شنبه 1976/02/12) همراه با یکی از دوستان خودشون به نام شیح حامد الزفتاوی (که از اعضای گروه تواشیح استاد بوده) از طنطا (محل سکونت خودشون) به قاهره میرن، چرا که از طرف تلویزیون مصر و برای انجام تلاوت و اذان در مراسم نماز جمعه روز بعد دعوت شده بودند. بعد از این که استاد به قاهره میرسن به منزل یکی از اقوام به نام سعدحسین شرف میرن (ظاهراً برادر ناتنی استاد بوده) و شب رو در منزل ایشون میمونن تا روز بعد برای مراسم نماز جمعه برن. و در همین شب بود که استاد بطور ناگهانی وقبل از خواب، از جناب سعدحسین درخواست می کنند که براش قلم و کاغذ بیاره، و این وصیت نامه کوتاه رو نوشته و به سعد میدن و ازش میخوان که فقط بعد از فوتش این برگه رو باز کنه :

 

وصیتنامه استاد مرحوم سید النقشبندی

 

تلیفون الدکتور ابراهیم بالقاهره
908989
تلیفون الحاج سید محمد محمد
942259

الدفن بجوار الوالده بالقاهره
مهما کانت الظروف
إعطاء هدیه جمیع لوازمها من المنزل إذا أرادت الذهاب إلى أهلها
إذا أرادت البقاء فى سکنها فلا مانع و أوصی بإکرامها کل الإکرام
لا داعی للمأتم إطلاقاً ویکفی جداً النعی بالجرائد والحمد لله رب العالمین

در صورت امکان، محل دفن در کنار مادر در قاهره باشد / در صوتی که هدیه (همسر دوم شیخ) تصمیم داشت که به نزد خانواده اش برگردد، هر چیزی از لوازم منزل که مورد نیازش هست به او داده شود، و اگر خواست در همین خانه بماند مانع نشوید و وصیت می کنم که با احترام زیاد با او رفتار کنید / هیچ نیازی به برگزاری مجلس ختم و عزاء برایم نیست، و فقط یک آگهی ترحیم در روزنامه کفایت می کند، والحمدلله...

با تشکر از آقای حلمی و همچنین جناب سامرعبدالعال بابت راهنمایی هایی که داشتند،

 

صبح روز بعد، استاد درد مختصری در سینه احساس می کنن، و تصمیم میگیرن به تلویزیون اطلاع بدن که شخص دیگه ای رو برای مراسم جایگزین کنه، اما نمیتونن تماس بگیرن. و برای همین باتوکل به خدا، همراه دوستشون شیخ حامد به مسجد میرن و در اون روز تلاوت و اذان بسیار زیبا و متفاوتی رو قرائت می کنند. همون اذان معروف و تاریخی که هنوز هم از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون عربی پخش میشه:

http://s5.picofile.com/file/8170969700/naqshbandi_azan.mp3.html

بعد از اتمام مراسم استاد با سایر اقوامی که در قاهره داشتند ملاقات (و در واقع وداع!) کرده و در غروب همون روز به طنطا برمیگردند. صبح روز بعد استاد مجددا احساس درد و ناراحتی می کنند، و ایشون رو به بیمارستان شهر طنطا منتقل می کنند؛ اما قبل از شروع معالجه، شهادتین رو گفته و جان به جان آفرین تسلیم می کنند، رحمة الله علیه و اسکنه فسیح جناته (متاسفانه در بعضی از سایت ها دیدم که ماجرا رو به این شکل نوشتن که استاد نقشبندی در تلویزیون سکته کرده و وفات کرد، اما این قضیه صحیح نیست و همون طور که توضیح دادم استاد در بیمارستان شهر طنطا به رحمت خدا رفتند)

بعد از اقامه نماز در مسجد معروف شهر طنطا یعنی مسجد امام احمدی (که منزل استاد هم در نزدیکی این مسجد بود)، تشییع جنازه بسیار با شکوهی با حضور هزاران نفر از محبین و دوستداران استاد انجام شده و جنازه از طنطا به قاهره منتقل میشه تا در نهایت - طبق وصیت نامه ای که مرحوم نقشبندی یک روز قبل از وفات نوشته بودند - در مسجد محمدسلیمان شهر قاهره و در کنار مقبره مادرشون دفن می شوند.

 

 

***پخش اولین انشاد تصویری استاد نقشبندی***

به مناسبت سالروز درگذشت استاد نقشبندی، تلویزیون کشور مصر برای اولین بار یک انشاد تصویری بسیار قدیمی از ایشان پخش کرد، انشادی با مطلع "یا رب آنا أمة..." که یکی از قطعاتی هست که استاد در سال 1971 میلادی به درخواست صداوسیمای مصر و برای پخش از برنامه ای تحت عنوان "انغام الروح" قرائت کردند (نشید معروف "مولای" رو هم استاد در همین برنامه خوندن) :

http://www.aparat.com/v/63FNO

 

 

قبل از این، تنها فیلمی که از مرحوم نقشبندی موجود بود، مربوط میشد به تلاوت کوتاه تصویری سوره مبارکه طه :

http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/07/11-1


نظرات (۱)

بهتر است بر بعضی موارد اطلاع نیابیم!!!!!!!!!

باعث افتخار ماست ک اکبرالمادحین ب کشور ما آمدند،اما چرا اکبرالقرا نیامدند؟؟؟؟؟؟

چ کسی استاد نقشبندی را دعوت کرد؟؟؟؟

چطور رژیم مصر اجازه ورود استاد نقشبندی ب ایران را داد؟؟؟؟؟

نمی دانم آقای مروت در قید حیات است یا خیر،جواب تماس های مرا نمی دهد.

تا ب حال جایی ندیدم ک کسی از ایشان گله کند ک چرا ترتیب حضور اکبرالقرا در ایران را ندادید؟؟؟؟؟

وقتی رژیم مصر راضی شد با حضور استاد نقشبندی در ایران،پس برای استاد مصطفی اسماعیل هم

مانعی نداشت در ایران باشند.

رویه صدا و سیمای ایران هم تفاوت آنچنان با مصر ندارد.

اما فرق صدا و سیمای مصر،حضور جناب عبدالعزیز عمران است، اما در صدا و سیمای ایران.....

شما چ نظری دارید؟؟؟؟؟
پاسخ:
به نظر من که هرچی بوده دیگه تموم شده و اصلاً بهش فکر نکنیم بهتره، مگه الان با این بحث ها میشه اکبرالقراء رو به ایران آورد؟؟؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی