اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

در این پست با یکی از تلاوت های زیبا و جدید و تازه منتشر شده از قاری مصر و العالم الاسلامی الاول، استاد شیخ مصطفی اسماعیل در خدمت شما هستم؛

یکی از طولانی ترین تلاوت های استاد که سال 1959 میلادی و در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام در مسجد سیدی یاقوت العرش (مدفن شیخ یاقوت، از عرفای معروف کشور مصر در قرن هشتم هجری) واقع در شهر اسکندریه انجام شده است.

مطابق معمول شیخ مصطفی در اسکندریه یک تلاوت به یادماندنی انجام میدن و جمهور اسکندرانی هم مثل همیشه با شور و حال خاصی به ابراز احساسات و تشویق استاد می پردازند، تا جایی که شخص منتشر کننده این تلاوت در توصیف اون نوشته:

"تلاوة لم أرى مثلها فى حیاتى ولم أرى تفاعل بین المصرین ومقرئ قرآن کالذى حدث فى هذه اللیلة، الشیخ مصطفى إسماعیل أذهب عقول الحاضرین" ، تلاوتی است که هرگز مانند آن را در زندگی ام نشنیدم، و هیچ وقت مشابه چینن رفتارها و ابراز احساسات مردم در برابر یک قاری قرآن را مانند آنچه که در این محفل رخ داده ندیدم!! گویا شیخ مصطفی هوش از سر حاضرین پرانده است...

 

 

این تلاوت چند هفته قبل و به مناسبت سی و ششمین سالگرد استاد برای اولین بار منتشر شده. البته چند سال قبل نسخه ای خلاصه شده و با کیفیت متوسط ازش منتشر شده بود، اما این بار و در یوم الذکری الشیخ دو نسخه جدید از اون ارائه شده که هر دو به صورت کامل (یعنی 1 ساعت و 46 دقیقه) و با کیفیت عالی هستند. با توجه به این که حجم هر دو نسخه نسبتا زیاد بود، فایل کم حجم تری هم ازشون آماده کردم که تقدیم می کنم، سماعاً طیباً !!

 

استاد مصطفی اسماعیل / قمر الرحمن حاقه طارق بلد شمس علق

اسکندریه، مسجد سیدی یاقوت العرش / محفل مولد نبوی / سال 1959 میلادی

 

نسخه 1 - به مدت 106 دقیقه و 28 ثانیه

با کیفیت 24 - حجم 18 مگابایت

با کیفیت 128 - حجم 97 مگابایت

 

نسخه 2 - به مدت 106 دقیقه و 6 ثانیه

با کیفیت 24 - حجم 18 مگابایت

با کیفیت 64 - حجم 48 مگابایت

 

 **نسخه جدید و اصلاح شده تلاوت - وبلاگ صوت داوود**

http://sotedavood.blogfa.com/post/41

 

به چند نمونه از جمله های جالب سمیعه حاضر در این تلاوت هم اشاره کنم، در دقیقه 44 و بعد از این که استاد آیات ابتدایی سوره حاقه رو تلاوت می کنن، یکی از مستمعین میگه "هذا سحر مبین" !!!

http://s5.picofile.com/file/8165534668/mustafa_sehr.mp3.html

و شخص دیگه ای فریاد میزنه "الحاقه دى محدش قالها غیرک فى العالم ده کله والله" ،  یعنی به خدا قسم هیچ کس در دنیا نمیتونه مثل تو به این زیبایی الحاقه رو تلاوت کنه! و بعد از اون یه نفر آیه "و من شر حاسد اذا حسد" رو میخونه که در واقع میخواد بگه "چشم حسود کور" !!

http://s5.picofile.com/file/8165532150/mustafa_nafasat.mp3.html

مورد دیگه در دقیقه 91 هست که استاد در حال قرائت سوره بلد هستند و آیات "الم نجعل له عینین..." رو به زیبایی تلاوت می کنند، در این جا صدای یکی از مستمعین به گوش میرسه که "یخرب بیتى وبیت امى وبیت ابویا" ، یعنی با این تلاوتت من و مادرم و پدرم، همه رو خانه خراب کردی!! (البته در ادامه همین مقطع جمله جالب تری هم گفته میشه : رفعها سبعه و بسطها سبعه... که توضیحش ان شاء الله باشه برای یه وقت دیگه!)

http://s4.picofile.com/file/8165530268/mustafa_aqabah.mp3.html

 

با تشکر فراوان از استاد حلمی که با توضیحات دقیقشون بنده رو در ترجمه این مقاطع راهنمایی کردند.

 

تصویری از مسجد سیدی یاقوت العرش - محل اجرای این تلاوت

 

***توضیحی درباره سالگرد مصطفی اسماعیل***

همون طور که در بالا اشاره کردم این تلاوت به مناسبت سی و ششمین سالگرد وفات استاد مصطفی اسماعیل منتشر شده که چند هفته قبل بود. قصد داشتم در همون روز، توضیحی درباره تاریخ دقیق وفات استاد بنویسم که فرصت نشد و با مدتی تاخیر در این پست می نویسم،

متاسفانه یک اشتباه در مورد سال وفات استاد در ایران خیلی رایج شده که معمولا گفته میشه استاد مصطفی اساعیل در سال 1359 شمسی از دنیا رفتند، بارها این جمله رو از رادیو قرآن و از زبان کارشناسان مختلف این شبکه شنیدم، و تا جایی که بررسی کردم اکثر قریب به اتفاق سایت ها و وبلاگ های ایرانی هم همین اشتباه رو تکرار کردن:

http://www.gharian.ir/showthread.php?tid=280 (که اکثر سایتها همین متن رو کپی کردن!)

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=463383

http://rasekhoon.net/mashahir/show/598074

 

در بعضی از سایت ها هم تاریخ های دیگه ای مثل 1358 یا 1356 نوشته شده:

www.tebyan.net/quranindex.aspx?pid=231568

http://avayeasemani.mihanblog.com/post/14

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931009000823

 

تاریخی که در این زندگینامه اومده هم در نوع خودش بی نظیر و سبب انبساط خاطر هست!!

http://s4.picofile.com/file/8165361018/mustafa_Biography.gif

 

در مورد این که چرا چنین اشتباهاتی رواج پیدا کرده و منشأ اصلیش چی هست اطلاعی ندارم، ولی چیزی که در تمامی سایت های قرآنی عربی و زندگینامه های معتبر استاد اومده این هست که تاریخ وفات استاد روز سه شنبه  26 دسامبر سال 1978 میلادی بوده که مطابق هست با 5 دی سال 1357 هجری شمسی و 26 محرم الحرام سال 1399 هجری قمری.

جهت اطمینان این عکس که مربوط به مقبره استاد هست رو مشاهده بفرمایید و به نوشته روی مقبره دقت کنید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی

المرحوم الشیخ مصطفی محمد المرسی اسماعیل

1978/12/26 ... 26 المحرم 1399

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی