اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ق.ظ

سمیعه شیخ مصطفی اسماعیل-2

بسم الله الرحمن الرحیم

حتما اطلاع دارین که سوره های مبارکه ضحی و انشراح با توجه به ارتباط معنایی که با هم دارن معمولاً همراه با هم تلاوت میشن و طبق نظر بسیاری از علما، اگر به عنوان سوره در نماز خوانده شوند واجب هست که باهم قرائت شوند؛

 

 

استاد مصطفی اسماعیل هم در بسیاری از تلاوت ها این دو سوره رو باهم تلاوت کردن مانند "کهف ضحی شرح تین"، "رعد ضحی شرح اخلاص" و ...، ولی در بعضی از تلاوت های معروف و تاریخی مثل "بقره طارق شرح" ، "حجرات ق شرح توحید" ، "حجرات ق طارق شرح" ، "نساء الرحمن بلد شمس شرح تین حمد بقره" فقط سوره انشراح رو بدون ضحی تلاوت می کنند. اما در یکی از تلاوت هایی که شیخ مصطفی در نظر دارن فقط انشراح رو تلاوت کنند اتفاق جالبی می افته, بعد از این که استاد آیات ابتدایی سوره رو تلاوت میکنن فریاد افراد حاضر در مجلس بلند میشه و از استاد میخوان قبل از این سوره، ضحی رو هم تلاوت کنه!!! استاد مصطفی اسماعیل هم طبق معمول به درخواست مستمعین احترام گذاشته و سوره ضحی رو شروع می کنن که تبدیل به یکی از زیباترین قرائت هایی میشه که از سوره ضحی دارن، البته بهتر هست بگم کل این تلاوت یکی از زیباترین قرائت هایی هست که شیخ مصطفی انجام داده، فکر کنم با این توضیحاتی که دادم متوجه شدین که منظورم ابرشاهکار "ق ذاریات قصار اسکندریه1962" هست که این تلاوت رو قبلاً به صورت کامل در وبلاگ (post248) گذاشتم و به قضیه درخواست های مردم برای تلاوت سوره ضحی هم اشاره کرده بودم، در این پست این مقطع موردنظر رو قرار میدم و صحبت های افراد حاضر رو  - که آقای محمدحلمی لطف کردند برای ما توضیح دادند - همراه با ترجمه می نویسم:

 

الله یشف صدرک...مغذى والله مغذى...الله یاعینى...

عشان خاطر النبى والضحى عشان نشبع...یاسلام

http://www.gulfup.com/?9K39lX

 

عبارت های یا سلام و یا عینی جمله هایی هست که برای تحسین کردن به کار میره، مغذی به معنی تغذیه کردن هست و در واقع منظور شخص این هست که با شنیدن تلاوتت قلب های ما از قرآن تغذیه می کنه، و ترجمه جمله آخر و اصلی (عشان خاطر...) این هست که :تو را به حق پیغمبر قسم سوره ضحی را هم بخوان تا سیر شویم!!


شیخ مصطفی هم این طور جواب درخواست مستمعینش رو میده:

http://www.gulfup.com/?21oMpW

 

و در انتهای این مقطع جاودانه، مجدداً صدای یک از مستمعین رو می شنویم که میگه:

 

والنبى یاشیخ مصطفى خلیک معانا شویة اوعا تخدنا على سهوة

ای شیخ مصطفی، تو رو قسم میدم که تلاوتت رو ادامه بدی و یه وقت ناگهانی تمومش نکنی!!

 

توجه داشته باشین که این ماجراها درحالی اتفاق میفته که نزدیک به 80 دقیقه از شروع تلاوت گذشته، ضمنا این رو هم در نظر بگیرین که استاد در همین محفل و قبل از این تلاوت، شاهکار دیگری از سوره نمل به مدت 75 دقیقه قرائت کردند (post265) در حقیقت حاضرین در این محفل تاریخی، نزدیک به 3 ساعت پای تلاوت مصطفی نشسته اند اما باز هم از استاد تقاضا می کنند که ادامه بده!!

این عکس زیبا رو هم ببینید تا بهتر در جریان قرار بگیرین در محافل تلاوتهای مرحوم استاد مصطفی اسماعیل چه خبر بوده!!

 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی