اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

احسان : سلام، اگر تلاوت مجلسی از اکبرالقرا که در شب معراج اجرا شده موجود هست، لطفا در وبلاگ قرار دهید.

 

 

علیکم السلام، یک تلاوت از استاد مصطفی اسماعیل هست که در محفل اسراء و معراج قرائت شده، که تلاوت معروفی هم هست و زیاد از رادیو قرآن پخش میشه، اما قبل از این که تلاوت رو بذارم توضیح کوتاهی درباره این محفل بدم:

محفل اسراء و معراج در شب بیست و هفتم ماه رجب برگزار می شود که اهل سنت اعتقاد دارند پیامبر گرامی اسلام در این شب به معراج رفته است، کلمه "اسراء" به سفر رسول خدا (ص) از شهر مکه و مسجدالحرام به مسجدالاقصی که در یک شب انجام گرفت اشاره دارد و ادامه این سفر را که از مسجدالاقصی به آسمان ها بوده و پیامبر طبق روایات با سایر انبیاء دیدار کرده و بسیاری از آیات الهی را مشاهده نموده اصطلاحا "معراج" می نامند. حتما اطلاع دارید که در مورد زمان و مکان به معراج رفتن پیامبر اختلاف زیادی هست (حتی در بعضی از احادیث اشاره شده که پیامبر اسلام چندین بار به سفر معراج رفتند) به نظر بیشتر علمای شیعه این سفر در شب هفدهم ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده، در بین علمای اهل سنت هم در این زمینه اختلاف هست و شب های مختلفی ذکر شده، اما شب بیست و هفتم رجب در بین عموم اهل سنت به ویژه در مصر به عنوان شب معراج معروف شده و در این شب در مساجد مراسم مذهبی برگزار می کنند. جالب این که برخی این مراسم را نوعی بدعت می دانند که برگزارکردنش حرام هست!!، ولی ظاهراً بیشتر مردم هیچ توجهی به این موضوع نمی کنند(!) و این مراسم همه ساله برگزار شده و قراء معروف هم در این محافل تلاوت می کنند. تلاوت های اساتید در این شب معمولاً از سوره اسراء یا سوره نجم هست که در این دو سوره به معجزه معراج رفتن پیامبر اشاره شده است.

یکی از تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل و هم چنین تلاوتی از استاد منشاوی که در محفل اسراء و معراج انجام شده رو تقدیم می کنم:

 

استاد مصطفی اسماعیل / اسراء 15-1 و طارق / مسجد امام حسین (ع) / سال 1962 میلادی

-نسخه 1 به مدت 25 دقیقه و حجم 3 مگابایت (نسخه رادیو قرآن)

http://rasekhoon.net/media/download/365790

-نسخه 2 به مدت 26 دقیقه و حجم 24 مگابایت

http://www.4shared.com/mp3/g8TqDtD6/___.html

-نسخه 3 به مدت 27 دقیقه و حجم 6 مگابایت (همراه با صحبت مجری-متاسفانه کیفیت ضبط پایین است)

http://archive.org/download/Mustafa_Ismaiil_uP_bY_mUSLEm/0148.mp3

 

 

استاد محمد صدیق منشاوی / سوره طور و نجم / قاهره، دهه شصت میلادی / 25 دقیقه

https://archive.org/download/Mohammad_Seddik_Al-Minchaoui/0669.mp3

 

 

مقطعی از ابتهال زیبای سید نقشبندی در محفل اسراء و معراج رو قبلا در وبلاگ گذاشتم (أیا من کلما نودی آجاب) در این پست قطعات دیگری از محافل اسراء و معراج استاد رو قرار میدم:

الإسراء_و_المعراج__16 دقیقة (محفل کامل در این صفحه قرار داده شد)

الإسراء_و_المعراج__42 دقیقة (محفل کامل در این صفحه قرار داده شد)

الإسراء_و_المعراج_ساعة (محفل کامل در این صفحه قرار داده شد)

 

نظرات (۱)

سلام. لینک نسخه جدید و با کیفیت سوره اسراء طارق که 61 مگ است کار نمیکند. اگر ممکن است بررسی کنید یا در سایت دیگری بگذارید. تشکر.
پاسخ:
علیکم السلام، لینک جدید گذاشتم. البته به نظرم نسخه 26 دقیقه ای که در همین صفحه گذاشتم کیفیتش بهتره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی