اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
بسم الله الرحمن الرحیم

از جمله مساجد معروفی که استاد مصطفی اسماعیل تلاوتهای تاریخی و ماندگاری در آن جا از خود به یادگار گذاشته، مسجد سلامة الراضی در شهر قاهره هست؛
این مسجد مدفن یکی از عرفا و سادات و بزرگان صوفیه کشور مصر و موسس فرقه شاذلیه به نام سلامة بن حسن الراضی بوده، و همه ساله در سالروز تولدش (مولد سیدی سلامه الراضی - ماه رجب) مراسم و محافل ویژه قرآنی در این مکان برگزار می شد که بعضاً استاد مصطفی اسماعیل در این محافل به تلاوت می پرداخت. برخی از تلاوتهای زیبای استاد در این مسجد رو قبلاً همراه با توضیحات در وبلاگ گذاشته بودم ( post95 - post96 - post381- post63 ) و این بار یکی دیگر از این محافل تاریخی که در سال 1962 میلادی برگزار شده رو در نظر گرفتم، استاد در این محفل هم مطابق معمول در دو نوبت تلاوت کردند که خوشبختانه هر دو تلاوت اخیرا با کیفیت بالا و اصلی (بدون تسریع صوت) منتشر شده و خدمت شما تقدیم می کنم؛ ضمن این که تصویر بسیار زیبا و کمیابی از استاد در این مسجد رو هم مشاهده می فرمایید:





استاد مصطفی اسماعیل / قاهره، منطقه بولاقیه، مسجد سلامة الراضی / سال 1962 میلادی


تلاوت ربع اول : سوره رعد آیات 29-1 به مدت 52 دقیقه

تلاوت ربع دوم : سوره های نجم قمر رحمن حاقه و نازعات، به مدت 68 دقیقه
بی مناسبت نیست که در همین پست، ابتهال معروف و بی نظیر و استثنائی استاد مرحوم سید محمد النقشبندی رو هم قرار بدم؛ مرحوم نقشبندی در یکی از محافل اسراء و معراج (در همین مسجد سلامة الراضی) و پس از خواندن ابتهالات و قصاید نبوی، در انتهای مجلس جناب سلامة رو مخاطب قرار داده و ابیاتی رو به زیبایی و شکوه هر چه تمام تر قرائت می کنند که شور و حال عجیب و وصف نشدنی در مجلس ایجاد می کند (البته برخی مضامین این ابتهال تأیید نمیشه!! مثلاً قسمتی که سلامة الراضی رو "ولی الله "صدا میزنه...)

 سید نقشبندی / یا سیدی سلامه / مسجد سلامة الراضی، محفل اسراء ومعراج / 1962

یا سیدی سلامة یا راضی، یا أبا إبراهیم، أحبابک زوارک، أحبابک الکل جولک من قریب و بعید
على جناح الصفا حضروا فی لیلة عید، و التقوی مالیة قلوبهم والفرح بیزید
فرح وبهجة وطرب یا رب وافینا
تمم علینا الصفا و اسعد لیالینا
حرام علینا المنام والراضی داعینا
مین اللی یقدر ینام عن قرب محبوبه
خیر الـورى المصـطفى المخـتار هـادینا

فایل کامل این محفل تاریخی در این صفحه:
http://mustafa-ismail.blog.ir/post/129


نظرات (۸)

۲۵ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۱۸ اشکان کیانی
سلام بر شما. دستتون درد نکنه. واقعاً لذت بردیم و استفاده کردیم. متشکرم. منتظر پست های بعدی شما درباره استاد مصطفی هستیم.
پاسخ:
سلام، خواهش میکنم برادر، لطف دارید.
درود فراوان بر آقا مصطفی،برادر نازنین قرآنی.

از بابت این پست تشکر فراوان.ان شاء الله در اولین فرصت این محفل تاریخی را استماع خواهم کرد.

برای عید نوروز چ برنامه ایی دارید؟؟؟؟؟؟؟

چ خبر از خاندان حاج ابراهیم، حاج حسین،احمد سعید و ....؟؟؟؟؟؟؟؟

چ خبر از نوادگان استاد؟؟؟؟؟

چ خبر از تلویزیون مصر؟؟؟؟؟؟؟

در کل چ خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام علیکم، برای عید نوروز برنامه چندان خاص و ویژه ای نیست!! البته قبلاً قصد داشتم یکی از مصاحبه های استاد رو ترجمه کنم که فرصت نشد و دیگه هم نمیرسم. اما جدیداً دو سه تا تلاوت و نسخه های نادر منتشر شده که کنار گذاشتم ایام عید ان شاء الله بذارم.
خاندان حاج ابراهیم فعلاً به صورت قطره چکانی تلاوت ها رو منتشر میکنن، یعنی فقط مقاطع کوتاه میذارن! نوادگان استاد هم بیشتر عکس های استاد رو میذارن و خلاصه فعلاً که خبر خاصی از نوادر نیست.
یه مقطع از تلاوتهای امین سعید و احمدسعید رو چند روز قبل گذاشتم (نحل-ادع الی سبیل ربک) اگه کاملش رو میخواهین بفرمایید تا بذارم.
در مورد تلویزیون مصر هم که همه منتظریم چندماه دیگه و شب اول ماه رمضان اولین تلاوت تصویری کامل یوسف رو پخش کنن ان شاء الله
کارشناسان و مستمعان حرفه ای معمولا ب توانمندی فوق العاده استاد مصطفی اسماعیل در نغمه

سازی و نوآوری های لحنی توجه دارند و ایشان را ب سبب تنوعات فراوان لحنی و نغمات اصلی،فرعی

و ترکیبات،می ستایند اما من قصد دارم خیلی مختصر درباره صدای ایشان سخنانی درج کنم.

از نگاه من ک شنونده ای مبتدی هستم، صدای استاد دارای ویژگی های خاصّی است ک من در سایر

قاریان مطرح مصر سراغ ندارم و تمایل دارم نظرات خواهران و برادران گلم را بدانم.

صدای ایشان ب مانند پیچ ومهره بر تمام الحان و نغمات چفت می گردد.

رنگ های مختلف صدا،با توجه ب مفهوم آیات.

طنین خاص و گیرا، البته هر مستمعی این گیرایی را درک نتواند کرد.

صدای ایشان در بعضی از آثارشان در گستره صدای قاریانی مانند اساتید منشاوی و عبدالباسط است

البته با گیرایی خاصّ خودشان و در بعضی آثارشان در گستره صداهای بم.

اگر مثلا ب تلاوت های دهه 50 نظری بی اندازید ب این قضیه پی خواهید برد.
سلام. با اشتیاق فراوان منتظر بارگذاری تلاوت ها و نوادری ک برای ایام عید در نظر گرفته اید هستم.

عکس هایی ک خانواده استاد منتشر کرده اند را برای ایام عید در نظر دارید؟؟؟؟

اگر خاطرتان باشد ی قراری درباره وبلاگ بین من و شما بود؛تصمیم شما چیست؟؟؟؟

سوره نحل مسجد امین سعید را بارگذاری نمایید. ادع الی سبیل ربک

سپاس فراوان
پاسخ:
علیکم السلام، توضیح دادم که نوادر چندانی منتشر نشده و البته یکی رو هم که پیشاپیش براتون فرستادم!! عکس ها هم اکثرا تکراری هستن،اما بعضاً اطلاعات جدیدی در مورد این عکس ها نوشتن که جالب هست و ان شاء الله به مرور تو وبلاگ میذارم، سوره نحل و قرارمون هم بزودی ان شاء الله
چند سوال.

حضرت استاد، تلاوت از سوره حدید هم دارند؟؟؟؟؟( مجلسی،استو مجلسی یا استدیویی)

در کانال عاشقان استاد مصطفی اسماعیل(تلگرام) یکی از کاربران تلاوت سوره حجرات استاد در 45

سالگی ایشان را گذاشته است ب مدت 62 دقیقه.آیا منظور آن گرامی،همان تلاوت میت غمر هست یا خیر؟؟؟؟

آیا شما هم مطالب این کانال را پیگیری می نمایید.

اسم کاربری تان چیست؟؟؟؟

اعضای این کانال را ب وبلاگ شما راهنمایی کردم.
پاسخ:
بله، از سوره حدید هم تلاوت مجلسی دارن و هم استومجلسی و هم استودیویی!
تلاوت مجلسی حدید20-1 هست که در اسکندریه خونده،
 استومجلسی از سوره واقعه حدید که به اشتباه میگن در ترکیه بوده!
http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/06/10-2
دو تلاوت استودیویی هم در مجموعه ختم مشترک و مصحف مجود هست:
http://mustafa-ismail.blog.ir/1392/11/24-1
http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/07/28

تلاوت حجرات ق میت غمر مربوط به 1950 هست که استاد در اون زمان 45 ساله بودن، پس به احتمال زیاد همون تلاوت هست.
من که از بس کانال ها و گروه های قرآنی مختلف رو دنبال کردم دیگه حساب کار از دستم در رفته! اصلاً فرصت نمی کنم مطالبشون رو دقیق نگاه کنم، و البته تا جایی که هم می بینم 70-60 درصد مطالب کپی از همدیگه هست! اما آدرس این کانال رو هم بی زحمت برام بفرستین تا اگه جالب بود دنبالش کنم.

روایت شده است ک تلاوت فوق العاده فاخر حضرت استاد از سوره رعد( 1946 مسجدالحسین) ب مدت 64 دقیقه بوده است.

این روایت تا چ میزان مورد تأیید شما می باشد.

تقاضا دارم تا سند سخنتان را هم قید فرمایید( زیرا برای اطلاع رسانی نیازمندم)
پاسخ:
سوره رعدضحی شرح اخلاص، چند نسخه ازش دارم به مدت 43 دقیقه و 50 دقیقه و 62 دقیقه. اما نسخه 64 دقیقه ای جایی ندیدم.
لطفا تلاوت مجلسی سوره حدید.
تلاوت مجلسی استاد از سوره حدید علی رغم سادگی در الحان،مورد توجه مستمعین قرار گرفت.

یقینا در کارنامه قرآنی-هنری ایشان،ابرشاهکارهایی از سوره حدید،فراوان یافت می شود و من خوشبین

هستم ک در آینده ن چندان دور منتشر شوند.

ان شاء الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی