اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۹ ب.ظ

سمیعه شیخ مصطفی اسماعیل-3

بسم الله الرحمن الرحیم

معروف هست که استاد مصطفی اسماعیل احترام زیادی برای مستمعین خودشون قائل بودند و همیشه به درخواست اون ها در زمینه قرائت سوره های مختلف توجه می کردند، یا در موارد زیادی با وجود این که قصد اتمام تلاوت رو داشتن به خاطر اصرار زیاد افراد حاضر در مجلس، تلاوت خودشون رو دقایق بیشتری ادامه می دادند. (به چند نمونه از اینها در پست های سمیعه1 و سمیعه2 اشاره کرده بودم، و تلاوتی هم جدیدا در وبلاگ گذاشتم که استاد تصمیم داشتند سوره قمر رو قرائت کنند اما به درخواست مردم سوره حجرات ق رو خوندند: post455)

اما جالبه بدونید که همیشه هم این طور نبوده که استاد فوراً تسلیم درخواستهای سمیعه بشن(!) و بعضاً عکس العمل جالبی از خودشون نشون میدادند!!

مقطعی که برای این پست در نظر گرفتم، قضیه جالبی هست که در تلاوت معروف تحریم حاقه ابوالعلاء اتفاق افتاده؛ که استاد در اواخر تلاوت سوره تحریم، مطابق معمول با درخواست های مکرر مردم مبنی بر خوندن سوره حاقه مواجه میشن، اما این بار در جواب درخواست ها جمله جالبی رو بیان می کنند:


کل لیلة الحاقة؟! کل لیلة الحاقة دی صعبة أوی؟!

هر شب  حاقه؟! خیلی سخته که هر شب سوره حاقه رو بخونم!!


لحن ادای این جمله هم خیلی جالب هست که در واقع دارن میگن آخه این چه وضعشه که در هر مجلس مجبورم میکنین الحاقه بخونم؟! هر چند که در ادامه با اصرار های زیاد مردم و قسم دادن هاشون، بازهم تسلیم شده و در این محفل تاریخی هم سوره حاقه رو به زیبایی هر چه تمام تر تلاوت می کنند و شاهکاری جاودانه از خودشون به جا می گذارند.






نظرات (۹)

۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۲ داریوش حقانی
سلام
خیلی جالب بود
اگه میشه لینک خود تلاوت رو هم با کیفیت بالا بذار
مرسی

پاسخ:
سلام
از تلاوت های معروف وشاهکارهای استاد هست، اما الان که بررسی کردم ظاهراً تابحال در وبلاگ نذاشتم که در نوع خودش خیلی عجیب هست!! (البته در این پست یک مقطع ازش گذاشته بودم!) ان شاء الله در اولین فرصت و در یک پست ویژه نسخه های مختلفی که ازش وجود داره رو قرار میدم.
سلام.حقا ک هیچیک از قراء بزرگ و صاحب نام عرصه تلاوت و ستارگان تلاوت مصر،ب مانند قاری اول،الحاقه را ب زیبایی ایشان تلاوت نکرده اند و نخواهند کرد.

البته در کل باید بنویسم ک هیچیک از قراء مطرح مصری و غیر مصری،تلاوت هایشان با وجود داشتن شاهکارهایی فراوان،ابدا همسنگ و همطراز تلاوت ملک القراء شیخ مصطفی اسماعیل نیست.

8 روز از دسامبر گذشت، خبری هست یا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

راستی؛تلاوت کامل این مقطع؟؟؟


پاسخ:
سلام، ان شاء الله تلاوت کاملش رو میذارم، و اگه خبر جدیدی هم از نوادر بشه حتما در وبلاگ قرار میدم.
باز هم از این مقاطع دارید؟؟؟؟؟ امیدوارم ب مرور زمان انقدر از سوپر شاهکارهای دست اول ایشان کشف و  منتشر شود ک هزاران پست سمیعه توسط شما در فضای مجازی ایجاد گردد.
پاسخ:
مطمئناً نمونه های زیادی از این دست در بین تلاوتهای استاد وجود داره، اما وقت زیادی لازم داره تا این صحبت های سمیعه رو رمزگشایی کنیم!
کل لیلة الحاقة؟؟؟
 
این جمله حضرت استاد من رو شدیدا متحسّر کرد. شاید متعجبانه بپرسید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

بنابر آمارهای معتبر، تلاوت های مجلسی شیخ مصطفی اسماعیل بالای 53 هزار ساعت بوده است، توجه داشته باشید این آمار مربوط ب تلاوت های محفلی ایشان هست و تلاوات استدیویی در رادیو و تلویزیون را لحاظ نکرده اند، اما افسوس و صد افسوس، فقط در حدود 300 یا نهایتا 400 ساعت از تلاوت های مجلسی ایشان در دسترس ما می باشد،اوج اندوه و تحسّر من،اینجاست ک اکثریّت این تلاوات؛مربوط ب دهه 60 و 70 می باشد.

تلاوت های ایشان ب چ سرنوشتی دچار گشته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چ کسانی و چرا از انتشار آثار ایشان در جامعه قرآنی مصر و جهان اسلام ممانعت می نمایند؟؟؟؟؟؟
و از همه مهمتر،چرا کسانی ک نوادر ایشان را دارند،از انتشار، جلوگیری می کنند؟؟؟؟؟
سلام
چند شب پیش با جناب منصور بدار آشنا شدم .
تنها شنیدن صدای او برای شگفت زده شدن کافی است!
احتمالا او را می شناسید .
اگر برایتان مقدور بود زندگی نامه مختصر ، نحوه ی ارتباط و کسب فیض مرحوم مصطفی اسماعیل از ایشان و تلاوتی از این بزرگوار را در وبلاگ قرار دهید .
خداوند شیخ منصور بدار این مرد بزرگ ، و همچنین پدیده ی تکرار نشدنی دنیای قرائت ، اکبرالقرا شیخ مصطفی اسماعیل را بیامرزاد و نیز بر توفیقات شما بیفزاید انشاء الله .
پاسخ:
سلام، اتفاقاً مطالب جالبی از شیخ منصور بدار پیدا کردم که درنظر داشتم در وبلاگ بذارم، ان شاء الله در اولین فرصت قرار میدم. فعلاً این نکته رو  داشته باشین که اون تلاوت سوره مومنون که احتمالا جنابعالی شنیدین اصلاً از منصور بدار نیست!!
۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۲:۲۵ جواد حسن زاده
سلام.
سپاس از شما خیلی پست جالبی بود.
بعضی تلاوتهای استاد منشاوی هست که تشویقای جالبی داره خیلی دوست دارم بدونم چی میگن.شما میتونید کمکم کنید که متوجهشون بشم؟
مثلا تلاوت زیبایی که استاد در مسجد سیده زینب (س) اجرا کردند بعد از آیه "کَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَیَطْغَى أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى" یکی از حضار فریاد جالبی میزنه و از استاد میخواد که سوره قارعه رو هم بخونه.میخوام ببینم دقیقا چی میگه.
اگه براتون مقدور باشه و این قسمتی که میگم همراه با ترجمه فارسیش بگذارید ممنون میشم ازتون.
البته با عرض معذرت اگه کمکم کنید بعدا بیشتر هم مزاحمتون خواهم شد.
پاسخ:
علیکم السلام، تشخیص صحبتهای سمیعه کار سختی هست و خودم نمیتونم حرفاشون رو دقیق متوجه بشم. یعنی باید این قطعات رو برای برادران مصری بفرستم تا متنش رو برام بنویسن و بعد بتونم ترجمه کنم که خیلی کار وقت گیری هست.
این مقطعی که اشاره کردین، من هم فقط در همین حد متوجه شدم که ظاهراً از استاد درخواست میکنن سوره قارعه رو بخونه: یاشیخ محمد...علیک بالنبی..سورة القارعة...
۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۲ داریوش حقانی
سلام
واقعا ؟
با ااین حال ینی تلاوتی از منصور بدار موجود هست ؟
پاسخ:
سلام، تابحال تلاوتی که با قاطعیت بشه گفت از منصور بدار هست در اینترنت منتشر نشده، ان شاء الله در پست جدید بطور کامل درباره اش توضیح میدم.
۰۶ دی ۹۴ ، ۱۱:۴۱ حسن حسین
یه عمر ب صدای شنوندگان توجه میکردم.گفته میشدم ول کن .خود قرانو عمل کن. سپاس از شما ک نیازهای نوجوانی مرا قدری دیر براورده کردید...
پاسخ:
از حق نگذریم حرفشون کاملاً درست بود! مهم عمل به قران هست. اما بهرحال اینها هم جذابیتهای خودش رو داره!
سلام
این کدام تلاوت مصطفی اسماعیل هست : حاقه
پاسخ:
سلام. تلاوت تحریم حاقه مسجدابوالعلا، در این پست گذاشتم:
http://mustafa-ismail.blog.ir/post/457

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی