اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ق.ظ

سه تلاوت جدید و نادر از استاد محمد رفعت


بسم الله الرحمن الرحیم

سه تلاوت کوتاه و نادر از استاد مرحوم شیخ محمد رفعت که این هفته برای اولین بار منتشر شده، این تلاوت های بسیار قدیمی مربوط به دهه سی یا چهل میلادی هستند که در استودیوی رادیوقرآن مصر تلاوت شده اند؛


شیخ محمد رفعت و افسر کانادایی تازه مسلمان شده (سمت راست استاد)



1. سوره بقره 149-141 / به مدت 10 دقیقه

http://s6.picofile.com/file/8196438192/refat_baqare141_149.mp3.html


2. سوره بقره 164-153 / به مدت 14 دقیقه (راااااائع)

http://s6.picofile.com/file/8196438434/refat_baqare153_164.mp3.html


3. سوره آل عمران 160-159 / به مدت 4 دقیقه

http://s6.picofile.com/file/8196363050/refat_AleImran159_160.mp3.html


* شخصی که این تلاوت ها رو منتشر کرده، وعده داده که به زودی تلاوتهای نادر دیگری از مرحوم رفعت و سایر قراء رعیل الاول مانند شیخ محمد عکاشه، و همچنین تلاوت های جدیدی از شیخ کامل یوسف منتشر خواهد کرد. منبع اصلی این تلاوت ها هم آرشیو گرانبهای جناب "صفوت عکاشه" از سمیعه های محمد رفعت هست که مجموعه ی منحصر به فردی از تلاوتهای استاد رفعت و سایر قراء قدیمی مصر - که روی صفحات گرامافون ضبط شده! - را در اختیار دارد.


صفوت عکاشه - سمیعه شیخ محمد رفعت


*خبر خوشحال کننده دیگر برای علاقه مندان به تلاوتهای استاد این که، مدتی قبل نوه شیخ رفعت (هناء حسین محمد رفعت) مجموعه ای از صفحات گرامافون (اسطوانات نادرة!) که شامل حدود 30 ساعت از تلاوتهای نادر و منتشر نشده استاد هست را به رادیو قرآن مصر اهدا کرده که قرار هست به زودی از رادیو پخش شوند. این صفحات گرامافون، بخش دیگری از تلاوتهایی هستند که  جناب زکریا مهران پاشا - از علاقه مندان شیخ رفعت - از رادیو ضبط کرده بود و  بعدها آن را در اختیار خانواده مرحوم رفعت قرار داد.


هناء حسین (نوه شیخ رفعت) و نادیه مبروک (رئیس رادیوقرآن مصر)


* و اما ماجرای اسلام آوردن افسر کانادایی، که تصویر مربوط به ایشون رو در ابتدای پست گذاشتم : این شخص در زمان جنگ جهانی دوم (1945-1939)، با استفاده از رادیوی قدیمی که در اختیار داشت و به طور اتفاقی - در حالی که مشغول تغییر ایستگاه های رادیویی بود - صدای تلاوت شیخ محمد رفعت را از رادیوقرآن مصر شنید، و بدون این که چیزی از آن بفهمد به شدت تحت تاثیر زیبایی و معنویت صدای استاد قرار گرفت! و مدت زیادی این شبکه و برنامه های آن را دنبال کرد تا این که متوجه شد که این صدا متعلق به محمد رفعت هست که از رادیوی مصر پخش می شود.

در نتیجه به مصر رفت و به مرکز رادیو مراجعه کرد (که در آن زمان رئیس رادیو شخصی انگلیسی زبان بود) و گفت که میخواهد با محمد رفعت دیدار کند. رئیس رادیو متعجب شده و پرسید تو او را از کجا می شناسی و با او چه کار داری؟! افسر کانادایی پاسخ داد که صدای او را به طور اتفاقی از رادیو شنیدم و این صدا تمام وجودم را دگرگون کرده و هنگام شنیدن صوت آسمانی او نمیتوانم از گریه کردن خودداری کنم! جالب این که شخص کانادایی اطلاع نداشت که کلماتی که شیخ رفعت میخواند آیات قرآن مجید هست. اتفاقا در همین زمان شیخ رفعت برای ضبط تلاوت های استودیویی به ساختمان رادیو آمد، و تازه در اینجا بود که افسر کانادایی متوجه شد محمد رفعت، همین قاری نابینای قرآن هست، و کلماتی که میخواند نیز آیات الهی هست که به واسطه وحی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شده. شخص کانادایی از مدیر رادیو درخواست کرد این آیات را برای او ترجمه کند، و در همان جا شیخ رفعت آیاتی از قرآن را تلاوت کرده و مدیر رادیو آن را به انگلیسی ترجمه نمود که افسرکانادایی را به شدت متاثر کرد. بعد از این قضیه،  افسر کانادایی چندین روز نزد شیخ رفعت ماند و سوالات گوناگونی از او می پرسید تا در نهایت به دین مبین اسلام مشرف شد. و سپس به کشورش برگشت تا در روزنامه های کانادایی از اسلام و قرآن بنویسد، و این جمله از او به یادگار ماند که : یعرف الله فی الصوت الشیخ رفعت ...

 این ماجرا در چند سایت عربی نقل شده، و صحت و سقم اون هم بر عهده ی ناقلینش هست!!

نظرات (۲)

سلام.کاش نوادگان استاد مصطفی اسماعیل هم ب مانند بانو هنا رفعت،پیگیرتلاوت های استاد بودند.یقینا بسیاری از سمیعه ها و علی الخصوص سمیعه های منطقه دریایی مصر؛تلاوت های زیادی از استاد مصطفی اسماعیل دارند و اگر نوادگان استاد ؛ی تکون ب خودشان بدهند چ بسا صدها ساعت تلاوت جدید از استاد منتشر شود.راستی چرا تلویزیون مصر انقدر مسخره بازی در میاره.واسه چی تلاوت 15 دقیقه رو در س شب پخش میکنه؟
پاسخ:
سلام. بله، ای کاش...!!!
تلویزیون مصر سال های قبل هم به همین شکل عمل میکرد که تلاوتهای هر شب حداکثر 10 دقیقه ای بود، و امسال هم داره به همون روال سابق عمل می کنه. اما بنظرم بهتره قدر همین تلاوتهای کوتاهی که پخش می کنن رو بدونیم و ناشکری نکنیم!! به هر حال پیداکردن و آماده کردن اینها زحمت داره
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۹ نغمه های ماندگار
سلام علیکم. طیب الله .
مطلب خیلی عالیی بود واقعا استفاده کردیم . منتظریم ان شاء الله هر زمان تلاوت جدیدی از استاد رفعت، استاد محمد عکاشه و استاد بهتیمی منتشر شد توسط اکبرالقراء مطلع بشیم.
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله، هنوز خبری از تلاوتهای کامل یوسف یا محمدعکاشه نیست، ولی چند تا تلاوت دیگه از محمد رفعت منتشر شده که ظاهراً دو سه تاش از نوادر هستن:
https://www.youtube.com/channel/UCjhbYyZKxhEHi2vW7j5LDGw

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی