اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۲۵ ق.ظ

قدیمی ترین تلاوت ضبط شده تاریخ ؟؟!!

بسم الله الرحمن الرحیم

چند وقت قبل، تلاوتی از شیخ محمد رفعت شنیدم که عنوان شده بود مربوط به سال 1935 میلادی یعنی 79 سال قبل هست، اگر این مطلب صحت داشت؛ در نوع خودش تلاوت بی نظیری بود و در واقع می شد گفت یکی از قدیمی ترین تلاوت های ضبط شده تاریخ.

(اولین شبکه رادیویی در مصر در سال 1934 راه اندازی شد و اولین قاری هم که تلاوت هاش از رادیو پخش شد شیخ محمد رفعت بود)



ولی وقتی این تلاوت رو شنیدم، کاملا واضح و مشخص بود که تلاوت دستکاری و ادیت شده و صدای استاد رو به طور خیلی ناشیانه ای تغییر داده اند تا جوان به نظر بیاد، در حالی که حتی اگر واقعا تلاوت برای سال 1935 بود، مرحوم رفعت در این زمان، بالای 50 سال سن داشت!!!

به هر حال با بررسی بیشتر تونستم اصل تلاوت استاد رو هم که یک تلاوت استودیویی از سوره توبه هست پیدا کنم. و هر دو تلاوت رو براتون میذارم که بشنوید و مقایسه کنید

 

شیخ محمد رفعت-سوره توبه 85-72 ( فایل اصلی-استودیویی)

شیخ محمد رفعت-سوره توبه 85-72 ( فایل ادیت شده-مجلسی!)

یک فراز ترکیب شده از هر دو تلاوت

 

*فعلا و تا جایی که من اطلاع دارم، قدیمی ترین تلاوتی که از استاد رفعت وجود داره و شاید بشه به تاریخی که براش عنوان میشه اعتماد کرد، تلاوت سوره اسراء هست که سال 1937 و در مسجد امام حسین (ع) قاهره انجام شده:

محمد رفعت ، اسراء 22-1 ، سال 1937

 

توضیح تکمیلی: با بررسی بیشتر مشخص شد که تلاوت سوره اسراء هم در واقع استودیویی بوده و صدای جمعیت بهش اضافه شده!!!، تلاوت اصلی رو میتونید از لینک زیر دانلود بفرمایید:

https://archive.org/download/Mohammed_Refat...mp3

و حتی در یکی از سایت ها دیدم که بعضی از بزرگواران، تلاوت شیخ رفعت در سال 1921 میلادی رو هم با همین روش تولید کردن!!!

نظرات (۲)

باسلام.ازیکی ازدوستان شنیدم که استاد رفعت تلاوت تصویری هم‌دارند وخیلی کمیابه!
اگه میشه تو وبلاگتون بزارین
پاسخ:
علیکم السلام، احتمالا داشتن با شما شوخی میکردن!!!
سلام علت ادیت تلاوتهای ایشون اینه که اون زمان ضبط نبوده و با گرامافون بعضی پولدارها زنده ضبط میکردن و در قسمتهایی نیاز به تعویض صفحه بوده که تلاوت از دست میرفت . همینطور اکثر تلاوتهای ایشون ناقصه به همین دلیل پس از مرگ رفعت از ابولعینه شعی شع که صداش شبیه تر بوده خواستند که قسمتهای ناقص رو تکمیل کنه و در استودیو ضبط کردند و صدای جمعیت هم اضافه کردند که طبیعی بشود .
پاسخ:
علیکم السلام
بله، اکثر تلاوتهای شیخ رفعت روی صفحات گرامافون ضبط میشد و بعضی قسمتهاش ناقص بود که بعدا توسط شعیشع و طبلاوی و... اصلاح شد. اما این قضیه هیچ ارتباطی به بحث اضافه کردن صدای جمیعت نداره!
این کارها رو سالهای بعد و ظاهرا بعضی شرکتهای پخش نوارهای قرآنی انجام دادن، که برای جذب مخاطب و فروش بیشتر محصولات، تلاوتهای استودیویی رو به این شکل در میاوردن تا مردم بیشتر خوششون بیاد!! ضمناً این کار فقط مخصوص نوارهای شیخ رفعت نبوده، و تلاوتهای استودیویی زیادی از مصطفی و منشاوی و ... هم هست که به همین شکل دستکاری شده و صدای تشویق مردم رو بهش اضافه کردن تا مجلسی بنظر بیاد.
الان هم که دیگه به کمک نرم افزارها همه میتونن خیلی راحت صدای تلاوتها رو ادیت کنن تا به هر شکلی که دوست دارن در بیاد!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی