اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۱۰ ق.ظ

تلاوت های دو ساعته استاد مصطفی اسماعیل

بسم الله الرحمن الرحیم

مرحوم مصطفی اسماعیل تبحر خاصی در انجام تلاوت های طولانی داشتند که این امر به خاطر تسلط بالایشان بر الحان و مقامات قرآنی و استفاده از نغمات و الحان متنوع در طول تلاوت بود و هم چنین هنر بالایی که ایشان در القای معانی و مضامین قرآنی به شنوندگان داشتند؛ به گونه ای که مستمعین غرق در تلاوت شده و حتی بعد از گذشت یک ساعت به هیچ وجه احساس خستگی نمی کنند، بلکه وقتی استاد تصمیم دارد تلاوت را تمام کند با اصرار زیاد میخواهند تا هم چنان به تلاوت ادامه دهد.

علاوه بر این صدای استاد به گونه ای است که هر چه از آغاز تلاوت می گذرد قوی تر و پخته تر می شود و تازه بعد از گذشت نیم ساعت امکان اجرای پرده های بالاتر صوتی را پیدا می کند.

به همین دلیل بود که وقتی در سال 1948 رادیو قرآن مصر از مصطفی اسماعیل دعوت کرد تا به صورت هفتگی در رادیو به تلاوت بپردازد، با این درخواست مخالفت کرد، چون مدت زمانی که برای تلاوت در نظر گرفته بودند حداکثر نیم ساعت بود ولی استاد میخواست حداقل یک ساعت کامل تلاوت داشته باشد چرا که عقیده داشت تنها در نیم ساعت نمیتوان حق مطلب را نسبت به آیات قرآن چه از نظر معنایی و چه از نظر لحنی ادا کرد. وقتی که در نهایت با اصرارهای زیاد مسئولان رادیو مواجه شده و حاضر شد تلاوت کند می گفت: کنت أقول ان الثلاثون دقیقة  لیست هى مصطفى اسماعیل...

 


در این پست سه تلاوت از طولانی ترین تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل را به شما عزیزان تقدیم می کنیم که هر سه از شاهکارهای تلاوت هستند و جالب این که در اواخر عمر استاد یعنی در سنین بالای هفتاد سالگی انجام شده اند:

 

1.حجرات قاف حاقه نازعات شمس حمد بقره - مسجد ابوالعلا مصر - سال 1975 میلادی / 125 دقیقه

2.هود حاقه شمس - مسجد ابوالعلا مصر - سال 1976 میلادی / 124 دقیقه

3.قصص.شمس.حمد - مسجد ابوالعلا مصر - سال 1977 میلادی / 124 دقیقه



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی