اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۷ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۲۲ ب.ظ

مختصری از زندگینامه استاد مصطفی اسماعیل


بسم الله الرحمن الرحیم

✅ مختصری از زندگینامه استاد مصطفی اسماعیل
 

⭐️ نام کامل : مصطفی محمد المرسی ابراهیم اسماعیل

🔹متولد 17 ژوئن 1905 میلادی (1284 شمسی)؛ در روستای میت غزال، واقع در استان الغربیة مصر

🔸از سنین کودکی و با تشویق و نظارت پدربزرگش(حاج المرسی) در مکتب خانه روستا شروع به حفظ قرآن کرده و قبل از 12 سالگی حافظ کل قرآن شد. اساتید قرآن او نیز شیخ ابوحشیش و شیخ ادریس فاخر بودند.

🔹از 17 سالگی وارد آموزشگاه الازهر در شهر طنطا شده، و بصورت حرفه ای زیرنظر "شیخ ابراهیم سلام" ، به فراگیری علوم قرآن و قرائات پرداخت، و بواسطه صدای بی نظیر و استعداد فوق العاده ای که داشت طولی نکشید که بعنوان قاری معروفی در شهر طنطا و مناطق همجوار مانند المنصوره و اسکندریه و... شناخته شد.

🔸در سال 1944 میلادی، در محفل جشن ولادت پیامبر گرامی اسلام در مسجد امام حسین(ع) تلاوت کرد؛ تلاوتی از سوره تحریم و حاقه که بصورت مستقیم از رادیو پخش می شد؛ و این تلاوت دروازه های شهرت را به روی شیخ مصطفی گشود!! (بگفته خود استاد : کانت هذه اللیله هى سبب من نقلى من مرحله الى مرحله افضل!)

🔹در ادامه، به عنوان قاری قصر ملک فاروق و همچنین مسجد الازهر قاهره منصوب گردیده و از جمله قاریان رسمی رادیوی مصر شد، و خیلی زود آوازه تلاوتهای ایشان در سراسر مصر و عالم اسلامی پیچید!!

🔸استاد مصطفی اسماعیل، جهت تلاوت قرآن به کشورهای مختلفی سفر کرد، از کشورهای اسلامی و عربی مانند سوریه، عراق، عربستان، فلسطین، لبنان و... گرفته، تا ترکیه و پاکستان و مالزی و اندونزی، و همچنین کشورهای غربی مانند فرانسه و آلمان و کانادا و امریکا و...
ضمن این که مدال های افتخار متعددی نیز در این سفرها و از طرف مسئولین این کشورها دریافت کرد (وسام الأرز من لبنان، وسام الاستحقاق من سوریا، و وسام الفنون من تنزانیا، کما حصل على أعلى وسام مالیزیا، وکرمته البحرین وسوریا والأردن وتونس والمغرب وباکستان... کما استقبله الرئیس الترکی فی القصر الجمهوری وأهداه مصحفا أثریا مکتوبا بماء الذهب... وکان أول قارئ للقرآن تکرمه الدولة المصریة، حیث منحه الرئیس جمال عبد الناصر وسام العلوم والفنون عام 1965)

🔹سرانجام پس از عمری خدمت به قرآن کریم؛ سال 1978 میلادی (1357 شمسی) در هفتاد و سه سالگی به ‌سوی معبود شتافت؛
در روز جمعه 22 دسامبر 1978 در بازگشت از شهر دمیاط (و قرائت آخرین تلاوت عمرش از سوره کهف) دچار سکته مغزی شده، و یک روز بعد به بیمارستانی در اسکندریه منتقل شد، چند روز در بیمارستان تحت نظر بود تا این که غروب روز سه شنبه 26 دسامبر جان به جان آفرین تسلیم کرد، دو روز بعد - 28 دسامبر - مراسم تشییع جنازه در اطراف میدان التحریر قاهره و مسجدعمرمکرم باحضور مقامات و شخصیت های مهم برگزار شد که بطور مستقیم از تلویزیون پخش میشد، و سپس پیکر ایشان را به روستای میت غزال منتقل کردند تا طبق وصیت شیخ در خانه خودش دفن شود. الله یرحمه برحمة الواسعة

 

 

* شخصیت و ویژگی ‌های تلاوت قرآن استاد مصطفی اسماعیل، به روایت استاد مرحوم محمدتقی مروت؛
گفتگویی مفصل و بسیارجالب با استاد مروت، که ایشان در این مصاحبه ضمن بیان خاطرات قرآنی خود در کشور مصر، به تفصیل از شخصیت و ویژگیهای تلاوت استاد مصطفی اسماعیل سخن می گوید:

 

 

 

 

 

 

نظرات (۲)

سلام علیکم
جزاک الله بالخیر
مطالب خیلی جالب و جذاب هستند ، لطفا ادامه بدید و بیشتر بە فکر مخاطبین وبلاگتون باشید. بخش سمیعە و ابتهال خیلی خیلی عالی اند لطفا بیشتر بە روز کنید.

پاسخ:
علیکم السلام. ممنون از نظرتون، در مورد سمیعه ها درکانال اکبرالقراء مطالب بیشتر و جدیدتری گذاشتم:
http://telegram.me/akbarolqurra
عرض سلام و تبریک سال نو خدمت شما آقا مصطفی بزرگوار
امیدوارم سالی همراه با موفقیت و به دور از هر گونه بلا و سختی پیش رو داشته باشید. التماس دعا...
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله. همچنین بر شما هم مبارک باشه، و ان شاءالله سال خوب و پرخیر و برکتی در پیش داشته باشین🌹🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی