اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

تلاوت تصویری روز چهارم ماه رمضان:


استاد محمد صدیق منشاوی / سوره بقره 35-29/ استودیو - 1966


مشاهده و دانلود از آپارات :


این تلاوت، سومین تلاوت تصویری هست که از استاد منشاوی منتشر شده (بعد از دو تلاوت سوره آل عمران و انعام که رمضان سال قبل پخش شده بود) البته این فایل قسمت اول تلاوت بود و ان شاء الله در شب های آینده ادامه آن پخش خواهد شد.

مجدداً نهایت تقدیر و تشکر رو دارم از استاد ماجد عزیز، که این تلاوت ها رو با کیفیت عالی ضبط کرده، و خیلی زود و در سریع ترین زمان ممکن آپلود و منتشر می کنند، و در واقع ایشون اولین کسی هستند که نه فقط در ایران، بلکه در جهان این تلاوتها رو در اینترنت و در سایت های عربی و فارسی قرار میدن!! جزاه الله خیراً


۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۱


بسم الله الرحمن الرحیم

تلاوت تصویری روز سوم ماه رمضان:


استاد محمود خلیل الحصری / سوره حجرات 18-12/ مدینه، مسجدالنبی /  1968

(ادامه تلاوت شب های گذشته)

مشاهده و دانلود از آپارات :

http://www.aparat.com/v/BqxjU


دانلود از مدیا فایر :

https://www.mediafire.com/?wgufa6wd5ifaeoz



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۵

بسم الله الرحمن الرحیم

تلاوت تصویری روز دوم ماه رمضان:


استاد محمود خلیل الحصری / سوره حجرات 11-6 / مدینه، مسجدالنبی / 1968

(ادامه تلاوت شب قبل)

مشاهده و دانلود از آپارات :

http://www.aparat.com/v/QAHN2


دانلود از مدیا فایر :

http://www.mediafire.com/?z5v1l9a75akafbo







۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۳


بسم الله الرحمن الرحیم

تلاوت تصویری روز اول ماه رمضان:


استاد محمود خلیل الحصری / سوره حجرات 6-1/ مدینه، مسجدالنبی / 1968


مشاهده و دانلود از آپارات :

http://www.aparat.com/v/Upw0D


دانلود از مدیا فایر :



بنا به توضیحات جناب عبدالعزیز عمران، مسئولین عربستانی در اون سال ها به هیچ کس اجازه فیلمبرداری در مسجدالنبی رو نمیدادن، اما استثنائا این تنها موردی بود که به دوربین های شبکه تلویزیونی مصر اجازه داده شد تا از تلاوت استاد خلیل الحصری در این مکان شریف فیلم تهیه کنند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۰
يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

تلاوت های تصویری رمضانیه

بسم الله الرحمن الرحیم

همون طور که مستحضر هستید، چند سالی هست که شب های ماه مبارک رمضان، تلویزیون کشور مصر  اقدام به پخش تلاوت های تصویری نادر از قاریان قدیمی این کشور می کنه، و طی این سال ها شاهد پخش تلاوتهایی بی نظیر و بسیار قدیمی و زیبا از قراء عصر طلایی مصر بودیم. اوج این حرکت انقلابی(!) هم سال گذشته بود که برای اولین بار و بعد از حدود پنجاه سال، دو تلاوت تصویری از استاد محمد صدیق منشاوی پخش شد که باعث شادی زایدالوصف علاقه مندان به تلاوت قرآن شد.

مسئولیت تهیه و پخش این تلاوت ها بر عهده جناب عبدالعزیز عمران، رئیس بخش تراث دینی تلویزیون مصر هست که به کمک همکارانشون این فایل های تصویری رو از آرشیو پربار صداوسیمای مصر استخراج می کنند، که البته کار بسیار سخت و پر مشقتی هست (به گفته یکی از دوستان عبدالعزیز عمران، این کار مثل یافتن دانه ای در بیابان هست!!! چرا که این فایل های قدیمی به صورت پراکنده نگهداری میشن و منظم نیستند.)



إن شاء الله ماه رمضان امسال هم این رسم پسندیده ادامه داره و قرار هست باز هم شاهد تلاوتهای زیبا و نادر از اساتید بزرگ باشیم. تلاوت سه شب اول به استاد مرحوم خلیل الحصری اختصاص داشت که در مدینه منوره (مسجدالنبی) و در جوار ضریح مطهر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تلاوت شده بود (این تلاوت در پست های بعدی تقدیم خواهد شد). هم چنین طبق اطلاعاتی که تا به حال توسط جناب عبدالعزیز عمران منتشر شده، قرار هست تلاوتی استودیویی از سوره بقره با صدای استاد منشاوی پخش بشه که سومین تلاوت تصویری منتشر شده از استاد خواهد بود، و همین طور تلاوتی از استاد مصطفی اسماعیل که در مسجد تلویزیون مصر قرائت شده و نکته جالب این که در بین مستمعین این تلاوت، استاد کامل یوسف و سیدنقشبندی نیز دیده می شوند. ضمن این که چندین ابتهال تصویری نادر از مبتهلین برجسته مصری مانند مرحوم سید نقشبندی، نصرالدین طوبار، محمد طوخی و ... پخش خواهد شد. اگه خدا توفیق بده، این تلاوت ها و ابتهال ها رو إن شاء الله در وبلاگ قرار خواهم داد.

ضمن این که مثل سال گذشته، امسال هم دوست عزیزم جناب استاد ماجد بزرگوار، شخصاً اقدام به ضبط و انتشار این تلاوت ها می کنند که از نسخه های باکیفیت ایشون استفاده میکنم و لازم هست همین جا از زحمات فراوانشون نهایت تشکر و قدردانی رو داشته باشم.


۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۰

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت مخاطبین محترم وبلاگ اکبرالقرا، و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، امیدوارم طاعات و عبادت همگی در این ماه عزیز مقبول درگاه حق باشه و ما رو هم از دعای خیر فراموش نفرمایید؛

با توجه به این که حدود یک ماه هست که سایت بلاگفا دچار مشکل شده و نمیشه پست جدیدی گذاشت، تصمیم گرفتم که موقتا در اینجا شعبه جدید وبلاگ رو راه اندازی کنم(!). إن شاء الله هر وقت که مشکل بلاگفا حل بشه، مجددا در وبلاگ سابق در خدمت دوستان خواهم بود.





در اولین پست، طبق روال همیشگی(!) یکی از تلاوت های بسیار زیبا و دلنشین و کمتر شنیده شده از اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل رو انتخاب کردم که به محضر شما بزرگواران تقدیم می کنم، تلاوتی کوتاه از آیات الصیام (آیات 183 به بعد از سوره بقره که مربوط به احکام روزه هست) که در مسجد الاقصی قرائت شده. زمان دقیق این تلاوت  مشخص نیست و ذکر نشده، اما با توجه به سبک و صدای قدرتمند استاد بنظر میاد که مربوط به دهه پنجاه میلادی باشه (به احتمال زیاد در رمضان سال1957 میلادی - چون شباهت زیادی به تلاوت معروف بقره طارق شرح داره که در همین زمان قرائت شده) ، سماعاً طیباً :


سوره بقره 188-183 ، غاشیه ، شرح ، تین ، علق / مسجد الاقصی / 24 دقیقه


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۸