اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۷ ب.ظ

تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در ایران؟؟!!


بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در آمریکا که در پست قبلی تقدیم شد، نوبت به اون رسیده که تلاوت استاد در ایران رو هم قرار بدم!!!



مطمئنا همه مطلع هستید که هیچ یک از قراء سه گانه، یعنی استاد عبدالباسط و منشاوی و مصطفی اسماعیل به ایران نیامدند، اما به اشتباه در برخی از زندگینامه های عربی استاد مصطفی اسماعیل عنوان شده که ایشون سفری هم به ایران داشتند! و احتمالاً این قضیه باعث شده برخی از فتوشاپیست های تلاوتی(!!) وارد عمل شده و تلاوت استاد در ایران رو هم تولید و منتشر کنند! (البته شاید هم ماجرا برعکس باشه، یعنی بعد از این که تلاوتی تقلبی و با توثیق ایران در اینترنت منتشر شد، بعضی ها به اشتباه فکر کردند که شیخ مصطفی واقعاً به ایران سفر کرده و این موضوع رو در زندگینامه استاد هم مطرح کردند)

به هرحال این تلاوت که از سوره مبارکه طه هست از سالهای قبل در سایت های مختلف قرآنی موجود بوده، و خودم هم اولین بار که 8-7 سال قبل با این تلاوت مواجه شدم حسابی غافلگیر شدم! ولی خیلی زود مشخص شد که در واقع یکی از تلاوتهای استودیویی استاد هست که صدای جمعیت رو به اون اضافه کردن تا مجلسی بشه (کاری که در مورد خیلی از تلاوتهای اساتید مصری انجام شده، و بعضاً این تلاوتها رو به اسم "استومجلسی" می شناسند). در این پست هر دو نسخه اصلی و مجلسی شده تلاوت رو تقدیم می کنم:


استاد مصطفی اسماعیل / سوره طه 123-83 / به مدت 28 دقیقه


نسخه مجلسی شده و منسوب به ایران(!)

http://archive.org/download/Mustafa_Ismaiil-aLL_uP_bY_mUSLEm/564-Taha_83-123_Iran_uP_bY_mUSLEm.mp3

http://www.4shared.com/audio/cwZ4gxRR/_83-123_.html

http://www.alkabbah.com/index.html/play-52678.html


نسخه اصلی و استودیویی - از تلاوتهای مصحف مجود

http://s6.picofile.com/file/8223423634/MustafaIsmail_Taha83_123_Studio.mp3.html



نظرات (۴)

سلام.تلاوت رو در اولین فرصت ب استماع خواهم نشست.من آخرش نفهمیدم در اون دوران اواخر طاغوت و حتی نقل شده اواسط طاغوت(محمد رضا) ک چند تن از قراء مصری مث شیخ طوخی و ابوزید ب ایران اومدند و تلاوت ها و اذان از خودشان ب یادگار گذاشتند،از طرف کدام نهاد یا پدر بیامرزی دعوت شده بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اون کس یا کسانی ک این قراء رو دعوت کرد(کردند) از وجود قراء فوق ممتاز یعنی اکبرالقراء،شیخ منشاوی و شیخ عبدالباسط بی خبر بودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

از همه جالب تر اینجاست ک یکی از اساتید کشور ما،با اکبرالقراء نشست و برخاست داشته بودند اما برای دعوت استاد ب ایران هیچ اقدامی انجام ندادند و جالب تر اینجاست ک هیچ کس از اون استاد نپرسید،چرا؟؟؟؟؟

آیا می دانستید سفرهای ملک القراء ب کشورهای عربی،اروپایی و آسیایی؛اکثرا بنا ب دعوت های اشخاصی از این کشور ها بوده است؟؟؟؟؟؟
مثلا نقل شده ک یکی از تجار معروف سوریه برای استاد دعوت نامه فرستاد و ایشان را ب شهرشان دعوت کرد و البته دولت سوریه از این دعوت نامه ها همیشه حمایت می کرد.
پاسخ:
سلام، جانا سخن از زبان ما می گویی!!
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۲ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم،من واقعا تعجب یعنی شاخ درآوردم که شیخ مصطفی به ایران اومده باشن!!! ما که حدود 30سال با مصر کونتاک بودیم، قبلش خوب بقول برادر عزیزممون کدوم پدر بیامرزی دعوت کرد که اینا نیامدن ما عادت داریم چیزی که در کنارمان بود قدرشو نمیدونم، ولی به از دست دادنشون هی میزنیم تو سرمون،،،، 
استاد شحات که به ایران آمدند ، توانستند تاثیری چنین عمیق بر قراء ایرانی بگذارند .
چه محشری می شد اگر مصطفی ...........
چه رویای شیرینی !!!!
استادمصطفی اسماعیل درچهلم رضاشاه به ایران آمدندچون خودش تومصاحبش مچ میگفت درچهلم رضاشاه ایران مرا دعوت کردندرفتم
پاسخ:
سلام
برادر بزرگوار،خواهشاً این شایعات رو باور نکنین! اتفاقاً چندوقت قبل همین مطلب رو تو یکی از شبکه های اجتماعی دیدم و داشتم از تعجب شاخ در می آوردم!! قسمتی از همون مصاحبه تصویری استاد که خودم ترجمه کردم رو کات کرده بودن و نوشته بودند که شیخ مصطفی میگه برای چهلم رضا شاه ایران اومده!! درحالی که اگه مصاحبه رو بطور کامل ببینین و به صحبتهای استاد قبل از این جمله توجه کنین، کاملاً مشخص هست که منظورشون تلاوت در مراسمی هست که از طرف ملک فاروق و در خود مصر برگزار شده (باتوجه به رابطه نزدیکی که در اون دوران بین ایران و مصر وجود داشت و دو خانواده پادشاهی باهم ارتباط فامیلی داشتند)
http://mustafa-ismail.blog.ir/post/256

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی