اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

برای اولین بار، تلاوت نادر و تازه منتشر شده از استاد مصطفی اسماعیل؛ که اواخر دهه پنجاه میلادی در مسجدالاقصی انجام شده:


استاد مصطفی اسماعیل / نجم قمر الرحمن / مسجد الاقصی

(ناشر: جناب «بشار الحمویه» از سوریه)

به مدت 38 دقیقه و حجم 17MB

http://s8.picofile.com/file/8294574984/Mustafa_Najm_Qamar_AlRahman_Aqsa.mp3.html



دانلود مجموعه ای از تلاوتهای استاد مصطفی اسماعیل در مسجدالاقصی، از کانال تلگرام اکبرالقراء:
https://t.me/akbarolqurra/4269

توضیحاتی درباره سفرهای اکبرالقراء به مسجدالاقصی:

چنان چه مستحضر هستید،تلاوتهایی که استاد مصطفی اسماعیل در مسجدالاقصی قرائت کردن، از جمله زیباترین آثاری هست که از ایشان به یادگار مانده؛ و البته به نظر میاد هنوز هم تلاوتهای بسیار دیگری از تسجیلات الاقصی در آرشیو اصحاب نوادر موجود هست که هنوز منتشر نشده!! چرا که گفته میشه شیخ مصطفی سفرهای متعددی در اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت میلادی به فلسطین داشتند و طبیعتا باید تلاوتهایی که در این مکان شریف خوندن بیشتر از این تعداد محدودی باشه که اکنون دراختیار ما قرار داره! به ویژه در آن سالها، در شبهای ماه مبارک رمضان شیخ مصطفی و سایر اساتید معروف مصری از جمله استاد منشاوی و عبدالباسط و ... درمسجدالاقصی به تلاوت قرآن می پرداختند، و حتی بعضا محافل مشترک با حضور قراء معروف در این مسجد برگزار می شد...

اما از اواسط دهه شصت میلادی و با شدت گرفتن اختلافات کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس که منجر به جنگ های معروف اعراب و اسرائیل شد سفرهای اساتید و قراء قرآن به مسجدالاقصی هم متوقف شد.

تا این که شیخ مصطفی در سال 1977 میلادی و یک سال قبل از وفات، باردیگر به فلسطین سفر کرده و مجددا این افتخار رو پیدا کرد که در مسجدالاقصی به تلاوت بپردازد، آن هم در سفر تاریخی و معروفی که همراه با رئیس جمهور مصر انور سادات به این کشور داشت.(البته این سفر استاد با انتقاداتی هم در داخل و خارج مصر مواجه شد، که خارج از بحث ما هست! و شرح کامل آن هم در این مجال نمی گنجد!!)

جناب انور سادات _فارغ از مباحث سیاسی که مورد تایید نیست_قاری و حافظ کل قرآن بود و حتی گفته شده از مقلدین استاد مصطفی اساعیل هم بوده و به سبک اکبرالقراء تلاوت میکرد! بنا به علاقه زیادی که سادات به شیخ مصطفی داشت در بسیاری از سفرها استاد رو جهت تلاوت در مجالس به همراه خودش می برد. و در این سفر به کشور فلسطین هم (که به رحلة السلام معروف هست، و پایه گذار قرارداد کمپ دیوید و صلح مصر با رژیم اشغالگر قدس شد) از شیخ مصطفی خواست تا او را همراهی کند.

استاد مصطفی اسماعیل و جناب انورسادات و هیئت همراه مصری، در تاریخ 19 نوامبر 1977 میلادی (1356شمسی) وارد فلسطین شدند، و فردای آن روز یعنی یکشنبه 20 نوامبر که مصادف با عید قربان بود، در مراسم اقامه نماز عید (شعائر صلاة عید الاضحی المبارک) در مسجدالاقصی حضور پیدا کردند، که این مراسم به صورت مستقیم از بسیاری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی عربی پخش می شد، و شیخ مصطفی هم در این مجلس به اجرای اذان و تلاوت قرآن پرداختند.

اما علی رغم پخش تلویزیونی مراسم، متاسفانه فعلا هنوز فیلم تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در این مجلس در دسترس ما قرار نداره (حتی فایل صوتی این تلاوت هم بطور کامل موجود نیست!) و هر چند فیلم ها وکلیپ های متعددی از این سفر و به ویژه سخنرانی های انورسادات در فلسطین در اینترنت موجود هست، اما فقط در دو کلیپ میشه شیخ مصطفی رو مشاهده کرد، که هر دو را خدمت شما تقدیم می کنم. کلیپ اول مربوط میشود به مراسم استقبال از هیئت مصری در فرودگاه فلسطین اشغالی، و کلیپ دوم هم در واقع یک گزارش کوتاه خبری هست که در بخشی از آن، استاد در حال تلاوت در مسجدالاقصی دیده می شود:





استاد مصطفی اسماعیل و رئیس جمهور انورسادات، در فرودگاه بن گوریون تل آویو

19 نوامبر 1977 میلادی

http://www.aparat.com/v/lUZkL


تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در مسجدالاقصی

عید قربان 1977 میلادی

http://www.aparat.com/v/Txb2Z


 **جدید و برای اولین بار : تکبیرات عید قربان با صدای استاد مصطفی اسماعیل**

https://www.aparat.com/v/oaf9L



توضیحی هم درباره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در این مراسم عرض کنم؛ سابق بر این عنوان میشد که استاد در این مجلس سوره های «فرقان شرح تین» رو قرائت کردن، اما اخیرا مشخص شده که این تلاوت فرقان مربوط به تسجیلات دهه پنجاه استاد در مسجدالاقصی هست و ارتباطی با سفر 1977 نداره!
طبق اطلاعات جدید و موثق، شیخ مصطفی در سفری که سال 1977 به مسجدالاقصی داشتن و درمراسم اقامه نماز عید قربان در این مسجد، آیاتی از سوره مبارکه محمد(ص) و فتح رو قرائت کردند (به نیت فتح مجدد قبله اول مسلمین بدست مسلمانان و نجات آن از دست غاصبان صهیونیست!) که همانطور اشاره شد متاسفانه هنوز این تلاوت بطور کامل در دسترس نیست. اما مدتی قبل در یکی از برنامه های رادیوی مصر، برای اولین بار بخش کوتاهی از این تلاوت استاد و همچنین خطبه های امام جماعت مسجدالاقصی در همین مراسم رو پخش کردند، که این قطعه نادر و کمیاب رو  هم خدمت شما قرآنیان تقدیم میکنم، و امیدواریم که ان شاءالله بزودی شاهد انتشار نسخه کامل این تلاوت تاریخی باشیم!


استاد مصطفی اسماعیل / مقطع نادر از سوره فتح / مسجد الاقصی، عید قربان 1977

http://s8.picofile.com/file/8294573992/Mustafa_Sadat_Qods_1977.mp3.html



در ادامه، مجموعه تصاویری از این سفر استاد به فلسطین و تلاوت درمسجدالاقصی رو مشاهده بفرمایید:



 استاد مصطفی اسماعیل و رئیس جمهور انور سادات در فرودگاه فلسطین اشغالی

19 نوامبر 1977 میلادی



 استاد مصطفی اسماعیل و رئیس جمهور انور سادات در مسجدالاقصی، مراسم نماز عید قربان









بازتاب سفر استاد مصطفی اسماعیل به مسجدالاقصی، در روزنامه های مصری



اطلاعیه پخش زنده مراسم نمازعیدقربان و تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در مسجدالاقصی از رادیو و تلویزیون مصر


گزارشی از برگزاری مراسم نمازعیدقربان در مسجدالاقصی، با حضور استاد مصطفی اسماعیل


بازتاب سفر استاد مصطفی اسماعیل به مسجدالاقصی، در روزنامه های رژیم اسرائیل!!







نظرات (۳)

۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۲۳ محمد آذری کیا
با عرض سلام و ادب خدمت دوست قدیمی ام جناب آقای مصطفی عزیز و گرامی
برادر گرامی خیلی وقته که نتونستم در وبلاگ نویسی حضور داشته باشم ، اما با یاری خدا تصمیم گرفتم دوباره شروع به کار کنم و مطالبی قابل ذکر و قابل استفاده در دنیای تلاوت را در اختیار دوستداران تلاوت قرار دهم . امید اینکه خداوند در این راه ما رو یاری کند . وقتی که دیدم ماشاء الله شما از اون روزها تا الان کار وبلاگ نویسی ادامه دادید خیلی خوشحال شدم . برایتان آرزوی سعادت و موفیت دارم .
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله
عرض ارادت خدمت استاد آذری کیای عزیز
خیلی خبر خوشحال کننده ای بود، آرزوی توفیقات دارم براتون، ان شاءالله از مطالب زیبای شما استفاده خواهیم کرد.
التماس دعا
سلام علیکم برادر

منم مثل شما تصمیم گرفتم در بلاگ بیان وبلاگ بسازم و از بلاگفا خداحافظی کردم .
پاسخ:
سلام
احسنت، کار درستی کردین. بلاگفا قبلاً امتحانش رو پس داد و دیگه اصلا نمیشه بهش اعتماد کرد!
سلام آقا مصطفی
خسته نباشی طاعات قبول
آقا امسال از تلاوتهای ماه رمضان شبکه های مصری خبری نیست چرا؟
پاسخ:
علیکم السلام
طاعات و عبادات شما هم قبول باشه ان شاءالله
متاسفانه امسال قناة الاولی تلاوت تصویری جدیدی پخش نمیکنه، در این چند شب همون تلاوتهایی که پارسال گذاشتن رو دوباره دارن پخش میکنن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی