اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تبریک ایام ولادت باسعادت رسول خدا(ص) و امام جعفر صادق(ع) ؛

به همین مناسبت، مجموعه ای از تلاوتهای زیبای استادمصطفی اسماعیل که در محافل مولدنبوی (جشن ولادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله) قرائت شده رو انتخاب کردم که خدمت شما قرانیان عزیز تقدیم می کنم:



1- شاهکار تلاوت لقمان حاقه

این تلاوت تاریخی رو استاد در سال 1970 میلادی و مراسمی که به مناسبت ولادت پیامبر اسلام در شهر اسکندریه مصر برگزار میشد اجرا کردن؛ و طبق معمول در محافل این شهر اثر ماندگار دیگری از خودشون به یادگار گذاشتن، تلاوتی جاودانه که سرشار از ابداعات هست. بهترین و باکیفیت ترین نسخه ای که از این تلاوت وجود داره رو آماده کردم، که بصورت کامل و همراه با اعلام مجری محفل هست؛

مجری این مراسم هم کسی نیست غیر از جناب "احمدخلیل" دوست و سمیعه معروف شیخ مصطفی، که مثل همیشه با عبارت هایی خاص و جالب، به معرفی استاد می پردازد:

🔹قارئ المسلمین الأول فی مشارق الارض و مغاربها !!
🔹عبقری الأداء، استاذ الخلود لألحان السماء
🔹زعیم فن الترتیل، الأستاذ الجلیل، الشیخ مصطفی اسماعیل

ضمن این که در بین تلاوت استاد هم، احمدخلیل و سایر سمیعه های اسکندریه که از اجرای کم نظیر شیخ مصطفی کاملاً به وجد اومدن از اصصلاحاتی برای تشویق استاد استفاده میکنند که در نوع خودش منحصر بفرد هست!! و طبیعتا اجرای استاد در چنین محفل پرشوری، چیزی جز ابرشاهکار نخواهد بود‼️ بشنوید و حظ وافر و معنوی ببرید:

استاد مصطفی اسماعیل / لقمان و حاقه / اسکندریه 1970 / به مدت 63 دقیقه:

http://s8.picofile.com/file/8278893634/Mustafa_Luqman_Haqqah.mp3.html

http://www.mediafire.com/file/wq7j91lbq1j79cf

مقطع جاودانه این تلاوت، قرائت بخشی از وصایای لقمان حکیم به فرزندش:

http://s8.picofile.com/file/8278893692/Mustafa_Luqman.mp3.html




2- محفل امین سعید 1960

چنانچه مستحضر هستید و قبلاً هم چندبار در وبلاگ نوضیح داده شد؛ جناب امین سعید پاشا (از رجال معروف اقتصادی کشور مصر که در زمینه تجارت آهن فعالیت می کرد)، از جمله علاقه مندان استادمصطفی اسماعیل بود که معمولاً همه ساله در ماه ربیع الاول و ایام مولد نبوی، محفل وجشن ویژه ای در منطقه بولاقیه شهر قاهره برگزار میکرد و از استاد هم جهت تلاوت در این محفل دعوت به عمل می اومد که در واقع قاری ثابت این محافل بودند و هرسال تلاوت میکردند؛ و حتی بعد از درگذشت جناب امین سعید هم، بنا به وصیت ایشون، خانواده و فرزندانش همچنان به این رسم پایبند بودند، و تا آخر عمر شیخ مصطفی این محافل سالیانه برقرار بود وبا حضور استاد برگزار میشد.

تلاوتهایی هم که شیخ مصطفی در این محافل خونده عموماً شاهکار از آب در اومدن! از تلاوت سوره فاطر1957 (قدیمی ترین تلاوت موجود از محافل امین سعید) گرفته، تا ابرشاهکارهای قصص و نحل امین سعید، و سوره نمل1978 که آخرین اجرای استاد در این محافل قبل وفاتشون هست... ضمن اینکه طبق معمول خیلی از تلاوتهای استاد در این محافل، متاسفانه هنوز منتشر نشده و در دسترس نیست!

علی ای حال، برای این پست، یکی از باشکوه ترین حفلات امین سعید رو انتخاب کردم که سال 1960 میلادی انجام شده، و شیخ مصطفی در این محفل در دو نوبت ومجموعا نزدیک به سه ساعت تلاوت کردند! ابتدا در ربع اول تلاوتی یک ونیم ساعته از سوره آل عمران، و در ربع دوم هم تحریم قصارالسور رو خوندن، که هر دو تلاوت رو با بهترین کیفیت موجود تقدیم میکنم. سماعاً طیبا


استاد مصطفی اسماعیل / قاهره، محفل امین سعید / شنبه 3 سپتامبر 1960

تلاوت ربع اول : آل عمران 33-74 - به مدت 93 دقیقه

http://www.mazameer.com/song_download_4388_7

تلاوت ربع دوم : تحریم حاقه نازعات شمس - به مدت 80 دقیقه

http://s9.picofile.com/file/8278895568/Mustafa_Tahrim_Qesar_Aminsaeed_1960.mp3.html

http://www.mazameer.com/song_download_4436_7


* در نسخه ای که گذاشتم، اشتباه کوچکی که استاد در قرائت سوره آل عمران داشتند اصلاح شده: *




3- محفل سیدی یاقوت العرش 1959

باز هم به شهر اسکندریه مصر - شهر ابرشاهکارهای شیخ مصطفی! - می رویم، و مستمع یکی دیگر از اجراهای به یادماندنی استاد خواهیم بود.
این بار، استاد در مسجد سیدی یاقوت العرش اسکندریه حضور پیدا کرده، و در محفل باشکوهی که به مناسبت جشن ولادت پیامبر اسلام در این مسجد برگزار میشد، دو تلاوت بسیار زیبا و ماندگار از خودشون به یادگار گذاشتن و شبی تاریخی رو برای جمعیت پرشور حاضر در محفل رقم زدند؛ با اجرایی کم نظیر و فوق الوصف که أذهب عقول الحاضرین!!

 

استاد در این محفل، سوره های یوسف و قمر الرحمن قصارالسور رو قرائت کردن که درمجموع بیشتر از سه ساعت به طول انجامیده!! با بهترین کیفیت بشنوید و حظ معنوی ببرید:


استاد مصطفی اسماعیل / اسکندریه، مسجد یاقوت العرش / سال 1959 میلادی

تلاوت ربع اول : یوسف 4-31 - به مدت 82 دقیقه
http://s8.picofile.com/file/8278898200/Mustafa_Yosof_Alexandria_1959.mp3.html
http://www.mediafire.com/file/71op6n5o9ye24oc

تلاوت ربع دوم : قمر الرحمن حاقه طارق بلد شمس علق - به مدت 106 دقیقه
http://s8.picofile.com/file/8278897368/Mustafa_Qamar_AlRahman_Qesar_Alexandria_1959.mp3.html

* توضیحات بیشتر درباره این محفل: *
mustafa-ismail.blog.ir/post/134


4- و در پایان، تلاوتی کوتاه از استاد در محافل مولد نبوی رو تقدیم می کنم؛ تلاوتی زیبا از سوره حجرات که مربوط به اجراهای رسمی استاد در مسجد امام حسین علیه السلام هست:



استاد مصطفی اسماعیل / سوره حجرات 18-7 /  قاهره، مسجد امام حسین(ع)
به مدت 20 دقیقه و حجم 9MB

http://s8.picofile.com/file/8278896018/Mustafa_Hujurat.mp3.html

* این تلاوت از جمله اجراهای استاد هست که بطور مستقیم از صداوسیمای کشور مصر  پخش میشد و طبیعتا میشه امیدوار بود که تلاوت تصویری اون هم ان شاءالله یه روزی منتشر بشه! همونطور که مدتی قبل، فیلم کامل محفل مولد نبوی سال 1968 در مسجدامام حسین علیه السلام از قناة ماسبیرو پخش شد! که قاری این محفل استاد مرحوم عبدالعظیم زاهر بودند و تلاوت زیبایی از سوره احزاب و قمرالرحمن انجام دادن (البته این تلاوت چند سال قبل و در ماه رمضان از قناة الاولی با توثیق 1964 پخش شده بود، اما این بار تاریخش 1968 اعلام شده!) :

http://www.aparat.com/v/oA8Jv




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی