اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از دوستان درخواست داشتن نسخه ای باکیفیت از تلاوت مشهور و بسیار زیبای آل عمران حشر بلد استاد شعبان صیاد بذارم.



قبل از هرچیز باید این مطلب رو توضیح بدم که تلاوت معروفی که از سوره های "آل عمران حشر بلد" یا "آل عمران حشرطارق بلد" در بسیاری از سایت های قرانی وجود داره و از رادیوقرآن هم پخش میشه، در واقع یک تلاوت مرکّب هست! یعنی تلاوت "آل عمران حشر" و مقطع "طارق بلد" مربوط به دو محفل جداگانه استاد صیاد هستند که مشخص نیست با چه هدفی این دو رو با هم ترکیب کردند تا یک تلاوت جدید تولید بشه، و عموما هم به این شکل ساختگی و غیرواقعی در دسترس قرار داره!!!

http://iqna.ir/fa/news/3526752


ابتدا نسخه اصلی و کامل هر دو محفل رو همراه با توضیحاتی در مورد زمان و مکان اجرای آنها قرار میدم، و در ادامه تلاوت ترکیب شده که مدنظر دوستمون بوده رو باکیفیت مناسب تقدیم می کنم.


* بخش ابتدایی این تلاوت، یعنی مقطع "آل عمران حشر" ، برگرفته از تلاوت زیبای "آل عمران حشر نازعات" هست، که سال 1977میلادی در محفلی قرآنی(أمسیة دینیة) در شهر بلقاس واقع در استان دقهلیه مصر انجام شده. خوشبختانه نسخه اصلی این تلاوت همراه با توضیحات مجری مراسم هست که بصورت دقیق عنوان میکنه محل اجرای آن، مرقد "سیدی مصباح المغازی" یکی از عرفای مصری واقع در شهر بلقاس بوده:


استاد شعبان صیاد / آل عمران حشر نازعات / شهر بلقاس،سیدی مصباح - 1977

به مدت 35 دقیقه و حجم 16 مگابایت

https://telegram.me/akbarolqurra/2219

http://s9.picofile.com/file/8275697734/Sayyad_AleImran_Hashr_Naziat_1977.mp3.html


* و اما مقطع "طارق بلد" هم برگرفته از تلاوت "بروج طارق بلد" هست، که استاد صیاد این تلاوت رو در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها و در مراسم شعائرصلاة الفجر(نماز صبح) در سال 1978 میلادی قرائت کردن؛

مستحضر هستین که مراسم صلاة الفجر هر سحرگاه باحضور یک قاری و یک مبتهل برگزار شده و بطور مستقیم هم از رادیو پخش میشد، و روال برنامه هم به این صورت بوده که ابتدا قاری مراسم یکی از ارباع قرآن رو (به ترتیب و طبق نوبت) تلاوت می کرد که حدودا نیم ساعت طول می کشید؛ سپس مبتهل تا وقت اذان به اجرای برنامه می پرداخت. بعد از اذان صبح و قبل از اقامه نماز، قاری مراسم مجددا یک تلاوت کوتاه انجام می داد که به "تلاوة قصیرة" معروف هست.
در این مراسم فجر مدنظر ما هم، استاد صیاد ابتدا یک تلاوت نیم ساعته از سوره مبارکه طه و ربع "مِنْهَا خَلَقْنَاکُمْ وَفِیهَا نُعِیدُکُمْ..." خوندن (که از جمله شاهکارهای جاودانه و معروف استاد به شمار میاد) و در ادامه این محفل یعنی بین اذان و اقامه نماز، تلاوت دوم خودشون که "بروج طارق بلد" بوده رو قرائت کردند که این هم از شاهکارهای استاد هست.

ماجرای جالبی در مورد این محفل تاریخی نقل شده که شنیدنی هست. در همین شب که مرحوم صیاد جهت تلاوت در مراسم فجر عازم مسجد بودند در طول مسیر ماشین استاد تصادف میکنه! اما با وجود این که خود استاد زخمی شده و ماشین هم آسیب دیده بود، اما باز هم اصرار می کنن که هرطور هست ایشون رو به مسجد برسونن تا طبق برنامه ای که از قبل تعیین شده بود تلاوت خودشون رو انجام بدن، و در واقع با تن زخمی و لباس پاره (!) این دو تلاوت باشکوه و بی نظیر و ماندگار یعنی سوره طه و سوره بروج طارق بلد رو به زیبایی هرچه تمام تر قرائت میکنند...کأنه لم یحدث له أى شئ!!

تشکر میکنم از جناب استاد "ایاد قابیل"  (از بستگان مرحوم صیاد) که این اطلاعات رو در اختیار بنده گذاشتند، و نسخه باکیفیت بالا از هر دو تلاوت هم به بنده هدیه کردند که خدمت شما تقدیم می کنم. این دو تلاوت بسیار زیبا و ملکوتی رو حتما بشنوید و حظ معنوی ببرید:


 استاد شعبان صیاد / طه 82-55 / مسجد حضرت زینب، مراسم فجر - 1978

به مدت 31 دقیقه و حجم 14 مگابایت

https://telegram.me/akbarolqurra/2221

http://s8.picofile.com/file/8275699026/Sayyad_Taha_1978.mp3.html


استاد شعبان صیاد / بروج طارق بلد / مسجد حضرت زینب، مراسم فجر - 1978

به مدت 16 دقیقه و حجم 7 مگابایت

https://telegram.me/akbarolqurra/2222

http://s8.picofile.com/file/8275698468/Sayyad_Boroj_Taregh_Balad_1978.mp3.html


* و در نهایت، نسخه ترکیب شده ای که مدنظر دوستان بوده رو با کیفیت خوب قرار میدم؛ یعنی تلاوت ساختگی و البته بسیار معروف "آل عمران حشر طارق بلد" :


استاد شعبان صیاد / آل عمران 195- 186 ،حشر 24-21، طارق، بلد 18-1

(نسخة إذاعة القرآن مصر - تلاوت مرکّب!)

https://telegram.me/akbarolqurra/2224

http://s8.picofile.com/file/8275698068/Sayyad_AleImran_Hashr_Qesar.mp3.html


نظرات (۵)

واقعا متشکر استاد خیلی تلاوت های باحسی انجام دادن گریه  آدمو در میاره
سلام
خیلی خیلی زیاد تشکر بابت این پُست زیبا و جامع.
پاسخ:
🌹🌹
سلام عالی بود...لطفا اگه میشه یکی ازتلاوتای سید سعید رو در مسجد امام حسین یازینبیه بذارین
پاسخ:
علیکم السلام. سید سعید قاری رسمی رادیو تلویزیون مصر و به اصطلاح "قاری اذاعی" نیست، و فکرنکنم تلاوتی در این مساجد داشته باشه!
سلام. امیدوارم موفق باشی.
پاسخ:
🌹🌹
۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۱:۵۶ مسعود عباسی

سلام
خیلی ممنون بابت این پست زیبا و جامع..

پاسخ:
🌹🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی