اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تسلیت اربعین حسینی، به این مناسبت یکی از مداحی های قدیمی و بسیار بسیار زیبای مداح اهل بیت ملاباسم الکربلائی رو انتخاب کردم، قصیده ای زیبا با مطلع "من الیسر یا عباس" که زبان حال حضرت زینب سلام الله علیها در بازگشت از سفر شام و خطاب به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام هست.

فایل صوتی این مداحی رو سال گذشته آقا ماجد عزیز در وبلاگ صوت السماء گذاشته بودن که در اون زمان برای اولین بار بود می شنیدم و از این که تابحال از وجود چنین شاهکار تاریخی بی خبر بودم غافلگیر شدم! البته در همین یک سال صدها بار شنیدمش و با قاطعیت میشه گفت من الروااااااائع الخالدة و از زیباترین و تاثیرگذارین قصایدی هست که جناب ملاباسم تابحال خونده، و باعث تأسف هست که چرا این شاهکارها مهجور مونده و کمتر شنیده شدن و از رسانه ها هم که اصلاً پخش نمیشن...

زحمت ترجمه اشعار مطابق معمول بر عهده دوست خوبم آقا ماجد بود که لطف کردند و در اختیار بنده گذاشتند، تا کلیپ تصویری اون رو با زیرنویس فارسی آماده کنم و در این پست تقدیم به شما عزیزان میشه، توصیه می کنم حتما این کار زیبا و دلنشین رو ببینید و بشنوید، امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره و ما رو  از دعای خیرتون فراموش نفرمایید:





ملا باسم الکربلائی / من الیسر یا عباس / إصدار عودة السبایا / صفر 1426 ه.ق

کلیپ تصویری + زیرنویس فارسی

فایل صوتی:

http://shiavoice.com/play-7b5by.html



مـن  الـیسر یا عباس رجعت ضعونی     إگعد یا راعی النوماس عاین متونی
شــوف شــجــرالــی خــویــه شــوف شـجـرالـی

ای عباس، کاروانم از اسارت بازگشت
ای مایه فخر و مباهات ما، برخیز و شانه های تازیانه خورده ام را ببین
ببین بر من چه گذشت برادر؟


 تـعـتـب  عـودت زیـنب المظلومة            عتاب المنکسر خاطرها مهضومة
 وحـیـن الـمـن بعد صدت علی الحومة     ذکرت یوم عاشر وشجرى بیومه
یـا الـحادی صاحت أنخاک أرحم دلیلی
أنه العقیلة أترجاک مرنی بکفیلی
أرد أشــکــی حــالــی لــخـویـه أرد أشـکـی حـالـی

زینب  مظلومه، گلایه کنان بازگشت
در حالی که دلشکسته و رنجیده خاطر بود
وقتی از دور نگاهی به میدان جنگ انداخت
به یاد روز دهم افتاد و اتفاقاتی که در آن روز پیش آمد
فریاد زد ای ساربان، خواهش می کنم به دل من رحم کن
من زینبم و به تو التماس می کنم که مرا به نزد سرپرستم عباس ببری
می خواهم از حال و روز خود شکایت کنم برادر


والـحـادی سـمـع ونـتها المجیدة       ومن عباس أخوها شنهی الی تریده
خـل  یـگـعـد یـنـوخ نـاگـتی بایده           یگــلــها طلـبتـچ یا زیــنب بعیــــدة
یا ام المصایب تدرین گطعوا چفوفه
وعالطفوا عینه تعتبین حالچ یشوفه
صــاحــت یــا غــالــی خـویـه صـاحـت یـا غـالـی

قافله سالار صدای ناله این بانوی بزرگوار را شنید
و این که از برادرش عباس چنین می خواهد
میگوید بگذار عباس بیدار شود تا با دست خودش ناقه ام را بنشاند
قافله سالار به زینب گفت این خواسته تو محال است ای زینب
ای مادر مصائب، می دانی که دستهایش را بریدند
از کسی که چشمی برای دیدن ندارد، می خواهی حال تو را ببیند؟
فریاد زد ای برادر گرانمایه من


أخـویـه الـی عـلـى الهودج بایده صعدنی     ویبرا ناگتی بالوفى یواددنی
خـل یـگـعـد مـثل ما جابنی یردنی        وعن غیبتی الطالت لو یناشدنی
یا با الفضل درب الشام بالون گضیته
شحچیلک من الایام همی الحویته
ســود الــلــیــالــی خــویــه ســود الـلـیـالـی

برادرم که با دست خود مرا سوار محمل شتر کرد
و با وفاداری و محبت مراقب ناقه ام بود
بگذار بیدار شود تا همان گونه که مرا آورد، بازگرداند
و اگر درباره غیبت طولانی ام از من سؤال کند
به او می گویم یا اباالفضل، تمام راه شام را با آه و ناله گذراندم
چه بگویم از روزگار و غمی که تحمل کردم
و از شب های تیره و تار، ای برادر


گبـل مـا نـوخـت یم گبره ناگتها     هوت مثل الغصن حضنته بشوغتها
وبـتـراب  الـگـبـر  گبعت هامتها            ونـت والأرض ما جـــت لــونتها
صـاحـت  یا ذخری بدنیای عد من عفتنی
حان الوعد یا وفای یالعاهدتنی
جـاوب  سـؤالـی خـویـه جـاوب سـؤالـی

قبل از آنکه ناقه اش کنار قبر بنشیند
نفس نفس زنان بر روی قبر برادر افتاد و مزارش را در آغوش کشید
و از خاک قبر بر روی سر خود ریخت
و از ناله هایش زمین به لرزه افتاد
فریاد زد ای همه هستی من، مرا پیش چه کسانی تنها گذاشتی؟
ای باوفایی که با من عهد بستی، اکنون زمان وفا کردن به عهد رسیده است
به سؤالم جواب بده برادر


یـا  موقف أذکره وأنسى یا موقف         ولسه اعضای من کثر الهضم ترجف
مـچـتـوفة بحبل والگلب دم ینزف           وعن السوط بچفوفی گمت أشگف
بین  الحرم والأطفال حیرنی دهری
وما نشف دمعی الهمال شکثر صبری
مــا عــنــدی والــی خــویــه مــا عــنـدی والـی

کدامین اتفاق را به یاد آورم و کدام یک را فراموش کنم
که از کثرت غم و اندوه، هنوز هم تنم می لرزد
دستهایم با طناب بسته شده اند و قلبم  از غصه خون است
و با دستهایم ضربات شلاق را دفع می کردم
روزگار مرا بین کودکان و زنان متحیر ساخت
اشک هایم جاری اند و قطع نمی شوند، چه اندازه صبر کنم؟
دیگر سرپرستی ندارم برادر


مـن ثـگـل المصاب وشدة الآلام       أگول الکوفة أهون من مصاب الشام
مـن شـفـت الخرابة الحرم والأیتام      ذکرت الشمل وأهلی ودورة الأیام
بـحـبـل  الزمان الغدار مچتوفة ایدیه
بنت الوصی حامی الجار لنی سبیة
والــهــم بــگالــی خــویــه والــهــم بـگـالـی

از سنگینی مصیبت و شدت دردها
می گویم که مصیبت کوفه آسان تر از شام بود
وقتی زنان و یتیمان را در خرابه دیدم
به یاد جمع خانواده و چرخش روزگار افتادم
دستهایم با طناب روزگار خیانتکار بسته شده اند
با این که دختر وصی پیامبر هستم، ولی اسیر گشتم
و فقط غم و غصه برای من باقی ماند برادر


لشاعر أهل البیت : السید سعید الصافی الرمیثی

الرادود : ملاباسم الکربلائی



نظرات (۲)

سلام. از شما و آقا ماجد بابت این کلیپ تشکر فراوان می نمایم.خداوند،حوائج شرعیه شما برادران عزیزم را برآورده ب خیر سازد. اللهم صل علی محمد و آل محمد.

و اما بعد، امروز 3 دسامبر هست، خبری در راه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله،
نه متاسفانه،هنوز خبری نیست. البته وعده هایی داده شده که منتظریم تا ببینیم عملی میشه یا نه!!!
سلام. چ وعده هایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام، وعده هایی مبنی بر انتشار نوادر و یا نسخه های جدید و باکیفیت!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی