اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

احسان: سلام. لطفا تلاوت کامل مقطع سوره یوسف (پنج مقطع جذاب ک اوایل تأسیس شعبه جدید گذاشتی) رو در اولین فرصت بزار. تشکر

http://www.aparat.com/v/sa2JZ



طنطا - سال 1938 میلادی

علیکم السلام. این تلاوت از جمله شاهکارهای استاد از سوره مبارکه یوسف هست که البته در سایه ابرشاهکار معروف "یوسف حاقه" قرار گرفته (!) و به همین دلیل کمتر شنیده شده، اما بنظرم دست کمی از اون تلاوت نداره!


استاد مصطفی اسماعیل / یوسف 33-4 / مسجد ابوالعلاء / سال 1971 میلادی

نسخه اول، به مدت 47 دقیقه و حجم 16 مگابایت

http://s3.picofile.com/file/8221010118/MustafaIsmail_Yusuf4_33_Abulala_1971.mp3.html

نسخه دوم، به مدت 60 دقیقه و حجم 55 مگابایت

http://www.4shared.com/music/hH1QzYjxce/_1971.html


ناگفته نماند که استاد در انتهای این تلاوت (آیه 33) یک اشتباه سهوی هم دارند که "الصاغرین" رو "الجاهلین" قرائت می کنند، اما در نسخه اول این اشتباه تصحیح شده.


ضمناً استاد تلاوت بسیار زیبای دیگری هم از سوره یوسف در همین مسجدابوالعلاء انجام دادند، که از جمله کارهای خاطره انگیز استاد برای من محسوب میشه. چندین سال قبل یک مقطع کوتاه و ملکوتی ازش شنیده بودم و مدتها دنبالش می گشتم تا بتونم کاملش رو پیدا کنم، شنیدن این تلاوت زیبا و دلنشین رو هم به همگی توصیه می کنم:


استاد مصطفی اسماعیل / یوسف 34-4 / مسجد ابوالعلاء / سال 1965 میلادی

نسخه اول، به مدت 42 دقیقه و حجم 14 مگابایت

http://s6.picofile.com/file/8221010976/MustafaIsmail_Yusuf4_34_Abulala_1965.mp3.html

نسخه دوم، به مدت 54 دقیقه و حجم 106 مگابایت



نظرات (۱۰)

سلام.از اینکه تلاوت درخواستی من رو محبت کردی و گذاشتی بسیار ممنونم.الان در حال دانلود تلاوت فاخر و جاودانه یوسف اجرا در سال 1965 هستم.هر دو تلاوت رو نسخه های اصلی(حجم بالا)رو دارم دان میکنم.ان شاء الله فردا هر دو تلاوت را استماع کرده و نظر خواهم گذاشت.شما فرموده بودی نمیدونم چ خاصیّتی محافل اسکندریه داشتند ک تمام اجراهای استاد در مساجد مختلف این شهر همگی جزء شاهکارها و ابر شاهکارهای فاخر شدند، اما حال ب نظر من باید مسجد ابوالعلا را هم افزود.نمیدونم این مسجد چ خاصیّتی داشته ک اکثر اجراهای استاد در این مسجد(بالای 90 %) همگی جزء شاهکارها و ابر شاهکارهای تلاوت شدند.

البته بایستی این نکته را اذعان کرد ک ن فقط اسکندریه و یا مسجد ابوالعلا بلکه مناطق دریایی مصر نظیر دمیاط و دمنهور و محلات قاهره مثل المحلة الکبری و ... همگی هرکدام ب نوبه خود خاصیّت هایی داشتند ک باعث شده اجراهای استاد در این مکانها،هر کدام شاهکار و سوپر شاهکاری برای خود باشند.
پاسخ:
سلام
بله، استاد شاهکارهای فراوانی در مسجد ابوالعلاء خونده، از سوره نمل معروف گرفته تا "فاطر حاقه" و "هودحاقه شمس" و...، اما سمیعه های اسکندریه شور و حال خاصی داشتن که مشابهش در جای دیگه کمتر دیده شده!!!
نسخه های حجم بالا ک 60 و 54 دقیقه هستند،مقاطع تکراری دارند؟
پاسخ:
احتمالاً خیر
سلام. هر دو تلاوت رو با دقت فراوان گوش دادم.از شما بابت بارگذاری این دو شاهکار کمتر شنیده شده ممنونم.امیدوارم ب حرمت این روز جمعه،حوائج شرعیه تان برآورده ب خیر گردد ان شاء الله.
۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۱ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم واقعا تلاوت زیبای بود مخصوصا تلاوت سال 1965 از استاد مصطفی اسماعیل و در ضمن متابق همیشه چند درخواست داشتم 1 بیوگرافی استاد عبدالجلیل البنا 2تلاوت سوره نمل استاد مصطفی بلکیفیت عالی 3استاد محمد صدیق منشاوی در کشور پاکستان تلاوت اجرا کردن یا نه اگه کردن یه تلاوت زیبا ازشون بزار ممنون 
پاسخ:
علیکم السلام.
1.از زندگی عبدالجلیل البناء اطلاع خاصی بدست نیاوردم. اما مجموعه تلاوتهاش رو قبلاً گذاشتم:
http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/08/02
وتلاوتهای تصویری هم ازش هست که اگه اسمش رو در گوگل سرچ کنین پیدا میکنین.
2. مصطفی اسماعیل تلاوتهای زیادی از سوره نمل داره، اما معروف ترینش تلاون نمل ابوالعلا1958 هست که نسخه های مختلف وباکیفیتش رو در این صفحه گذاشتم:
http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/01/28
3. بعضی جاها دیدم که نوشتن استاد منشاوی به پاکستان سفر کرده، اما فکر نکنم چندان معتبر باشه! اگر هم واقعاً رفته باشن هنوز هیچ تلاوتی ازشون در این کشور منتشر نشده
سلام.چ خبر؟ داریم به سالگرد استاد نزدیک میشیم.رفقای مصری احیانا خبری ب شما ندادند؟؟؟
پاسخ:
سلام، فعلاً که همه در تدارک برای سالگرد استاد عبدالباسط هستن!
سلام بر دوست خوبمان که همیشه ما را شگفت زده کرده!
برادر فوق العاده بود !
خداوند دلتان را شاد گرداند و بر توفیقاتتان بیفزاید
یا علی
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم، لطف دارید. التماس دعا
سلام.طبق آمارها و اطلاغات من،تا ب الان حدود 1900 تلاوت مجلسی حقیقی و ن ساختگی از استاد در دسترس ماست.
لطفا بفرمایید این آمار صحیح هست یا خیر  و تعداد تلاوات سوره یوسف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
علیکم السلام
1900 تلاوت؟؟!! مطمئنا این آمار اشتباه هست، فکر نمیکنم مجموع تلاوتهای مجلسی که فعلاً از استاد در دسترس هست به 600 تلاوت هم برسه.
از سوره یوسف هم تابحال حدود 15 تلاوت مجلسی مختلف منتشر شده.
۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۳:۲۶ محمود مهدوی
سلام و خسته نباشید تلاوتی از استاد مصطفی اسماعیل میخواستم که در اخر تلاوت سوره های بلد و مطففین و حمد را در نهایت زیبایی اجرا کرده و من اخر همین تلاوت را سالهای دور از رادیو قران به مدت 7 دقیقه شنیده ام   خیلی ممنون خواهم شد پایدار باشید
پاسخ:
علیکم السلام، مطمئنید که سوره مطففین رو هم تلاوت می کردن؟؟ تا جایی که بررسی کردم استاد هیچ تلاوت مجلسی از این سوره ندارن.
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۴ محمود مهدوی
با درود به شما
درتلاوت سوره های بلد و مطففین و حمد که بسیار زیباست و من از رادیو  قران در سالهای دور شنیده ام و ناقص ضبط کرده ام  سوره مطففین را از 22 تا 26  تلاوت کرده وشاید مجلسی هم نباشه چون سر صدا کم است واگر در رادیو قران اشنا داشته باشید امکان تهیه تلاوت کامل ان  بعید نیست  ممنونم اگه یافتید در وبلاگ بذارید ممنونم
پاسخ:
آشنا کجا بود برادر؟! ما که دستمون به آرشیو رادیوقرآن نمیرسه! فقط میتونم تو اینترنت دنبالش بگردم که متاسفانه چنین تلاوتی رو پیدا نکردم، اما ای کاش میشد همین قطعه ای که ضبط کردین رو برای ما بذارین، احتمال داره از نوادر باشه!
سلام لطفا نسخه کامل این تلاوت رو در صورت امکان برای من ارسال کنید متشکرم

پاسخ:
علیکم السلام
نسخه کامل کدام تلاوت؟؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی