اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود فایل کامل تلاوت تصویری استاد مصطفی اسماعیل ، که در ایام ششم و هفتم و هشتم ماه مبارک رمضان برای اولین بار از تلویزیون کشور مصر پخش شد؛




استاد مصطفی اسماعیل / سوره های غاشیه ضحی شرح تین علق / به مدت 22 دقیقه

مسجد تلویزیون مصر / سال 1967 میلادی


نسخه اول، با کیفیت متوسط و حجم 50 مگابایت :
نسخه سوم، با کیفیت بالا و حجم 750 مگابایت :
http://www.4shared.com/video/qn0JK_eKba/MustafaEsmailAl-GhashiaandQisa.html

مشاهده و دانلود از یوتیوب:
https://youtu.be/-4AcaDbtF2Q


فایل صوتی، با کیفیت بالا و حجم 50 مگابایت :

* نسخه 750 مگابایتی، از نظر کیفیت فرق چندانی با فایلهای کم حجم تر نداره! تنها تفاوتی که داره این هست که آیه "و اکواب موضوعة" که استاد در ابتدای تلاوت جا گذاشته بودن یا ضبط نشده بود رو با استفاده از تکرار دوم اصلاح کردن.

* برخلاف مطالبی که قبلاً عنوان شده بود که شیخ کامل یوسف و سید نقشبندی در این محفل حضور دارند (که در این صورت اولین فیلم منتشر شده از کامل یوسف محسوب می شد!) هیچ تصویری از ایشان در فیلم دیده نشد، تا آرزوی دیدن فیلمی - حتی چند ثانیه ای - از این استاد باز هم به تاخیر بیفتد!!
طبق توضیحاتی که جناب تامر  البهتیمی عنوان کرده (از نزدیکان خانواده شیخ بهتیمی و جامع التراث استاد، که جدیداً کتابی هم در مورد زندگینامه استاد تحت عنوان "حیاة البهتیمی بین التلاوة والإنشاد" نوشته)، این محفل با حضور استاد مصطفی اسماعیل و شیخ بهتیمی و سیدنقشبندی برگزار شده و بطور مستقیم از تلویزیون پخش میشد، و استاد کامل یوسف در ابتدای مراسم و قبل از شیخ مصطفی تلاوت کردند و بعد از آن مجلس را ترک کردند که به همین دلیل تصویری از ایشان دیده نمی شود!
متاسفانه جناب عبدالعزیز عمران و همکارانشون در آرشیو صداوسیمای مصر، فعلاً فقط فیلم مربوط به تلاوت استاد مصطفی اسماعیل در این مراسم رو پیدا کردند. ان شاء الله که بتونن تا سال بعد فیلم تلاوت کامل یوسف در این مجلس رو هم پیدا کنند که ماه رمضان بعد اولین تلاوت تصویری از این استاد بزرگ رو هم شاهد باشیم.





تصویری نادر و زیبا از استاد مصطفی اسماعیل و شیخ کامل یوسف، که برای اولین بار در کتاب "حیاة البهتیمی بین التلاوة والإنشاد" نوشته جناب تامر البهتیمی منتشر شده است.


نظرات (۳)

سلام.تلاوت زیبا اما ساده بود.حضرت استاد،از الحان ساده و روان استفاده نمود.البته جو مجلس مناسب این تلاوت بود.بعضی وقتها با خودم میگم"کاش سمیعه علاوه بر ضبط صدای استاد،فیلم هم ضبط میکردند،مثلا تصور کنید فیلم سوپر شاهکار هود حاقه شمس منتشر بشه!اما باز جای شکر هست ک اقلا همین تلاوات صوتی هم هست.البته شاید هم طرفداران استاد مصطفی؛نظیر حاج ابراهیم قاسم،تلاوت های استاد رو صوتی و تصویری ضبط کرده باشه.نظر آقا مصطفی چیست؟
پاسخ:
سلام، احتمالش کم هست که سمیعه هایی مثل ابراهیم قاسم فیلم گرفته باشن، چون در اون زمان امکانات فیلمبرداری خیلی محدود بود، و نزدیکان ابراهیم قاسم هم تا الان اشاره ای به این قضیه نکردن، اما بعید نیست تلاوتهایی مثل هودحاقه شمس که در دهه هفتاد بوده رو از طرف تلویزیون بصورت تصویری هم ضبط کرده باشن و الان هم فیلمش در گوشه ای از آرشیو تلویزیون مصر در حال خاک حوردن باشه!!!
سلام.ظاهرا بلاگفا درست شده اما پست های سال92 رو نمایش میده.راستی تلاوت های ک قبلا خواسته بودم رو نمیزاری؟
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله،
بله بلاگفا درست شده، ولی حیف که حدود 300 تا از پست ها حذف شده!!
ان شاء الله در اولین فرصت تلاوتها رو میذارم.
۰۲ مهر ۹۶ ، ۱۰:۴۹ تلاوت ناب قرآن
احسنت به شما برای تلاشی که برای این آرشیو کردید.
اجرکم عند الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی