اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا

استاد مصطفی اسماعیل

اکبرالقرا
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت دوستداران تلاوت قرآن کریم
این وبلاگ جهت آشنایی بیشتر با نابغه تلاوت قرآن؛ اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل طراحی شده است؛ و در کنار آن، سایر مطالب قرآنی هم در وبلاگ قرار خواهد گرفت. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم. همچنین اگر تلاوت خاصی از استاد مصطفی اسماعیل یا سایر قراء می خواهید، می توانید در قسمت نظرات یا از طریق ایمیل و یا تلگرام با ما در میان بگذارید که ان شاء الله در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
https://telegram.me/akbarolqurra
mustafaismaili118@yahoo.com
mustafa-ismail.blogfa.com
mustafa-ismail.blog.ir
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۱۱ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندها
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۰۹ ب.ظ

مقاطع جاودانه-2

بسم الله الرحمن الرحیم

یک مقطع زیبا و تاثیر گذار از سوره مبارکه هود استاد مصطفی اسماعیل انتخاب کردم که به نظرم استاد در این مقطع اوج هنر خودشون رو در زمینه القای معانی به کار گرفتن. دوست بزرگواری چند وقت قبل به بنده فرمودن این مطالبی که در مورد مصطفی اسماعیل گفته میشه که تلاوت ها رو منطبق با معنی میخونه هیچ پایه و اساسی نداره (نقل به مضمون!)، امیدوارم ایشون این مقطع رو با دقت گوش بده که شاید نظرش عوض بشه!!

این مقطع از آیات 42 و 43 سوره مبارکه هود هست که مربوط میشه به داستان حضرت نوح علیه السلام و گفت گوی جناب نوح و پسرش، مرحوم مصطفی اسماعیل این آیات رو چندین بار تکرار می کنه که هر بار با هنرمندی بسیار، لحن و حالت صحبت های حضرت نوح و پسرش رو به تصویر کشیده، در ابتدا درخواست ملتمسانه نوح از فرزندش که سوار کشتی بشه (یا بنیّ ارکب معنا...)، در ادامه جواب فرزند که با لحنی متکبرانه و مغرورانه میگه نیازی به کشتی نداره و به بالای کوه پناه می بره (سآوی الی جبل)، و مجددا نصیحت و اندرز نوح که هیچ پناهگاهی جز خدا وجود نداره (لا عاصم الیوم من أمر الله)

 

 

وَهِیَ تَجْرِی بِهِمْ فِی مَوْجٍ کَالْجِبَالِ وَنَادَى نُوحٌ ابْنَهُ وَکَانَ فِی مَعْزِلٍ یَا بُنَیَّ ارْکَب مَّعَنَا وَلاَ تَکُن مَّعَ الْکَافِرِینَ / قَالَ سَآوِی إِلَى جَبَلٍ یَعْصِمُنِی مِنَ الْمَاء قَالَ لاَ عَاصِمَ الْیَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ إِلاَّ مَن رَّحِمَ وَحَالَ بَیْنَهُمَا الْمَوْجُ فَکَانَ مِنَ الْمُغْرَقِینَ

و آن [کشتى] ایشان را در میان موجى کوه ‏آسا مى ‏برد و نوح پسرش را که در کنارى بود بانگ درداد اى پسرک من با ما سوار شو و با کافران مباش. گفت به زودى به کوهى پناه میجویم که مرا از آب در امان نگاه می‏دارد. گفت امروز در برابر فرمان خدا هیچ نگاهدارنده‏ اى نیست مگر کسى که [خدا بر او] رحم کند و موج میان آن دو حایل شد و [پسر] از غرق‏ شدگان گردید

http://www.gulfup.com/?EClcAy

 

این تلاوت در سال 1976 و در مسجد ابوالعلا انجام شده، تشویق های مستمعین این تلاوت هم مثل همیشه جالب و شنیدنی هست، به عنوان مثال فریادهای "الله یطول عمرک" که در اواخر مقطع بالا به گوش میرسه.

ادامه داستان حضرت نوح (ع) و پسرش رو هم از یکی از دیگر از شاهکارهای سوره هود استاد مصطفی اسماعیل (سوریه) انتخاب کردم، که شامل آیات 44 الی 49 این سوره میشه:

http://www.gulfup.com/?E9cFUK


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی